Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:21:07 GMT

حجتی: ۲۳۲۰ سکونت گاه عشایری کد شناسایی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۲۳۶

حجتی: ۲۳۲۰ سکونت گاه عشایری کد شناسایی دریافت کردند

به گزارش ایرنا محمود حجتی روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین با بیان اینکه در سال ۹۱، ۳۰ درصد سکونت گاه‌های عشایر از کد شناسایی بی بهره بودند اظهار داشت: در این سال تنها یکهزار و ۵۴۳ نقطه عشایری دارای کد شناسایی بود.

وی افزود: بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به سکونت گاه‌های عشایری دارای کد شناسایی خدمات ارائه دهند، سکونت گاه‌های بدون کد نیز باید خدمات ر ا دریافت کنند و همچنین کددار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توانمندسازی جامعه عشایری است اظهار داشت: هم اکنون باید بنیه اقتصادی خانوارهای عشایری در سطح کشور را تقویت کنیم زیراکه آنان قشری توانمند، تولید کننده و زحمتکش هستند.

وزیر جهادکشاورزی افزود: باید از طریق شرکت‌های تعاونی عشایری و همچنین اتحادیه‌ها فعالیت‌های عشایری را در زمینه‌های مختلف تقویت کنیم و در این راستا نیازمند حمایت هستند.

حجتی بر زنجیره‌ای بودن تولیدات عشایری نیز تاکید کرد و گفت: باید مسائل و مشکلات بازار فروش محصولات این قشر را برطرف کنیم تا سودی عایدشان شود.

وی اظهار داشت: ارزش افزوده محصولات باید شامل حال تولید کننده ها شود این در حالی است که واسطه‌ها سود بیشتری می‌برند.

حجتی گفت: جامعه عشایری در سال‌های گذشته به علت خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع خسارت زیادی دیدند حتی بره‌های نارس را به اجبار با قیمت پایین به فروش می‌رساندند.

وی بر اجرای طرح پروار بندی در بین جامعه عشایری نیز تاکید کرد و افزود: خوشبختانه با این پروژه به رونق تولید خانوارهای عشایری بسیار کمک شده است.

وزیر جهادکشاورزی به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری ۲ روزه عصر روز چهارشنبه وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شده است.

۷۱۸۵/‏۳۰۰۷/‏‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خراسان شمالی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اداره صمت شهرستان سامان گفت:کارگاه غیرمجازتولید چیپس سیب زمینی در شهرستان سامان با هوشیاری بازرسان صمت شناسایی و پلمپ شد.
علیرضا نیکوفر افزود: این کارگاه تولید غیر مجاز مواد غذائی واقع در ناحیه صنعتی شهرستان سامان در شرایط غیر بهداشتی و بدون هر گونه مجوز تولید، سیب سلامت و نشان استاندارد، چیپس سیب زمینی تولید و روانه بازار مصرف کرده است.
وی گفت: با پیگیری و رصد بازرسان اداره صمت شهرستان سامان با همراهی بازرسان شبکه بهداشت در بازدید سرزده این کارگاه شناسایی و پلمپ شد.
نیکوفر گفت: در بازرسی از این کارگاه غیر مجاز ۲۰۰ کیلوگرم چیپس غیربهداشتی توقیف و امحا شد.
وی افزود: مالکان این کارگاه غیرمجاز با جعل برند، محصول غیربهداشتی تولیدی را در سطح بازار توزیع کرده اند.

دیگر خبرها

  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد