Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:59:19 GMT

صرف 4.5 تن کاغذ برای صدور قبض برق زنجانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۱۲۴

صرف 4.5 تن کاغذ برای صدور قبض برق زنجانی‌ها

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: سال گذشته 4.5 تن کاغذ صرف صدور قبض برق زنجانی‌ها شد.

‌عبدالله نثار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آنچه که اعلام شده با حذف قبض‌های کاغذی (آب، برق، گاز و تلفن) در کشور بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان هزینه صدور قبض کاغذی کشور صرفه‌جویی می‌شود و این هزینه بسیار زیاد می‌تواند در مسیرهای دیگری سرمایه‌گذاری شده و از هدر رفتن سرمایه کشور جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: افزون‌بر بار مالی، صدور قبض‌های کاغذی صدمه جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند؛ چراکه برای تولید هر تن کاغذ به صورت متوسط ۲۵ اصله درخت و بیش از ۱۶ هزار گالن آب باید از بین برود، این آمار در مدت طولانی فاجعه‌ای بزرگ و آسیب اقتصادی بالایی است.

وی افزود: این شرکت ۴۴۵ هزار و ۶۷۴ مشترک (تا پایان سال ۹۷) دارد و سال پیش ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۴۴ قبض برق در این استان صادر شده است و برای صدور این تعداد قبض سالانه حدود ۴.۵ تن کاغذ مصرف می‌شود.

نثار با بیان اینکه با حذف قبض‌های کاغذی از هدر رفتن کاغذ و از بین رفتن درختان و منابع آب کشور پیشگیری می‌شود، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های صدور و تحویل قبض، افزایش سرعت اطلاع‌رسانی، رفع مشکلات ناشی از مفقودی قبض‌ها و سایر مشکلاتی که برای مشترکین پیش می‌آمد از دستاوردهای حذف قبض‌های کاغذی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، یادآور شد: مشترکان برق استان زنجان می‌توانند برای دریافت قبض برق به صورت پیامکی شماره هفت رقمی رمز رایانه موجود در قبض برق خود را با تلفن همراه خود به شماره ۵۰۰۰۴۹۲۷ ارسال کرده و مبلغ کارکرد ماهیانه برق خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به طراحی و انتشار نرم‌افزار سامانه برق زنجان (سبز) توسط شرکت توزیع نیروی برق استان، خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن سال پیش برای تلفن همراه طراحی شد و خدماتی مانند درخواست انشعاب، اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام، اصلاح سرویس و تعرفه، جمع‌آوری و نصب انشعاب، واریز صورتحساب و سایر خدمات غیرحضوری در این نرم‌افزار پیش‌بینی و طراحی شد و امسال نیز با ارتقای نرم‌افزار، افزون بر آن خدمات، برنامه‌های خاموشی با برنامه، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده و مشترکان هر منطقه می‌توانند با روش‌های مختلف برنامه‌های خاموشی استان زنجان را دریافت کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قبض برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

رئیس اتاق بازرگانی زنجان از حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (۲۰۲۴ IRAN EXPO ) خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، صمد یوسفی‌اصل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنجان به‌عنوان کانون بخش‌ خصوصی استان به‌منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های صادراتی زنجان، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO) که با هدف ترویج الگوی توسعه زنجیره ارزش کسب و کارهای تولیدی و خدماتی و با محوریت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.  

وی ادامه داد: نمایشگاه ایران اکسپو 2024  که روزهای هشت تا 12 اردیبهشت سال جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران و تجار و بازرگانان خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود یکی از مهمترین فرصت‌های پیش‌روی فضای اقتصادی کشور است تا با عرضه کردن محصولات صادرات غیرنفتی و معرفی زنجیره‌های ارزش صادرات‌محور ضمن ارائه مستقیم ظرفیت‌ها و چالش‌ها، اهمیت حضور خود در نقشه تجارت جهانی را نمایان کند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: حوزه‌های تمرکز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و صنعت پتروشیمی است که اتاق بازرگانی زنجان نیز با اتکا بر رویکرد نمایشگاه، پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی، تلاش خواهد کرد با زبانی ساده و با الگوبرداری از ساختار اکسپوها، گذشته، حال و چشم‌اندازهای آینده ظرفیت‌های ذاتی و فضای اقتصادی استان را به نمایش بگذارد.

اتاق بازرگانی زنجان گفت: در این نمایشگاه که بیش از 2 هزار تاجر خارجی از آن بازدید می‌کنند، مساعی خود را متمرکز در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، نمایش محصولات زنجیره‌های ارزش استان، معرفی سبد صادرات غیرنفتی استان، میزان تعامل با بخش خصوصی(G2B)، فرصت‌سازی برای تعاملات با بخش خصوصی(B2B)، امضای تفاهنامه‌های تجاری، مذاکرات تجاری و ... خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند