Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بابک دین پرست که به منظور بازدید و بررسی مشکلات مرزهای کردستان به این استان سفر کرده بود، در جلسه کارگروه توسعه صادرات و مبادلات مرزی استان از مدیران اقتصادی استان خواست علل توقف اجرای مصوبات هیات وزیران را بررسی کنند.

وی افزود: علیرغم تمام تلاش نظام برای کمک به ارتقای معیشت مردم، مصوبات هیئت وزیران اجرایی نشده و لذا بررسی علت توقف اجرای این مصوبات بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: یا در اجرای مصوبات به درستی عمل نکرده ایم یا در تصمیم گیری و ابلاغ ضوابط حلقه مفقوده ای وجود دارد که در هر صورت اصلاح هیچکدام از این دو غیر ممکن نیست اما نکته مهم، زمین ماندن مصوبه هیئت وزیران و هدف مقدس آن یعنی ارتقا معیشت مردم است.

دین پرست با اشاره به مشاهدات خود از نواقص و کمبودهای بازارچه های مرزی سیرانبند بانه، سیف سقز، مله خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان، یادآور شد: در مورد تجارت مرزی، مصوبات خوبی داریم که یکی از مهمترین آنها این بود که از رئیس جمهور اختیارات گرفتیم تا ستاد تدابیر ویژه اقتصادی توسط استانداران تشکیل شود.

وی در ادامه ابلاغ هفت ماموریت ویژه به استانداران را یادآور شد و بیان کرد: اولین مورد، تهیه لیست واحدهای تولیدی فعال و لیست اشتغال آنها است که در سال ۹۸ عملکرد فرمانداران با این معیار سنجیده خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ماموریت دوم بررسی واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت کار می کنند و سوم بررسی واحدهای راکدی که در دولت های ۱۱ و ۱۲ راکد شده اند اما واحدهایی که امکان و امیدی به احیا آنها نیست مشمول نمی شوند.

دین پرست ماموریت چهارم را بررسی واحدهای تملک شده توسط بانک ها عنوان کرد و اظهار داشت: ماموریت پنجم بررسی واحدهای مشکل دار و بحرانی در کارگروه تسهیل است و معتقدیم فرمانداران موظف هستند مانند یک پرستار از واحدهای تولید بیمار مراقبت کنند.

وی ماموریت ششم را تهیه لیست واحدهای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و ماموریت هفتم را تهیه لیست واحدهای با سرمایه گذاری دولتی نیمه تمام و آماده بهره برداری قابل واگذاری عنوان کرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در خصوص ماموریت هفتم افزود: عدم انگیزه برای خریدار، مخالفت یا مقاومت دستگاه صاحب پروژه و مقاومت، مخالفت یا ممانعت دستگاه های نظارتی موانع واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی است که سازمان مدیریت باید بررسی کند به هر کدام از این دلایل و خارج از چارچوب قانونی مقاومتی صورت گیرد به ما اعلام کند تا برای رفع مشکل اقدام کنیم.

دین پرست در ادامه جلسه به اقدام مهم قطع حلقه های وابستگی واحدهای تولیدی به واردات اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شد تیم های تحقیقی در استان ها تشکیل شود و بررسی کنند که چه واحدهایی به قطعات، تجهیزات و یا مواد اولیه وارداتی نیاز دارند و مقدار نیاز، کشور تولید کننده و ظرفیت تولید واحد تولیدی و همچنین لیستی از شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری، دانشگاه های علم و فناوری و نخبگان استان نیز اعلام شود.

وی با یادآوری اینکه در جنگ تحمیلی، نظامیان و سربازان، کشور را با سربلندی حفظ کردند، بیان کرد: امروز جنگ اقتصادی مطرح است و ما سربازان این جنگ هستیم و بحث خدمت جهادی مطرح است و باید تلاش کنیم تا ما هم سربلند باشیم.

کد خبر 4639752

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج بازارچه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واریز حقوق بازنشستگان

آفتاب‌‌نیوز :

جعفر امیرآبادی زاده با اعلام این خبر افزود: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل، با تصویب هیئت وزیران امروز و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

امیرآبادی زاده تاکید کرد:در زمان واریز حقوق‌ها افزایش مصوب هیئت وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود عملیاتی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی