Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛نشست نمایندگان سازمان ملل با طرفین بحران یمن

رئیس کمیته سازمان ملل برای هماهنگی جهت استقرار دوباره نیروها در حدیده از دولت مستعفی و جنبش انصارالله یمن خواست مذاکرات در این زمینه را از سر بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، تیم مایکل لولیسگارد، رئیس کمیته سازمان ملل برای هماهنگی جهت استقرار دوباره نیروها در حدیده طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار پایبندی دو طرف یمنی به تعهدات خود در توافق‌نامه حدیده، کمیته از آنها دعوت می‌کند مذاکرات متوقف شده درباره حدیده را به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لولیسگارد اظهار کرد: امروز پیام‌های مشابهی را برای نمایندگان دولت مستعفی و انصارالله یمن درباره استقرار اولیه نیروها بعد از خروج انصارالله از بنادر سه‌گانه حدیده، الصلیف و راس عیسی در دریای سرخ در روزهای ۱۱ تا ۱۴ مه ارسال کردیم.

وی گفت: خودروهای گشتی سازمان ملل که به صورت مرتب گشت‌هایی را به جهت نظارت بر اجرای توافق‌نامه حدیده و حمایت از اجرای آن در این بنادر انجام می‌دهند، از تاریخ ۱۴ مه هیچ‌گونه حضور نظامی نیروهای انصارالله در بنادر یاد شده را گزارش نکرده‌اند.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه گفت: هیئت سازمان ملل باید از تعداد نیروهای توافق شده گارد ساحلی یعنی ۴۵۰ نیرو که مسؤولیت برقراری امنیت در این بنادر را برعهده دارند، اطمینان یابد.

او افزود: تجهیزات نظامی در دو بندر الصلیف و راس عیسی جمع‌آوری شده اما برخی از آنها تا حد زیادی هنوز در بندر حدیده وجود دارند.

لولیسگارد همچنین از جنبش انصارالله خواست روند جمع‌آوری تجهیزات نظامی خود از جمله پر کردن خندق‌ها به عنوان بخشی از تعهداتش را با سرعت تکمیل کند.

رئیس کمیته استقرار دوباره نیروها در حدیده تاکید کرد: عملیات استقرار اولیه نیروها در بنادر یمن بسیار مهم بود، نه فقط از این جهت که بخش اول عملیات استقرار گسترده‌تر نیروها در حدیده بود، بلکه از این جهت که این بنادر را به ساختاری مدنی که فعالیت موسسه بنادر دریای سرخ یمن را سهولت بخشید، تبدیل می‌کند.

طبق بیانیه یاد شده هیئت سازمان ملل در حال حاضر به حمایت خود از توافق‌نامه حدیده برای نظارت بر بنادر سه‌گانه ادامه می‌دهد تا آنها از تجهیزات نظامی تخلیه شده و کارهای مربوط به خنثی‌سازی مین و پاکسازی منطقه از مواد منفجره پایان یابند.

انصارالله در ۱۱ تا ۱۳ مه گذشته از عقب‌نشینی یک جانبه خود از این سه بندر با نظارت سازمان ملل خبر داد و در تاریخ ۱۴ مه اعلام کرد که مرحله اول استقرار دوباره نیروها در استان حدیده و بنادر آن به پایان رسیده است اما دولت مستعفی یمن با این مساله مخالفت کرده و آن را بر خلاف توافق‌های انجام شده دانست و در ادامه انصارالله را متهم کرد که بنادر یاد شده را به نیروهای وابسته به خود تحویل داده است. برچسب ها: سازمان ملل ، بحران یمن

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان ملل بحران یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان

برنامه توسعه سازمان ملل در روز جهانی زمین با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت 79 درصد از خانواده‌ها در افغانستان به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

سازمان ملل در این بیانیه از کمبود و بحران آب آشامیدنی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

برنامه توسعه سازمان ملل (یو.‌ان.‌دی/‌پی) در نوامبر سال 2023 گزارش داده بود افغانستان سال گذشته رتبه ششم را در میان کشورهای آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی به خود اختصاص داده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز آذرماه در گزارشی هشدار داده بود 12 میلیون نفر در افغانستان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش‌ها، افغانستان از سال 1950 تاکنون 1.8 درجه سانتیگراد تغییرات دما را تجربه کرده است.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود به بیش از 479 میلیون دلار نیاز است تا بحران آب و فاضلاب در افغانستان حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال وقفه
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟