Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با آقای شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن و هیئت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه‌ی تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به‌هیچ‌وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی، مذاکره تحت فشار را نمیپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این دیدار آقای شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مطالبی را که بیان خواهم کرد، در چارچوب گفتگو با نخست‌وزیر ژاپن است زیرا ما ژاپن را کشوری دوست میدانیم، اگرچه گلایه‌هایی نیز وجود دارد.

ایشان با اشاره به صحبتهای نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر اینکه ترامپ به او گفته «آمریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد»، تأکید کردند: مشکل ما با آمریکایی‌ها موضوع تغییر رژیم نیست، زیرا آنها اگر چنین قصدی هم داشته باشند، قادر به اجرای آن نیستند، همان‌طور که رؤسای جمهور قبلی آمریکا در چهل سال گذشته، برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اینکه ترامپ میگوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر میتوانست این کار را انجام دهد، انجام میداد اما نمیتواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به صحبتهای نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا برای مذاکره درباره‌ی موضوع هسته‌ای، گفتند: جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب ۱+۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافقها زده، مذاکره کند؟

رهبر انقلاب اسلامی به بخش دیگری از صحبتهای نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر عزم آمریکا برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای به‌وسیله‌ی ایران اشاره کردند و افزودند: ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای است اما این را بدانید که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته‌ای داشتیم، آمریکا هیچ کاری نمیتوانست بکند و اجازه ندادن آمریکا، هیچ مانعی ایجاد نمیکرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه انباشت سلاح هسته‌ای نیز اقدامی خلاف عقل است، خاطرنشان کردند: آمریکا به‌هیچ‌وجه صلاحیت حرف زدن درباره‌ی اینکه کدام کشور سلاح هسته‌ای داشته باشد یا نداشته باشد، ندارد زیرا آمریکا چند هزار کلاهک هسته‌ای در انبارهای خود دارد.

ایشان با اشاره به سخنان نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر اینکه آمریکا آماده‌ی مذاکرات صادقانه با ایران است، خطاب به آقای آبه گفتند: ما این حرف را اصلاً باور نمیکنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمیشود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به نخست‌وزیر ژاپن افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش با جنابعالی دیدار و گفتگو و درباره‌ی ایران هم صحبت کرد، اما بعد از بازگشت از ژاپن، بلافاصله تحریم صنایع پتروشیمی ایران را اعلام کرد، آیا این پیام صداقت است؟ آیا این نشان میدهد که او قصد مذاکره‌ی صادقانه دارد؟

ایشان تأکید کردند: ما به‌هیچ‌وجه تجربه‌ی تلخ مذاکره‌ی چند سال اخیر با آمریکا را تکرار نخواهیم کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به روند مذاکره با آمریکایی‌ها در چارچوب برجام گفتند: بعد از توافق هسته‌ای، اولین کسی که برجام را بلافاصله نقض کرد، شخص اوباما بود؛ همان کسی که درخواست مذاکره با ایران کرده و واسطه هم فرستاده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این تجربه‌ی ما است و جناب آقای آبه بدانید که ما این تجربه را تکرار نمیکنیم.

ایشان با اشاره به سخنان نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر اینکه ترامپ گفته «مذاکره با آمریکا موجب پیشرفت ایران خواهد شد»، تأکید کردند: ما به لطف خداوند، بدون مذاکره با آمریکا و با وجود تحریم هم به پیشرفت خواهیم رسید.

رهبر انقلاب اسلامی با استقبال از پیشنهاد نخست‌وزیر ژاپن برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: ژاپن کشور مهمی در آسیا است و اگر به گسترش روابط با ایران تمایل دارد باید اراده‌ی قاطع خود را نشان دهد، همان‌گونه که برخی کشورهای مهم این اراده را نشان داده‌اند.

ایشان با اشاره به دشمنی‌های چهل‌ساله‌ی آمریکا با ملت ایران و ادامه‌ی این دشمنی‌ها، افزودند: ما معتقدیم از طریق مذاکره با آمریکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هیچ ملت آزاده‌ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به بخشی از سخنان نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها همواره میخواهند طرز فکر و عقاید خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند، گفتند: اینکه شما این واقعیت را تصدیق میکنید، خوب است و این را هم بدانید که آمریکایی‌ها در تحمیل دیدگاه‌های خود به هیچ حدی قانع نیستند.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان هم حضور داشت، آقای شینزو آبه با اشاره به مذاکرات خود در تهران ابراز امیدواری کرد این گفتگوها زمینه‌ی گسترش بیشتر همکاری‌ها را فراهم کند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، بامداد 3 اردیبهشت ماه به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرد.رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.

افزایش 10 میلیارد دلاری در روابط اقتصادی

نشست خبری مشترک رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

مهم ترین اظهارات سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری:

آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند. ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم. هر دو کشور در مبارزه با ناامنی ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی ها مصمم هستیم. ممکن است برخی همکاری های دو کشور را نپسندند، مهم نیست مهم این است که تداوم همکاری های دولت های دو کشور به نمایندگی از مردم آنها ادامه یابد و مصممیم این همکاری ها را در سوطح بالا ارتقا ببخشیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم گرفتیم این روابط در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد. مرز دو کشور که طولانی است را یک فرصت می دانیم و معتقدیم در جهت رفاه دو ملت به ویژه مرزبانان به کار گرفته شود.

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری چه گفت؟

بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یکصدا اسرائیل را محکوم کرده اند از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر این اقدام نظامی را به پایان برسانند راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مسئله فلسطین لازم است پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد. از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم. جناب آقای رئیس جمهور، شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

تقویت روابط دوجانبه

در این سفر همچنین دیدار هیات بلندپایه دو کشور به ریاست سران ایران و پاکستان برگزار شد و کاخ نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد؛

شهباز شریف و سید ابراهیم رئیسی راهکارهای تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند. طرفین تقویت تجارت دو کشور و گسترش همکاری‌ها در حوزه ارتباطات را مورد بررسی قرار دادند. تهران و اسلام‌آباد مصمم به نبرد مشترک علیه تروریسم هستند.

پس از انجام مراسم استقبال، مقامات ارشد دو کشور با یکدیگر نهال به نشانه دوستی دو ملت در خاک کاخ نخست وزیری پاکستان کاشتند. همچنین رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

امضای 8 سند همکاری

همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور بود و موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب بیگانگان نیست

سناتور اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان نیز سید ابراهیم رئیسی با دیدار و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

رئیسی در دیدار با وزیر خارجه پاکستان:

با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد. صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

وزیر امور خارجه پاکستان:

امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد. امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد. پاکستان برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران اعلام امادگی میکند.

دیدار وزرای کشور

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دیدار رسمی سران ایران و پاکستان و امضای تفاهمنامه همکاری، با همتای پاکستانی خود دیدار کرد .سید محسن رضا نقوی و احمد وحیدی پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

کد خبر 846439 برچسب‌ها پاکستان دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه