Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 23 خردادماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، اظهار کرد: بنیاد شهید یک نهاد چندوجهی محسوب می‌شود، اما رسالت اصلی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم معرفی شهدا و تبیین سیره این بزرگواران برای جامعه به ویژه نسل جوان از طریق انتشار آثار و اسناد دفاع مقدس، عنوان کرد: امروزه ایثارگران مصادیق عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و لذا تکریم و حفظ جایگاه و شانیت ایثارگران برای ما بسیار مهم است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه رسیدگی به امور ایثارگران بخش عمده‌ای از رسالت بنیاد است، گفت: همواره نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام داریم و با توجه به گستردگی مخاطبان در حوزه فرهنگ و هنر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در این بخش دنبال می‌کنیم.

پاکاری ماندگاری و اثرگذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر را بسیار زیاد دانست و گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه تالیفات و تولید آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت صورت گرفته است. در حال حاضر 220 هزار اثر و سند از شهدای گیلان نیز جمع‌آوری کردیم که به صورت موضوعی و طبقه‌بندی شده به مناسبت‌های مختلف در معرض دید عموم به ویژه در مراکز آموزشی و دانشگاهی قرار می‌گیرد.

وی صرفا نگهداری از آثار شهدا را قابل قبول ندانست و اضافه کرد: جامعه امروز نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است و باید زمینه بهره‌برداری مردم از گنجینه دفاع مقدس را به ویژه در قالب فرهنگ کتابخوانی فراهم کنیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به وجود حدود 12 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی بنیاد شهید گیلان، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار عنوان کتاب تخصصی ایثار و شهادت داریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان سرانه مطالعه را یکی از شاخص‌های مهم توسعه جوامع دانست و افزود: بی‌تردید ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی رشد آگاهی و دانش افراد را به دنبال دارد لذا بنیاد شهید گیلان در قالب این تفاهم‌نامه آمادگی دارد در کنار افزایش سرانه مطالعه، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد.

وی از تالیف 60 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت در گیلان خبر داد و یادآور شد: طی سه سال اخیر سالانه چهار عنوان کتاب تالیف کردیم، زیرا اعتقاد داریم هزینه‌کرد در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگ ایثار و شهادت سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد

پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پیکرمطهر یک شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه توسط تیپ 71 پیاده مکانیزه ارتش پادگان ابوذر کشف شد.

این شهید که دارای پلاک شناسایی است متعلق به لشکر 21 حمزه سید الشهدا(ع) است که در سومار به شهادت رسیده و پیکرش بعد از سال‌ها پیدا شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست