Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@05:05:47 GMT

دعوت به وحدت و اتحاد از تعالیم اصلی قرآن کریم است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۶۴۷

دعوت به وحدت و اتحاد از تعالیم اصلی قرآن کریم است

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسیان؛ عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد و عضو هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلامی علوم و فنون کشمیر با موضوع "روش شناسی فهم قرآن" و "روشهای تفسیر قرآن کریم" به سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این همایش به نقش قرآن کریم در جوامع اسلامی و همچنین به روشهای تفسیر قرآن کریم پرداخت و بیان داشت: قرآن دو نقش اساسی در زندگی مسلمانان دارد. نقش اول به عنوان منبع اصلی تفکر و آموزه های دینی مسلمانان است و نقش دوم قرآن کریم عامل وحدت مسلمانان است.
 
دکتر رئیسیان افزود: اگر مسلمانان به قرآن چنگ بزنند و عمل کنند جامعه اسلامی امت واحده خواهد بود چرا که جزو تعالیم اصلی قرآن کریم همین است که همه را دعوت به اتحاد و وحدت می کند.

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص روشهای تفسیر قرآن کریم نیز به چهار روش تفسیر قرآن به قرآن، روش تفسیر قرآن به سنت، تفسیر با عقل و روش تفسیر از طریق شهود اشاره کرد.

وی با اشاره به آیات ۷۷ ۷۸ و ۷۹ سوره مبارکه واقعه در این ارتباط، گفت: از این آیات شریفه می توان فهمید که قرآن دارای دو سطح و لایه است که یکی سطح نازل و یا حقیقت نازله که در قالب زبان عربی به مدت ۲۳ سال بر پیامبر اکرم نازل شده است و سطح متعالی و بالاتر قرآن کریم که  از آن قسمت "فی کتاب مکنون..." قابل استفاده است که آن مرحله را هر کسی دسترسی ندارد مگر افرادی که روح و جان و دل شان را پاک و مطهر ساختند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن کریم + فیلم

حافظان قرآن به روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرچم داران دین اسلام هستند و باید به نکاتی در مورد اثرات قرآن و آموزش آن به دیگر افراد توجه داشته باشند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است
  • آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات «وعده صادق»
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • آیه ۴سوره صف، شعار محوری اتحاد مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • روش امام موسی صدر در برخورد با زنان بی‌حجاب لبنان
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۳معرفی شدند
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۱۸+صوت
  • نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن کریم + فیلم