Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به پدیده شاندیز در مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درابتدای این جلسه قاضی منصوری به تشریح روند رسیدگی‌ها در جلسات گذشته پرداخت و از اقدامات دادستانی عمومی و انقلاب مشهد برای پیگیری حقوق شکات و حفظ و مراقبت از اموال سهامداران تقدیر کرد.

 رئیس دادگاه پس از قرائت کیفرخواست تعدادی دیگر از متهمین توسط نماینده مدعی العموم ,خطاب به وکلای مدافع گفت: با توجه به اظهارات موکلان، مدارک استنادی خود را در زمینه بازگرداندن اموال سهامداران در مدت اعطایی توسط دادگاه ارائه نمایند.

پس از ارائه آخرین دفاع توسط یکی از  متهمین و وکیل مدافع وی، دادگاه قرار تامین کیفری قبلی نامبرده را باتوجه به تحقیقات انجام شده واظهارات و دفاعیات صورت پذیرفته خفیف تشخیص داد و قرار آنرا با تشریح دلایل از جمله جلوگیری از فرار متهم تشدید و به صورت حضوری به وی تفهیم کرد.

گزارش تسنیم از آخرین دادگاه متهمان پدیده؛ نماینده مدعی‌العموم خواستار بازگرداندن اموال سهامداران شدمشهد| در سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده چه گذشت؟دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده برگزار شد+فیلم

قاضی منصوری قرار تامین کیفری یکی دیگر از متهمین را نیز به دلیل عدم همکاری با دادگاه درجهت رد مال  تشدید و به صورت حضوری به وی تفهیم کرد.

پس از اتمام آخرین دفاعیات متهمین و وکلای آنها، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با حضور در صحن علنی دادگاه، با تشریح اقدامات مجموعه قضایی در طول رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده گفت: از دادگاه به دلیل اعطای فرصت جهت بازگرداندن اموال سهامداران تشکر می‌کنیم و این اقدام را یک اقدام ارزشمند ارزیابی می‌کنم.

غلامعلی صادقی افزود: جلسات دادرسی بسیار خوب برگزار و نظرات کارشناسانه مطرح شده و مورد مداقه قرار می‌گرفت؛ با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه قضایی و ستاد تدبیر تصمیمات خیلی خوبی در جهت حفظ اموال شرکت گرفته شده که اعلام خواهد شد. تعدادی از متهمین از فرصت اعطایی استفاده کرده و در جهت بازگرداندن اموال تلاش‌هایی صورت داده‌اند.پس از اتخاذ تصمیم دادگاه، رای صادره را با قاطعیت اجرا خواهیم کرد.

قاضی صادقی با اشاره به برخی شیطنت‌ها در فضای مجازی افزود: خوشبختانه این حرکات با مشارکت خود سهامداران کنترل و خنثی شد و بحمدالله آگاهی خوبی ایجاد شده و اطلاع‌رسانی مناسبی نیز انجام شد و این مسیر را با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم اطلاعات خود را تنها از طریق مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما دراجرای دستور دادگاه مکلف هستیم و ان‌شاءالله این رای را به سرعت اجرا خواهیم کرد و از مالباختگان و افکار عمومی نیز می‌خواهیم که با متانت و آرامش برای اجرای رای دادگاه تعامل داشته باشند تا منافع شکات و سهامداران تامین شود وخبرهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

در پایان پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده قاضی منصوری ضمن تقدیر از تمامی دستندرکاران برگزاری این دادگاه گفت: مردم از خدمتگزاران خود در دستگاه قضایی انتظار اجرای عدالت را دارند و ان‌شاءالله با تمام توان در جهت پاسخگویی به این خواست بحق گام برخواهیم داشت.

قاضی منصوری خاطرنشان کرد: دادرسی دادگاه نسبت به متهمانی که اخذ آخرین دفاع از آنان انجام گرفت پایان یافت ومتهمین و وکلای انان ظرف مدت یک هفته فرصت دارند تا لوایح و مستندات خود را تسلیم دادگاه نمایند ودادگاه نیز پس از بررسی تمام اسناد و مدارک و اقدامات لازم ; در مهلت قانونی رای خود را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

سومین جلسه در سال ۱٤۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون مستعفی قوه قضائیه (محمد مصدق) برگزار شد.    خبرگزاری روابط عمومی قوه قضائیه (میزان)، این جلسه دادگاه را اینگونه گزارش داده است:

سومین جلسه در سال ۱٤۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.   در این جلسه متهم ح.‌ی به دفاع از خود پرداخت و اتهام جرم حمل، نگهداری و استعمال ماده مخدر موسوم به گل را قبول کرد و هزینه سنگینی صرف مواد را پذیرفت.   وی پس از برعهده گرفتن مواد مخدر، مقادیر کشف شده گل را بیش از ۱۱ گرم دانست که برای مصرف در یک مهمانی تهیه کرده بوده است؛ با این حال قاضی اعلام کرد که آزمایش اعتیاد متهم نیز مثبت بوده است.   متهم ح.‌ی که به گفته خودش بیشترین اعترافات علیه پسران معاون سابق قوه قضائیه را داشت، گفت من حتی دوستانم را در مواجهات رو در رو توجیه می‌کردم که همه چیز را تایید کنند.   این متهم همکاری خود را با متهم ا. م. م از سال ۹۲ اعلام کرد.   متهم ح.‌ی که وکیلش با ۲ متهم دیگر یکی است مانند م. ص. م گفت که اموال ضبط شده توسط ضابطان قضایی متعلق به دیگران است و از قاضی خواست تا آن‌ها را پس از حسابرسی پس بدهند.   در حالیکه در جلسه قبل متهم م. ص. م مدعی شده بود در هیچ‌یک از اموال کسب شده از مسیر نامشروع با دیگر متهمان سهم ندارد، متهم ح.‌ی در پاسخ به سوال قاضی که پرسید خودروی مازراتی خودرو پورشه و بنز متعلق به کیست پاسخ داد: این اموال متعلق به دو پسر معاون سابق قوه قضاییه است که با زمزمه وکیل، ادعای خود را اصلاح و نام م. ص. م را حذف کرد.   این متهم درباره مالکیت ۳۶ واحد ملک کامرانیه، ۲ ویلا در پلور، خودروهای لکسوس و ۲۰۷ اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت که وکیلش به این سؤالات پاسخ می‌دهد، اما وکیل نیز از پاسخ به این سوالات خودداری کرد.   این متهم اجاره خانه‌ای در خیابان فرشته به نام خود را تایید کرد، اما درباره اینکه لوازم آن خانه چقدر ارزش داشته و اینکه هم‌اکنون کجا هستند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. علاوه بر این موارد ح‌ی مدعی شد که بخشی دیگری از این اموال متعلق (مجموعه) بوده است.   در ادامه جلسه دادگاه قاضی پرسید که مجموعه دقیقا چه کسانی هستند؟   متهم در پاسخ به قاضی گفت: «دو فرزند معاون اول اسبق و من»   وی مبلغ پرداخت شده برای مواد مخدر از نوع گل را هم در ابتدا حدود ۳۰۰ میلیون برای ۲ سال عنوان کرد و در ادامه گفت: «مبلغ دقیق را نمی‌داند و کارشناس پرونده باید قیمت آن را اعلام کند.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین