Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:49:38 GMT

جنگل تراشی اساسا در آذربایجان شرقی ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۱۹۷

جنگل تراشی اساسا در آذربایجان شرقی ممکن نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در مورد مجوزهای قطع درختان در محدوده جنگلی گفت: در جنگل‌های ارسباران قطع انبوه و یا به اصطلاح جنگل تراشی ممکن نیست، فقط یک مورد مشاهده شد که برای آن هم پرونده قضایی تشکیل یافته و حکم صادر شد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اکبر فتحی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هفته جهاد کشاورزی از 21 تا 27 خردادماه با شعار «جهادکشاورزی، رونق تولید و امنیت غذایی» برگزار می‌شود، اظهار داشت: تلاش‌های جهاد کشاورزی پس از جهاد سازندگی برای محرومیت‌زدایی با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دارد و حتی بیشتر از قبل از دوران ادغام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدیریت جهادی را یک مدیریت لازم برای پیشرفت کشور دانست و گفت: همکاران جهاد کشاورزی با اقدامات جهادی در کنار کشاورزان هستند و این را می‌توان در تمام عرصه‌های کشاورزی مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از شناسایی به موقع کانون ملخ در استان برای مبارزه و مقابله با طغیان این آفت خبر داد و افزود: آفت سِن گندم نیز در زمان و مکان مناسب مبارزه را آغاز کردیم تا آسیب این آفت در استان به حداقل برسد.

فتحی به قطع درختان زراعی و باغی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و با بیان اینکه قطع گسترده درختان جنگل‌ها و به عبارتی جنگل تراشی ممکن نیست و درختانی که از منطقه حمل می‌شود، مربوط به درختان باغی و زراعی است، ابراز داشت: در بخش سرشاخه کردن و اصلاح درختان گردو می‌توان به یک انقلاب بزرگ در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و از این بابت استان را یک منطقه پیشرو در این امر نامیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از رشد 5 درصدی تولیدات کشاورزی استان خبر داد و افزود: تولیدات کشاورزی استان در سال 97 در حدود 800 هزار تن بوده که 530 هزار تن از آن خریداری شده بود که امسال 700 هزار تن را خریداری می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سرمازدگی درختان و حتی زراعت استان را یادآور شد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری سرمای منفی 5 درجه را در هوا و منفی 7 درجه را در خاک شهرستان‌های استان شاهد بودیم که در حدود یک هزار و 220 میلیارد تومان به کشاورزی استان آسیب زد که امسال بیمه در زمان مناسب و در سریع‌ترین زمان بعد از خسارت وارد عمل شده و برآورد خسارت کرده‌اند.

قزوین| اصلاح نژاد درختان بازدهی باغات میوه را تا چند برابر افزایش می‌دهدخوزستان|واکنش‌ها به قطع درختان در هندیجان ادامه دارد؛ دادستانی ورود پیدا کردبزرگ‌ترین پارک بیرجند در سکوت و تنهایی؛ نقش بی‌مهری‌های‌ رهگذران بر تن خسته درختان پارک جنگلیپیگیری‌های تسنیم جواب داد؛ جهاد کشاورزی با خاطیان قطع درختان در هندیجان برخورد کردهشدار پدر کویرشناسی ایران نسبت به قطع درختان جنگلی ایران / چرا سیلاب‌های ا‌خیر کنترل نشد؟

فتحی از افتتاح 98 پروژه کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این طرح‌ها همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان به بهره برداری می‌رسند که اکثریت آنها منتعلق به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی وضعیت تولید گوشت مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه در این استان تولید مازاد بر نیاز داریم خاطر نشان کرد: 750 واحد مرغداری اعم از مادر و گوشتی در استان وجود دارد و این میزان از تولید باعث شده تا نیازهای سایر استان‌ها را هم بتوانیم تأمین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی خبر داد و ابراز داشت: تاکنون گندم منطقه خداآفرین آماده برداشت است که 400 تن از گندم این شهرستان خریداری شده و پرداخت وجه نیز همزمان با خرید انجام می‌گیرد.

فتحی از حساسیت مردم و رسانه‌ها در مورد درختان ارسباران تقدیر کرد و در پاسخ به سوالی در مورد مجوزهای قطع درختان در محدوده جنگلی گفت: در جنگل‌های ارسباران قطع انبوه و یا به اصطلاح جنگل تراشی ممکن نیست، فقط یک مورد مشاهده شد که برای آن هم پرونده قضایی تشکیل یافته و حکم صادر شد.

وی احیای جنگل‌های اطراف معادن و مناطق آسیب دیده را از اولویت‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: درختان قطع شده‌ای که از این استان حمل می‌شوند، یا درختان باغی هستند که در جهت اصلاح قطع شده‌اند و یا درختانی هستند که در قالب «زراعت چوب» کاشته شده بودند و اکنون فصل برداشت آن است. از سوی دیگر، اکنون هیچ مجوزی برای بریدن چوب داده نشده چراکه فصل برداشت چوب به اتمام رسیده اما کامیون‌های حمل چوب مربوط به درختانی است که با مجوز لازم از باغات قطع شده و از محل دپوی این درختان حمل می‌شوند.

این مقام مسئول حوزه کشاورزی استان، 6 ماهه نخست سال 97 را روزهایی سخت برای تأمین نهاده‌های دامی دانست و گفت: مشکلات زیادی به دلیل نوسانات قیمتی و مشکلات واردات و توزیع داشتیم ولی در حال حاضر سهمیه‌ها مشخص شده است و می‌توان با قیمت مصوب دولتی تأمین کرد چراکه هدف اصلی ما هم تأمین و توزیع صحیح آن است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت بر میزان مصرف کود و سم در محصولات کشاورزی استان، گفت: کود و سم برای رسیدن به امنیت غذایی لازم و ضروری است ولی باید به اندازه استاندارد مصرف شود و در این جهت نیز واحدهای ترویج راهنمایی لازم را برای کشاورزان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

سالن جمهوری اسلامی در استانداری آذربایجان شرقی روز گذشته میزبان همایشی با عنوان «بررسی الزامات تحقق شعار سال» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی و مدیران ارشد استان و با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074537 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد