Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت تولید واگن‌های قطار در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوال مهر در خصوص توسعه شبکه ریلی، گفت: طی سه سال گذشته پنج مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اتصال همه استان‌ها به شبکه ریلی جزو در دستور کار شرکت راه‌آهن است، ادامه داد: امسال شرکت قطارهای حومه‌ای تشکیل می‌شود که منجر به افزایش سهم این شبکه در جابه‌جایی مسافر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی همچنین گفت: یارانه‌های شبکه حمل و نقل ریلی به صورت غیرمستقیم و با تأمین سفر ارزان و ایمن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به تعریف چند مرز بین‌المللی جدید اشاره کرد و افزود: توافقات خوبی با کشورهای همسایه، از جمله ترکیه انجام شده که افزایش حجم ترانزیت از اهداف این توافقات به‌شمار می‌رود.

رسولی همچنین به اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران اشاره کرد و ادامه داد: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم‌اکنون در حال انجام است و طرح‌های عمرانی تابع منابعی است که تزریق می‌شود.

وی افزود: نمی‌توان برای تکمیل این پروژه زمان معینی مشخص کرد، ولی در حوزه تخصیص منابع، پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین جزو اولویت‌های راه‌آهن است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تحویل ۲۵۰۹ واگن از شرکت تحت عنوان ریل ملی خبر داد و گفت: با این شرکت قرارداد ۴۰ هزار تنی منعقد شده است.

رسولی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه ریلی کشور، تصریح کرد: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در سال رونق تولید باعث کاهش وابستگی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، توان تولید داخل را خوب و دارای ظرفیت بالا اعلام کرد و گفت: در برخی محصولات که برای نخستین بار رونمایی شد، در گذشته وابسته به خارج بودیم که خوشبختانه با رونمایی این محصولات قطع وابستگی صورت گرفته است.

رسولی ادامه داد: نمایشگاه صنعت حمل و نقل کشور با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و هشت شرکت خارجی برگزار شد و در این نمایشگاه محصولاتی عرضه شده بود که کشور ما به واردات آن وابسته بود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه سیگنال‌هایی تولید شد که صفر تا ۱۰۰ آن توسط جوانان ایرانی طراحی و تولید شده و امروز ناوگان ریلی کشورمان به استقلال کامل رسیده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: قطعه مرکزی سوزن و لوکوموتیو مهد ۲۴ تولیدی از دستاوردهای صنعتی ریلی ارائه شده در نمایشگاه شبکه حمل و نقل ریلی کشور بود.

کد خبر 4639674

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سعید رسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • معرفی نفرات برتر رده سنی امید در کاراته قهرمانی کشور
  • ◄ وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن در قالب یک شعر
  • ◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد