Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تابش، پیش از ظهر امروز در رویداد ملی استارت آپ محصولات کنجدی که در شهرستان اردکان در حال برگزاری است، اظهار داشت: تولید محصولات کنجدی، با هویت و فرهنگ فاخر شهرستان اردکان و استان یزد گره خورده و همه فعالان این عرصه باید در رونق این کسب و کار؛ فرهنگ غنی دیارمان را پاس بدارند که تاکنون نیز خوشبختانه به همین منوال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ارزش آفرینی در این هنرصنعت و استفاده از نوآوری برای تولید سبد متنوعی از محصولات کنجدی در سالهای اخیر مورد توجه جدی تری قرار گرفته است که باید از ظرفیت های ایجاد شده نیز به نحو مطلوبی بهره گرفت‌.

نماینده اردکان تاکید کرد: تولید با کیفیت و سنتیِ این محصول نباید هیچگاه به فراموشی سپرده شود و همه باید تلاش کنیم بَرند نیک استان و به ویژه شهرستان اردکان، حفظ شده و ارتقاء یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاسیس چند صندوق حمایتی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی عنوان کرد: با پیگیری صنوف فعال این بخش و جمع بندی مشکلات، آماده بررسی و پیگیری آن در سطح کشور هستیم.

وی همچنین با تقدیر از زحمات همه تولیدکنندگان محصولات کنجدی و تشکر از ایده‌های مطرح شده در این استارت آپ، خواستار اجرایی شدن این تفکرات دانش محور در راستای تولید باکیفیت‌تر، کم هزینه‌تر و سریع‌تر شد.

تابش با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد کنجد مورد نیاز از خارج کشور تامین می شود، گفت: در شش ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۲۸ هزار تن کنجد وارد کشور شده که بالغ بر ۴۲ میلیون دلار هزینه شده است که می طلبد تا از طرف وزارت جهادکشاورزی برنامه ریزی جدی برای افزایش تولید بر اساس وضعیت اب و هوایی در کشور انجام شود تا وابستگی این صنعت به واردات و تلاطمات خسارت رای آن، کاهش یابد.

وی، شهرستان اردکان را بزرگ ترین تولیدکننده محصولات کنجدی کشور دانست و گفت: وجود بیش از ۳۰۰ واحد محصولات کنجدی و تولید روزانه ۱۸۰ تن ارده، ۲۹۰ تن حلواارده و ۵۳ تن روغن کنجد و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفری نشان می دهد مسئولان استان نیز باید برای تولید این محصول غذایی مقوی و سالم توجه و تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش مهر، رویداد ملی استارت آپ محصولات کنجدی با دریافت ۸۹ ایده و با حضور مسئولان استان و شهرستان و محققین و تولیدکنندگان سراسر کشور به مدت یک روز در شهرستان اردکان برگزار شد.

کد خبر 4639911

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهر اردکان محمدرضا تابش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 

محمود زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی نمونه گیری تصادفی از محصولات خوراک دام در دستور کار شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارد و در همین زمینه کارخانجات خوراک دام و طیور مورد رصد قرار گرفتند.

وی افزود: رعایت نکردن تامین نهاده‌ها از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی، نگهداری نامناسب و غیر بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در خط تولید خوراک دام می‌تواند به عنوان عامل مهم و خطر ساز در سلامت و بهداشت دام باشد.  

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت سلامت خوراک دام و طیور در تولید فرآورده‌های خام دامی طرح پایش محصولات کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان به صورت دوره‌ای از سوی شبکه دامپزشکی کرمان انجام می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: نمونه برداری‌های ادواری از محصولات خوراک دام و طیور بیشتر به منظور سنجش عوامل میکروبی، افلاتوکسین، کپک، مخمر و... انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بالا بودن هر کدام از شاخص‌های مورد ارزیابی شده می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید، سلامت دام و افراد جامعه وارد کند، افزود: در صورت مغایرت هر کدام از آیتم‌ها در واحد‌های تولیدی خوراک دام و طیور ضمن توقف کامل خط تولید نسبت به شناسایی نقاط ضعف، پاکسازی و شست و شو و ضدعفونی همه تجهیزات چرخه تولید و انجام سایر اقدامات قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برای رفع نقص و ارتقای بهبود کیفیت خوراک دام و طیور اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم