Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌نیوز، در پی وقوع چندین انفجار و هدف گرفته شدن دو نفتکش در دریای عمان، وزارت خارجه انگلیس از این مسأله ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این رابطه مدعی شد: انگلیس به شدت از گزارش‌هایی که در خصوص وقوع انفجار و آتش‌سوزی در چندین کشتی در تنگه هرمز منتشر شده، به شدت نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: انگلیس با شرکای منطقه‌ای خود در خصوص حادثه رخ داده برای این نفتکش‌ها در تماس خواهد بود.

از سوی دیگر، وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد دو نفتکشی که گزارش شده در نزدیکی تنگه هرمز در دریای عمان هدف گرفته شدند، حامل محموله‌ای مرتبط با ژاپن بوده‌اند.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ به نقل از نیروی دریایی آمریکا مدعی شد حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان که به وارد آمدن خسارت‌هایی منجر شد، نتیجه یک "حمله احتمالی" بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس آمریکا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، حسین عباس نژاد افزود: این دریانورد یکی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

بیشتر بخوانید؛ توقیف شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس

کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

دیگر خبرها

  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان