Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@11:28:21 GMT

مطب پزشکان فاقد کارت‌خوان پلمب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۰۲۱

پول‌نیوز -  مدیرکل امور مالیاتی گلستان از پلمب مطب پزشکان فاقد دستگاه کارتخوان خبرداد و گفت: خردادآخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است.
علی اصغر هزار جریبی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: درآمد مالیاتی در بسیاری کشورها مهم ترین منبع درآمد دولت بوده و باید این امر در کشور ما هم جایگزین درآمد نفتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال ۹۳ میزان درآمد مالیاتی استان ۱۶۰ میلیارد تومان بود که هم اکنون به ۴۲۸ میلیارد تومان رسیده و در قانون بودجه سال ۹۸ هم ۳۳ درصد رشد داشته است.
هزارجریبی گفت: درآمد عمومی گلستان در سال ۹۷ رقم ۵۲۸ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۸۳ درصد این درآمد سهم امور مالیاتی بود.
وی بیان کرد: از ۴۴۱ میلیارد تومان که بر عهده امور مالیاتی بود، این سازمان توانست ۴۲۸ میلیارد تومان یعنی معادل ۹۷ درصد را محقق کند که دو درصد رشد نسبت به عملکرد سال قبل داشت.
هزارجریبی درخصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: پنج درصد این رقم در اختیار امور مالیاتی بوده و سه درصد هم عوارض است که به حساب شهرداری ها و دهیاری ها و بیمه سلامت واریز می شود.
۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شد
وی اظهار کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری ها استان واریز شد که ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن مختص شهرداری گرگان بود.
هزارجریبی افزود: درآمدهای مالیاتی به دو دسته مستقیم (حقوق کارکنان دولت، کارکنان بخش خصوصی، اصناف، نقل و انتقال املاک) و غیرمستقیم تقسیم می شود که در سال ۹۷ بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان از مالیاتی وصولی متعلق به مالیات مستقیم بود که ۵۹ درصد مالیات اخذ شده را شامل می شود.
وی اضافه کرد: در تحقق درآمد ۸۳ میلیارد تومان از محل مالیات حقوق کارمندان، ۶۴ میلیارد تومان از شرکت ها، ۴۹ میلیارد تومان از مشاغل و اصناف، ۱۷ میلیارد تومان از حقوق کارکنان بخش خصوصی، و بقیه از اجاره املاک و مالیات بر ارث و سرقفلی و غیره است.
۸۳ درصد درآمد عمومی گلستان بر عهده امور مالیاتی است
طبق گفته مدیرکل امور مالیاتی گلستان درآمد عمومی استان در سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸۳ درصد آن بر عهده امور مالیاتی است.
هزارجریبی تصریح کرد: طرح جامع مالیاتی سیستم بانکی مراحل نهایی را تصویب کرده تا به قانون تبدیل شود و این امر از فرار مالیاتی بسیاری جلوگیری می کند.
وی با اشاره به صندوق مکانیزه فروش که نقش تعیین کننده در مشخص شدن مالیات دارد، بیان کرد: در سنوات اخیر دریافت اظهارنامه کاملاً الکترونیکی شده و مشاغل و اصناف و صاحبان وسایل حمل و نقل عمومی باید تا پایان خرداد اظهارنامه خود را تسلیم کنند.
هزارجریبی با بیان اینکه شرکت ها و املاک استیجاری تا تیرماه مهلت دارند تا اظهارنامه خود را تحویل دهند، گفت: عدم تسلیم اظهارنامه باعث عدم بهره مندی از ماده ۱۰۱ بوده که این ماده معافیت هایی را برای صنوف مشخص می کند.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه با تحویل به موقع اظهارنامه می توان از تقسیط مالیات برخوردار شد، اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۸ آمده که پزشکان مکلف به داشتن دستگاه پوز بوده و اگر چنین نباشد می توان مطب آنها را پلمب کرد.
هزارجریبی در خصوص واحدهای خسارت دیده از سیل خاطرنشان کرد: در ماده ۱۶۵ قانون مالیاتی آمده که اگر واحد تولیدی تا ۵۰ درصد خسارت ببیند از معافیت عملکرد آن سال بهره مند می شود و البته نباید خسارت آن از جایی تأمین شده باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارتخوان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض بر ارزش افزوده وصول شد که بخشی از آن سهم مالیات و بخشی سهم عوارض شهرداری‌هاست. - اخبار استانها -

شاکر رضا مریدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: از 13 هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، حدود 8 هزارمیلیارد تومان سهم مالیات و بیش از 5 هزارمیلیارد تومان سهم عوارض شهرداری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده شاید آشناترین نوع مالیات در بین مردم باشد، چون تقریبا روی هر کالا و خدماتی که دریافت می‌کنند از فاکتور رستوران و  پرواز تا ماست و  نوشابه  همیشه این گزینه را که به مبلغ پرداخت نهایی آن‌ها اضافه می‌شود، مشاهده می‌کنند.

به گفته مریدی، میزان مالیات بر ارزش افزوده تا سال گذشته 9 درصد بوده و امسال به 10 درصد افزایش یافته است. این نوع مالیات را خریدار (مصرف کننده) پرداخت می‌کند و فروشنده پس از دریافت موظف است به خزانه دولت واریز کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: در سال گذشته از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، حدود 5 هزار و 77 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به طور مستقیم واریز شده، در صورتی که در مدت مشابه سال 1401 این رقم بیش از 3 هزار و 594 میلیارد تومان بوده که 41 درصد رشد داشته است.

مریدی با تأکید بر اینکه اختصاص بخش درخور توجهی از درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر یا منطقه‌ای در راستای عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمد‌های مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی افزود: در قانون قبلی از 9 درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده 3 درصد به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کرد، اما در راستای حمایت از این نهاد‌ها و مطابق قانون جدید از 9 درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده 4 درصد به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: یک‌درصد از مالیات بر ارزش افزوده با عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌ها و جامعه عشایری، تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد زیرپوشش نهاد‌های حمایتی خارج از روستا‌ها و شهر‌ها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش مؤثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

تامین 97 درصد از درآمدهای استان از محل مالیات

مریدی با بیان اینکه 97 درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود، گفت: در سال 1402 میزان وصولی درآمدهای مالیاتی استان بیش از 218 هزار میلیارد ریال بود که نزدیک به 114 درصد سهمیه تعیین شده استان محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: میزان وصولی مالیات در مدت مشابه سال قبل 143 هزار میلیارد ریال بود که در سال 1402 از رشد 52 درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، لذا افزایش میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید، بوده است.

مریدی گفت: یکی از سیاستهای مهم این اداره کل، تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی و افزایش وصولی بدون فشار بر مودیان موجود بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • کاهش فرار مالیاتی با اجرای مالیات بر مجموع درآمد
  • خدمات سامانه مودیان