Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن عصر روز چهارشنبه ۲۲ وارد تهران شد و در مجموعه تاریخی سعدآباد به صورت رسمی مورد استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفت. نخست‌ وزیر ژاپن همچنین در مجموعه تاریخی سعدآباد به صورت رسمی مورد استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفت.

نخست‌وزیر ژاپن قبل از عزیمت به ایران در جمع خبرنگاران در فرودگاه تصریح کرد که خواستار مذاکرات منصفانه و صمیمانه با مقامات ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبه شینزو  پیش ابراز امیدواری کرد بتواند در کاهش تنش‌ها در غرب آسیا نقش داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن: ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.

به گزارش الف، در ابتدای این دیدار آقای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن خطاب به مقام معظم رهبری گفت: من قصد دارم پیام رئیس جمهور امریکا را به جنابعالی برسانم.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور امریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مطالبی را که بیان خواهم کرد، در چارچوب گفتگو با نخست وزیر ژاپن است زیرا ما ژاپن را کشوری دوست می دانیم، اگرچه گلایه هایی نیز وجود دارد.

ایشان با اشاره به صحبت های نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه ترامپ به او گفته «امریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد»، تأکید کردند: مشکل ما با امریکایی‌ها موضوع تغییر رژیم نیست، زیرا آنها اگر چنین قصدی هم داشته باشند، قادر به اجرای آن نیستند، همانطور که رؤسای جمهور قبلی امریکا، در چهل سال گذشته، برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اینکه ترامپ می گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر می توانست این کار را انجام دهد، انجام می داد اما نمی تواند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به صحبت های نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست امریکا برای مذاکره درباره موضوع هسته ای، گفتند: جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته ای با امریکا و اروپایی ها در قالب ۱ + ۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما امریکا زیر این توافق و قرارداد  قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق ها زده، مذاکره کند؟

رهبر انقلاب اسلامی به بخش دیگری از صحبتهای نخست وزیر ژاپن مبنی بر عزم امریکا برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران اشاره کردند و افزودند: ما با سلاح هسته ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته ای است اما این را بدانید که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم، امریکا هیچ کاری نمی توانست بکند و اجازه ندادن امریکا، هیچ مانعی ایجاد نمی کرد.

ایشان با اشاره به سخنان نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه امریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است، خطاب به آقای آبه گفتند: ما این حرف را اصلاً باور نمی کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: صداقت در میان مقامات امریکایی بسیار کمیاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به نخست وزیر ژاپن افزودند: رئیس جمهور امریکا چند روز پیش با جنابعالی دیدار و گفتگو و درباره ایران هم صحبت کرد، اما بعد از بازگشت از ژاپن، بلافاصله تحریم صنایع پتروشیمی ایران را اعلام کرد، آیا این پیام صداقت است؟ آیا این نشان می‌دهد که او قصد مذاکره صادقانه دارد؟

ایشان تأکید کردند: ما به هیچ وجه تجربه تلخ مذاکره چند سال اخیر با امریکا را تکرار نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد/ ترامپ بعد از بازگشت از ژاپن، پتروشیمی ایران را تحریم کرد آیا این پیام صداقت است؟


پاسخ روحانی به سخنگوی ترامپ
 حسن روحانی، رئیس جمهور نیز شامگاه چهارشنبه پس از مذاکرات هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر این کشور، اظهار داشت: «روابط ایران و ژاپن از قدمت تاریخی برخوردار بوده و امسال شاهد نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک تهران– توکیو هستیم.»

 روحانی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته ملاقات‌های سازنده‌ای میان مسئولان دو کشور بوده و دیدارهای خوبی با نخست‌وزیر ژاپن داشته‌ام که امروز هشتمین ملاقات برگزار می‌شود، گفت: «در جلسات و ملاقات‌های امروز درخصوص روابط دو کشور ازجمله همکاری‌های مشترک و سرمایه‌گذاری ژاپن در جنوب ایران به‌ویژه در منطقه چابهار و سواحل مکران، گفت‌وگو کردیم.»

وی خاطرنشان کرد: «اراده و علاقه ژاپن به ادامه خرید نفت از ایران و تلاش در راستای توسعه روابط مالی، علمی و فرهنگی دو کشور می‌تواند توسعه روابط فی‌مابین را تضمین کند.»

 روحانی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی در منطقه حتی با آمریکا نخواهد بود، اما اگر بخواهد جنگی علیه ایران آغاز شود، پاسخی قاطع خواهیم داد.»

بیشتر بخوانید:

روحانی: مسئولیت نگرانی‌های به وجود آمده در منطقه با آمریکاست

ژاپن: توکیو میانجی نیست/بعید است روحانی به G20 دعوت شده باشد

ابراز خوشحالی نخست وزیر ژاپن از فتوای رهبری درباره حرام بودن سلاح هسته‌ای

رئیس‌جمهور ادامه داد: «نخست‌وزیر ژاپن نسبت به آینده خوشبینی قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند و در مذاکرات عنوان کردند که تغییرات مثبت در راه است.»  روحانی افزود: «بسیار خوشحالم که نخست‌وزیر ژاپن در مذاکرات امروز بر حمایت خود از برجام تاکید داشت و این توافق را برای منطقه و جهان حائز اهمیت دانست.»

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: «ایران علاقه‌مند به ادامه توافق برجام است و اقداماتی که انجام می‌دهد در چارچوب بند 36 برجام خواهد بود.»

آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن نیز در این کنفرانس مشترک مطبوعاتی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور و تقدیر از حسن استقبال جمهوری اسلامی ایران از وی و هیات همراه، گفت: «ژاپن و ایران کشورهای کهن تاریخی با فرهنگ و تمدنی کهن هستند که به آن افتخار می‌کنند و تا امروز روابط بسیار صمیمانه و پیوسته‌ای بین دو ملت برقرار بوده و ادامه خواهد داشت.»

نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به اینکه درحال حاضر در منطقه خاورمیانه تنش درحال افزایش بوده و لازم است به هر شکل که می‌شود، از بروز جنگ و تنش جلوگیری کرد، گفت: «توسعه صلح و ثبات در منطقه نه‌تنها به نفع رونق آن بلکه به نفع رونق جهان خواهد بود.»

اولین واکنش آمریکا به دیدار نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور ایران

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد از تلاش‌های «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن برای کاستن از تنش‌ها میان واشنگتن و تهران حمایت می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: «هر کاری که نخست‌وزیر ژاپن بتواند انجام دهد [از آن حمایت می‌کنیم].»

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا: هر کاری که نخست‌وزیر ژاپن بتواند انجام دهد از آن حمایت می‌کنیم

اورتاگاس مدعی شد دولت آمریکا از هر گونه تلاش توسط متحدان این کشور برای کاستن از تنش‌ها میان آمریکا و ایران هم حمایت می‌کند. او گفت: «ما این را چند هفته پیش که در اوج تنش‌ها بودیم هم گفتیم. گفته‌ایم هر کاری که جامعه بین‌المللی بتواند برای جلوگیری از اقدامات ایران در جهت تشدید تنش‌ها انجام دهد پیامی است که امیدواریم متحدان ما آن را ارسال کند.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل