Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:51:47 GMT

مهمترین سرمایه های هر سازمانی نیروهای انسانی هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۰۴۹

مهمترین سرمایه های هر سازمانی نیروهای انسانی هستند

خدابنده گفت: بهترین و مهمترین سرمایه های هر سازمانی سرمایه های انسانی هستند و اگر این سرمایه انسانی منجر به تولید سرمایه اجتماعی شود یعنی آن سازمان و نهاد فوق توانسته کار خودش را به خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۳ خرداد) در گردهمایی سرگروه های آموزشی استان گفت: بهترین و مهمترین سرمایه های هر سازمانی سرمایه های انسانی هستند و اگر این سرمایه انسانی منجر به تولید سرمایه اجتماعی شود یعنی آن سازمان و نهاد فوق توانسته کار خودش را به خوبی انجام دهد و در دستگاه تعلیم و تربیت یقینا فعالیت ها و زحمات نیروهای آموزشی این سازمان است که باعث تولید سرمایه های اجتماعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اگر در نظرسنجی ها بیشترین و بالاترین اعتماد را مردم به معلمین نشان داده اند و درجه اعتماد مردم و جامعه به معلمین از همه قشرها بالاتر است، کسب این جایگاه بخاطر عملکرد خوب معلمین و دبیران است که منجر به پدید آمدن این سرمایه اجتماعی شده که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

 

خدابنده اظهارداشت: طبق سند تحول بنیادین اگر قرار است تحولی ایجاد شود این تحول باید در کلاس درس اتفاق افتد و فرآیندهای آموزشی و ارزشیابی ها باید تغییر کند و شعار مدرسه محوری و تفویض اختیار باید اجرایی شود و معلم اختیاردار کلاس درس و مدیر اختیاردار مدرسه باشد تا با برنامه ریزی اصولی نتیجه را در عملکرد دانش آموزان مشاهده کنیم و در این بین کسی که بر این فرآیندهای آموزشی نظارت دارد و رویکرد کلی آموزش و پرورش را باید تغییر دهد سرگروه های آموزشی هستند که در راس حوزه آموزشی قرار دارند و خط مشی آموزش را برای درس و کتاب تخصصی خود تعریف می کنند.

 

وی تاکید کرد: وظیفه شما سرگروه های آموزشی است که نگاه تعلیم و تربیت تمام ساحتی را در هر درس و ماده درسی داشته باشید و باید در همه کلاس های درس هر شش بعد تربیتی را مدنظر قرار دهید تا تغییر فرآیند آموزشی به سمت کمال اتفاق افتد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش کشور و استان از کمبود نیروی انسانی رنج می برد و در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان قریب به ۱۳ هزار نفر نیرو کمبود داشت و با همت و تلاش شما دبیران، معلمان، مدیران و برنامه ریزی صورت گرفته این کمبود را با روش های گوناگون برطرف ساختیم.

 

خدابنده ادامه داد: امسال نیز نسبت به سال گذشته از لحاظ نیروی انسانی شرایط بدتری داریم و قریب به ۱۶ هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم و امیدوارم با همت و تلاش کلیه معلمان، دبیران و مدیران مدارس و استفاده از شیوه ها و روش های گوناگون از جمله افزایش حق التدریس بتوانیم این مشکلات را حل کرده و سال تحصیلی جدید را مثل سال گذشته با آرامش و بدون کمبود نیروی انسانی آغاز نماییم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل خبرگزاری شبستان وهابیت نیروی انتظامی فارس تشییع شیراز اشتری حسین اشتری فرمانده ناجا سردار اشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی کمبود نیروی انسانی گردهمایی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی