Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامعلی فلاح بعد از ظهر پنج‌شنبه در آئین روز جهانی صنایع و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه در شیراز، اعلام کرد: در قالب طرح کارا ۲۱۵ میلیارد تومان در بخش روستایی و ۸ میلیارد در بخش شهری جذب اعتبارات تسهیلات داشتیم.

وی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی بعنوان دومین دستگاه اجرای کشور، ۱۱۴ میلیارد تومان جذب تسهیلات داشتیم و سال گذشته ۳۱ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح با تاکید بر اینکه مجوزهای تولید دلیل بر یک شغل رسمی است خطاب به فعالان صنایع دستی فارس گفت: با این مجوزها از پرداخت مالیات معاف هستید واز محل صدور این مجوزها ۵۸ هزار و ۵۰۰ شغل از این محل ایجاد کردیم.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه آذر سال گذشته ۳ میلیارد از ردیف متفرقه برای بیمه شاغلان صنایع دستی اختصاص یافت، تصریح کرد: ۸۱۲ نفر از ۳۰ هزار متقاضی بیمه شدند اما برای رفع این مشکل توانستیم با صندوق بیمه عشایر و روستایی تفاهم نامه داشته باشیم که تا ابتدای امسال ۴ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

وی در عین حال اعلام کرد: ما هم از خسارت سیل بی نصیب نماندیم و کارگاه‌های خانگی آسیب دیدند و درآمد آنان را دچار آسیب کرد که از دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت رفاه خواستیم که کسانی که تسهیلات دریافت کردند مهلت پرداخت اقساط بگیرند و موعد پرداخت اقساط را تمدید کنند.

فلاح با بیان اینکه در سال گذشته طبق آمار گمرکات سراسر کشور، ۲۸۹ میلیون دلار صادرات رسمی داشتیم، افزود: با توجه به تجاربی که داریم در سال ۹۷، به شکل چمدانی در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان صادرات داشتیم.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور از برپایی ۸۴۶ بازارچه نوروزی و ۳۰۰ بازارچه موقت تابستانی خبر داد و گفت: با همکاری بانک‌ها ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری برای جوایز بانکی به مشتریان خرید صنایع دستی انجام گرفت.

فلاح در ادامه گفت: بر اساس قانون حمایت از تولید کنندگان صنعتگر صنایع دستی که دو سال و نیم چکش خورد تا به تصویب مجلس رسید، اکنون آئین نامه اجرایی در حال نگارش است که در صورت تصویب دولت اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، تسهیلات مسکن و سهمیه تحصیلی فرزندان و صنعتگران صنایع دستی در این قانون گنجانده شده است.

وی با این حال اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه اکثراً با کمبود مواد اولیه مواجه شدیم؛ از جمله شیشه گران، سفال گران و چرم دوزان با کمبود مواد اولیه روبه رو شدند که کارگروه‌های رفع موانع تولید تشکیل شد تا راهکاری برای مقابله با این تحریم‌ها بیندیشیم؛ در تلاش هستیم مواد اولیه با قیمت مناسب به صنعتگران برسد.

کد خبر 4639907

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان با تبریک پاسخ قاطع و پیروزمندانه سپاه به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سپاه پاسداران با اقدام تنبیهی هود علیه رژیم غاصب دل مردم مسلمان جهان و کشور ایران را شاد کرد.

وی افزود: امسال سه میلیون و پانصد هزار نفر وارد کردستان شدند و ۶۱۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند و این مهم نسبت به سنوات قبل افزایش داشته است.

مهرزاد اضافه کرد: کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیر هتلی دارد و در صورت نیاز برای اسکان اضطراری گردشگران از آموزش و پرورش کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت روستاها نیز برای پذیرش گردشگران استفاده می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش اسکان و پذیرایی و گردشگری فرصتی برای کردستان است و باید در این راستا فعالیت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اذعان کرد: ایران هفتمین کشور جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری است اما به لحاظ جذب گردشگر هفتادمین کشور جهان هستیم.

مهرزاد با بیان اینکه سال گذشته سه اثر تاریخی جدید در کردستان ثبت ملی شد، اعلام کرد: کردستان آثار تاریخی زیادی دارد و در تلاشیم که روستای پالنگان ثبت جهانی شود و مطالعات آن هم‌اکنون در حال انجام است.

حفاظت و نگهداری اموال تاریخی منقول، توجه به صنعت گردشگری و ارائه تسهیلات به بخش گردشگری، برگزاری مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای از دیگر موارد مطرح شده توسط مهرزاد بود که در این نشست به عنوان فعالیت‌های این اداره کل اعلام شد.

وی با اشاره به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی در کردستان اعلام کرد: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، مراسم نوروز پالنگان، مراسم نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی سال قبل ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: کردستان دومین استان کشور به لحاظ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سال گذشته شناخته شد و آخرین جمعه فروردین ماه شاهد برگزاری رویداد فرهنگی هزار دف در پالنگان خواهیم بود.

منصور به بخش صنایع دستی پرداخت و یادآور شد: سال قبل بیش از چهار میلیون دلار صادرات صنایع دستی در مرزهای سیرانبند و باشماق داشتیم اما نبود شهرک صنایع دستی از مشکلات این حوزه است.

وی اذعان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتکاران پرداخت شد و در حوزه صنایع تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از سایر حوزه‌ها و ادارات بود.

کد خبر 6080166

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان