Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:58:12 GMT

بیش از ۱۰ هزار تن شکر در لرستان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۳۴۴

بیش از ۱۰ هزار تن شکر در لرستان توزیع شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین دالوند صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۰ هزار و ۲۳۰ تن شکر با نرخ مصوب دولتی ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در لرستان توزیع شد اظهارداشت: از این میزان ۲ هزار تن شکر تولیدی لرستان، ۳ هزار و ۳۰۰ تن تولید همدان، هزار تن از اصفهان، ۴۳۰ تن خوزستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکر تولیدی اصفهان در سطح استان در حال توزیع است افزود: باید گفت هیچ گونه شکری از سوی این سازمان به زنبورداران داده نشده و جهاد کشاورزی استان این اقدام را انجام می‌دهد.

دالوند در رابطه با نحوه توزیع شکر در استان نیز گفت:افراد متقاضی دریافت شکر حوزه صنعت با مجوز معاونت صنعتی بعد از آنالیز کامل به معاونت بازرگانی معرفی شده و این معاونت نیز پس از بررسی‌های دقیق نسبت به صدور حواله اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه شکر مورد نیاز صنوف از طریق اتحادیه قنادان در اختیارشان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بخشی از شکر مورد نیاز خانوار نیز از طریق اتاق اصناف و بخشی از شکر مورد نیاز مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله افق کوروش، اتکا، رفاه، هفت و سایر فروشگاه‌های معتمد با برنامه‌ریزی انجام گرفته به عنوان عرضه‌کنندگان شکر با نرخ دولتی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین شکر با نرخ دولتی ۳ هزار و ۴۰۰ تومان وجود ندارد و در تمام شهرستان‌های استان شاهد عرضه این محصول هستیم اظهارداشت: در بحث تامین شکر با نرخ دولتی مشکلی نداریم و در فروشگاه‌های مختلف این محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

دالوند با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۰۰ تن شکر بسته‌بندی شده ۹۰۰ گرمی با قیمت مصوب ۴۰۰۰ تومان در درب فروشگا‌ه‌های مختلف استان لرستان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت افزود: امسال ۱۲۵۰ تن شکر با نرخ دولتی جهت تنظیم بازار به قند تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تنظیم قیمت قند نیز با برنامه‌ریزی انجام گرفته حدود ۱۲۵۰ تن شکر از طریق واحد‌های صنعتی به قند تبدیل شد که این محصول نیز با نرخ مصوب هر کارتون ۲۸۵۰۰ تومان با آرم تنظیم بازاری در سطح استان لرستان در حال توزیع است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در استان مشکلی در زمینه تامین و توزیع شکر وجود ندارد و در تمام شهرستان‌ها اقدامات لازم انجام شده گفت: در صورتی که عاملانی به دنبال عرضه شکر باشند و شکر به دست مصرف‌کنندگان برسد هیچ مشکلی در تامین شکر مورد نیاز مردم نداریم که این امر با نظارت معاونت بازرسی سازمان در جهت توزیع مناسب میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد در صورتی که مشاهده کردند شکر با قیمت بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده به فروش می‌رسد می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/پ

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از سفر ارزیاب یونسکو به این استان برای ثبت جهانی قلعۀ فلک‌الافلاک در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، شامگاه دوشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: حدود 100میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای تملک و آزادسازی حریم فلک‌الافلاک اختصاص پیدا کرده‌است.

او اضافه کرد: تمام اعتبار اختصاص‌یافتۀ سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای آزادسازی بخش‌های جنوبی و شمالی قلعۀ فلک‌الافلاک هزینه شده‌است.

دستور فوری معاون وزیر کشور/ رانش در فلک‌الافلاک پیگیری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه تملک برخی از ساختمان‌های ضلع شمالی فلک‌الافلاک باقی مانده‌است، یادآور شد: این ساختمان‌ها را نیز برای آزادسازی حریم این قلعه امسال خریداری می‌کنیم.

حسن‌پور با اشاره به ثبت جهانی فلک‌الافلاک و درّۀ خرم‌آباد، اطلاع داد: حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی این دو اثر تاریخی در تابستان امسال قطعی شده‌است.

او متذکّر شد: الزامات لازم را برای ثبت جهانی دو اثر تاریخی فلک‌الافلاک و درّۀ خرم‌آباد تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو باید فراهم کنیم.

تاریخ ساخت قلعۀ فلک‌الافلاک به دورهٔ ساسانیان بازمی‌گردد. این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد است که با نام دوازده‌برجی نیز شناخته می‌شود.

فلک‌الافلاک در تاریخ 10 مهر 1348با شمارهٔ ثبت 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • مناظر زیبای بهاری لرستان+تصاویر
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • رژه مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در لرستان
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح لرستان در روز ارتش
  • رژه نیروهای مسلح به‌مناسبت روز ارتش در لرستان
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح لرستان در روز ارتش
  • بهشتی با گل سنگ‌های سبز و مخملی در لرستان+فیلم
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»