Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@23:06:55 GMT

کمبود نقدینگی، مشکل اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۵۵۹

کمبود نقدینگی، مشکل اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان

رویداد۲۴ احمد نعمت بخش افزود: با وجود اعلام روز‌های گذشته ایران خودرو مبنی بر تکمیل بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه این شرکت و تحویل به مشتریان، هنوز هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانجات خود دارند.

وی با ابراز تعجب از گفته اخیر مدیر تعزیرات حکومتی تهران درباره غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان، گفت:‌ای کاش وی پیش از رسانه‌ای کردن این موضوع، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت کرده و اطلاعاتی دقیق‌تر به دست می‌آورد، زیرا معاون امور صنایع بطور هفتگی موضوع تامین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد کرده و ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مدوام، کمبود قطعات را به معاونت مذکور گزارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نعمت بخش تاکید کرد: بیان چنین مطالبی در شرایط کنونی به معنای تضعیف تولید است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران یادآور شد: سال گذشته وزارت صنعت تکلیف کرد که خودروسازان تولیدات خود تا پایان دی ماه را با همان قیمت‌های قبل به مشتریان بفروشند، موضوعی که زیان زیادی به اندازه ۱۰ هزار میلیارد تومان به هر یک از این دو خودروساز وارد کرد.

وی برای مثال از خودروی پراید یاد کرد که سازمان حمایت قیمت تمام شده آن را ۳۹ میلیون تومان اعلام کرده بود، اما با دستور وزارت صنعت ۲۲ میلیون تومان به فروش رفت و زیان ۱۷ میلیون تومانی در هر خودروی پراید به سایپا وارد کرد، این مساله در نهایت سبب شد تا خودروسازان نتوانند طلب قطعه سازان را پرداخت کنند.

نعمت بخش اظهار داشت: امروز خودروسازان در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند، این در حالی است که قطعه سازان بار‌ها اعلام کرده اند در صورت پرداخت مطالبات، قادر به دور زدن تحریم‌ها هستند.

وی از ارسال نامه این انجمن به دفتر معاون اول رئیس جمهوری خبر داد که به استناد ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، اگر دولت قیمت کالایی را از قیمت واقعی آن کمتر تکلیف کند موظف به پرداخت کمک زیان به کارخانه تولیدکننده است.

این مقام صنفی با تاکید بر اینکه این پول باید به خودروسازان پرداخت شود، بیان داشت: بر این اساس مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی به خودروسازان داده شود که تاکنون فقط چهار هزار میلیارد تومان بخش ریالی آن در اسفندماه گذشته محقق شده است.

وی با تکرار اینکه مشکل اصلی خودروسازان کمبود نقدینگی است، گفت: از دولت انتظار می‌رود به پرداخت تسهیلات یا کمک زیان به خودروسازان اقدام کند تا بتوانند مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.

نعمت بخش تاکید کرد: دولت نباید با اتخاذ تصمیماتی مثل فروش خودرو به مشتریان با قیمت‌های قبلی، زمینه زیان خودروسازان به عنوان شرکت‌های سهامی عام را فراهم کند، زیرا مردم نیز در این شرکت‌ها سهم دارند و متضرر می‌شوند. منبع: ایرنا برچسب ها: رویداد24 ، خودروسازی ، صنعت خودروسازی ، قطعه سازی خودرو ، خودرو ، فروش خودرو سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خودروسازی صنعت خودروسازی قطعه سازی خودرو خودرو فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد

به گزارش خبرگزاری علم  فناوری آنا، محمود خرمی مدیر گروه مواد یک شرکت دانش‌بنیان گفت: سال گذشته این شرکت، تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرآیند تولید خود استفاده کرد.

وی گفت: در حال حاضر به دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخش‌های مختلف خودروسازی هستیم. همچنین با چند شرکت حوزه رنگ نیز مذاکره داشته‌ایم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکت‌های تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آنها وارد بازار شود.

خرمی افزود: ظرفیت فعلی ما صد کیلوگرم در روز است که فعلا براساس سفارش‌های دریافتی کار می‌کنیم، امیدواریم که با بازاریابی‌های انجام شده بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به کار بگیریم. یکی از هدف‌های ما این است که مایع پولیش را در بسته‌های صدگرمی برای مصرف‌کنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم به طوری که هر فردی که خودرویی دارد یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد تا بتواند بدنه خودرو را به سادگی پولیش دهد.

وی ادامه داد: این محصول یک ماده ترکیبی شامل آمولسیون آب و روغن به همراه نانوذرات ساینده آلومینا است که برای ایجاد براقیت مناسب برای بدنه خودرو به این فرمولاسیون اضافه می‌شود.

به گفته خرمی، کنترل توزیع اندازه ذرات و اندازه بلور‌ها در مقیاس نانویی و مشخصات شیمیایی امولسیون اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد.

مدیر گروه مواد این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: موفق به توسعه این فناوری شده و در حال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است.

به گفته خرمی، نانوذرات مورد استفاده در این محصول توسط یک شرکت ایرانی تولید می‌شود هر چند که طراحی فرآیند تولید نانوذرات توسط شرکت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر خودروسازان، در حوزه‌هایی نظیر یخچال‌سازی و تولید لوازم خانگی و همچنین مشاغلی نظیر صافکاری از این مایع پولیش می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • جزئیات قطعه «مست عشق» علیرضا قربانی اعلام شد/ تو مرا جان و جهانی
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا اعلام شد
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟