Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت قدرت‌های بزرگ باید برای حل مشکلات کنونی دنیا با یکدیگر همکاری کنند.

او در مراسم روز روسیه در سفارت این کشور در واشنگتن گفت: "بر این باوریم مشکلات دنیای مدرن تنها از طریق همکاری جدی و بی طرفانه قدرت‌های بزرگ و اتحاد آن‌ها حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدیم متحد شدن برای حل تهدید‌های واقعی، نه تهدید‌های خیالی، مهمترین وظیفه قدرت‌های بزرگ است. تروریسم یکی از این تهدید‌های بزرگ است. "

آنتونوف گفت روسیه تمایل دارد با آمریکا رابطه‌ای "پایدار و قابل پیش بینی" داشته باشد.

او تاکید کرد: "به عنوان بزرگ‌ترین قدرت‌های هسته‌ای دنیا، مسئولیت ویژه‌ای برای تضمین ثبات و امنیت راهبردی دنیا بر عهده داریم. "

این دیپلمات افزود مسکو برای همکاری با هر کشوری که برای ایجاد رابطه‌ای بر مبنای احترام به منافع قابل قبول دوجانبه تمایل داشته باشد، آمادگی دارد.

به گفته این سفیر روس، رویکرد مسکو برای حل مشکلات مهم بین المللی با اکثر کشور‌های عضو سازمان ملل، بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و کشور‌های مستقل مشترک المنافع در میان گذاشته شده است.

او گفت: "در حقیقت روسیه با کسی نمی‌جنگد و بلکه برای حل همه مشکلات بر اساس برابری و احترام دوجانبه می‌جنگد. روسیه یک عضو بانفوذ و مسئول در جامعه بین المللی است. قصد نداریم خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل کنیم و قویا به قوانین بین‌المللی پایبند هستیم. "

آنتونوف افزود: "اولویت‌های سیاست خارجی ما پنهان و مخفی نیست. اهداف ما کاملا روشن است: تضمین ایمنی مرزهایمان و ایجاد اوضاع مناسب خارجی برای توسعه پایدار داخلی روسیه. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان