Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان در سالن جلسات دادگستری کل سمنان افزود: دادستان ۲ وظیفه مهم رسیدگی به پرونده های شاکیان خصوصی و عموم مردم دارد و تا زمانی که شاکی از حقش نگذرد دادستان حق کوتاهی در دفاع از حق مظلوم را ندارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در بحث دفاع از مردم به عنوان مدعی العموم دادستانی ها و دستگاه قضا برای دفاع از حق مردم تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری اضافه کرد: در آینده نزدیک در حوزه دادسراها و دادستانی ها رویکرد پیشگیری ابلاغ می شود تا کسی جرات تجاوز به حقوق مردم را نداشته باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: باید اعتراف کنیم از زمان تشکیل دستگاه قضای اسلامی بعد پیروزی انقلاب تاکنون در احقاق حقوق عامه مردم کوتاهی کرده ایم.

وی گفت: دلیل این کوتاهی فقدان قانون مشخص در دفاع از حق مردم است و مجلس شورای اسلامی باید قانون دفاع از حقوق مردم را تدوین کند.

منتظری افزود: دستگاه قضا دستورالمعلی را برای دفاع از حقوق مردم تدوین و ابلاغ کرده که در آینده نزدیک این طرح با همکاری دولت در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اگر در بحث دفاع از حقوق مردم به خوبی در کشور تلاش می شد این همه زمین خواری، کوه خواری، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها، دریا خواری و دهها فساد اقتصادی دیگر در کشور روی نمی داد.

وی تصریح کرد: مسئولیت تجاوز به قانون عامه دولت، قوه قضائیه، مجلس، نیروی انتظامی و تمامی مسئولان هستند و با وضع قانون باید جلوی این ناحقی ها را گرفت.

همکاری دولت با دستگاه قضا برای ریشه کنی فساد

دادستان کل کشور گفت: این چنین نیست که فقط دادستانی وظیفه احقاق حقوق عامه مردم را داشته باشد و همکاری دولت با دستگاه قضا برای ریشه کنی فساد اجتناب ناپذیر است.

منتظری افزود: دولت با دستگاه قضا تعامل بیشتری داشته باشد تا سود این وحدت به سمت مردم باشد.

دستگاه قضا تمام قد در کنار فعالان اقتصادی است

وی ادامه داد: دستگاه قضا تمام قد برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در بخش صنعت، تولید و کشاورزی در کنار فعالان اقتصادی است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: به طور متعدد اعلام کرده ایم دستگاه قضا در رفع مشکلات حوزه های صنعت و کشاورزی به میدان آمده و اگر جایی کوتاهی کردیم دستگاه های اجرایی به ما بگویند تا کوتاهی های خود را برطرف کنیم.

منتظری خاطر نشان کرد: در جلسه های کاری باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور هم فکری کرد و در سراسر کشور از دادستانی و دادگستری ها خواسته شده تا برای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی تلاش کنند.

مسئولان خدمتگزار مردم باشند

وی گفت: اولین وظیفه مسئولان آن است که در خدمت مردم باشند و زمینه خدمتگزاری برای آحاد جامعه را فراهم کنند.

دادستان کل کشور افزود: مسئولیت ها برای خدمت به مردم چندان مهم نیست و باید کارکنان نظام قدر نعمت خدمت به مردم را بدانند.

منتظری تصریح کرد: سوء استفاده از جایگاه و قدرت در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد و نباید از جایگاه ها برای مسایل شخصی و فردی استفاده کرد.

دستگاه قضا اجازه بدحجابی در کشور را نمی دهد

وی ادامه داد: بدحجابی و بی حجابی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه قضا اجازه بدحجابی در کشور را نمی دهد.

منتظری اضافه کرد: ترویج فرهنگ بی حجابی از توطئه های دشمن است که می خواهد کشور را به سمت بزهکاری های اجتماعی هدایت کند.

دادستان کل کشور گفت: دشمنان، جوانان و دختران کشور را با نشر بدحجابی می خواهند به جان یک یکدیگر بیاندازند اما دستگاه قضا تمام قد در مقابل این رویکردهای مخرب ایستادگی می کند.

در این آیین شریف ابراهیمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان معارفه و از زحمات حیدر آسیابی قدردانی شد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستان انقلاب قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان  از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان  خبر داد.

محمود اسپانلو  طهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد این خبر را اعلام و اظهار کرد: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می شود انسجام و تمرکز  بر مبارزه با بینان های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی بیان کرد: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.

دادستان مرکز گلستان از اجرای طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام نیز خبر داد و گفت: در این طرح همه پرونده های موجود در واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می شود.

این مقام مسئول راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را دو اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

گفتنی است، تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

جلسه داستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد