Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@11:54:34 GMT

آغاز بررسی حادثه آتش سوزی سکوی شماره ۹ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۲۲۵

آغاز بررسی حادثه آتش سوزی سکوی شماره ۹ پارس جنوبی

سکوی شماره ٩، یکی از سه سکوی فاز‌های ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی است که دیروز پس از یک آتش سوزی جزئی در بخشی از آن با واکنش سریع تیم اطفاء حریق، آتش مهار شد و نفرات شاغل نیز بدون هیچ گونه صدمات جانی تخلیه و به خشکی اعزام شدند.

محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیش از عزیمت به سکوی شماره ۹ پارس جنوبی با کارکنان شاغل در این سکو که هم اکنون در سایت عملیاتی منطقه پارس جنوبی حضور دارند، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این دیدار، مدیریت حادثه آتش سوزی توسط کارکنان و تیم اطفاء حریق را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه پس از دو ساعت از زمان آغاز آتش سوزی در یک سکوی گازی پارس جنوبی، حادثه بطور کامل مهارشده، یک رکود ویژه محسوب می‌شود و نشان دهنده عملکرد بسیار حرفه‌ای و قابل تقدیرکارکنان حاضر در این عملیات بوده است.

مشکین فام با بیان اینکه در این عملیات اقدامات ایمنی و مدیریت بحران به خوبی و به موقع انجام شده اظهار کرد: خوشبختانه کارکنان ضمن حفظ جان خود و حفاظت از تاسیسات گاز، مطابق رویه‌های مشخص مدیریت شرایط اضطراری سکو را کنترل و پس از ایمن سازی به موقع موقعیت را ترک کردند.

وی با اشاره به اینکه بزودی و با بررسی شرایط موجود در سکوی یاد شده از سوی کارشناسان، علل حادثه آتش سوزی مشخص و ارایه می‌شود، گفت: پس از بررسی علت حادثه و اطمینان کامل از پایداری شرایط ایمن، مجددا تولید از این سکو از سر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است در جلسه‌ای باحضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و تیم‌های تخصصی در سکوی فاز یک، علل این حادثه در دست بررسی قرار دارد.

همچنین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با هدف بررسی علل آتش سوزی سکوی شماره ٩ پارس جنوبی، به همراه مدیران عملیات و تیمی از کارشناسان HSE و بازرسی وزارت نفت صبح امروز پنج شنبه (٢٣ خردادماه) عازم میدان مشترک پارس جنوبی و بازدید از این سکو شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آتش سوزی پارس جنوبی وزارت نفت سکوی شماره 9 پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه‌ای که ظهر امروز در شرق تهران رخ داد گفت: ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در خیابان مجیدیه شمالی اعلام شد که دو ایستگاه برای اتفاء حریق به آنجا اعزام شدند.

ملکی افزود: این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی ۱۲ واحدی رخ داد که آتش سوزی مربوط به یکی از واحد‌ها در طبقه سوم بود و زمانی که نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و عملیات را آغاز کردند، آتش کاملا شعله‌ور بود. 


سخنگوی سازمان آتش نشانی ابراز داشت: گویا داخل این منزل مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات بود که دچار آتش‌سوزی شد. یکی دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه و حشره کش که قابلیت انفجار داشتند نیز در واحد وجود داشت که باعث رخ دادن انفجار‌های خفیف در زمان آتش‌سوزی شد.

وی در خاتمه متذکر شد: در حین عملیات نیرو‌های آتش‌نشانی با وضعیت مردی حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که در این سانحه سوختگی فراوانی داشت. پس از خارج کردن این فرد از داخل ساختمان با تایید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای آتش‌سوزی در شرق تهران چه بود؟
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران | حادثه هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس
  • تصاویری جدید از آتش سوزی ساختمان بورس (فیلم)