Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:33:57 GMT

سیاست دولت تمرکز گردش مالی معادن در محل فعالیت آنهاست

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۵۰۳

سیاست دولت تمرکز گردش مالی معادن در محل فعالیت آنهاست

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع تیتانیوم کهنوج در جمع خبرنگاران افزود: در تمام کشور خصوصاً مناطق محرومی که معادن فعال وجود دارد سیاست دولت این است که همه فعالیتها از گردش مالی گرفته تا جذب نیرو باید در همان مناطق انجام شود.

وی ادامه داد: جنوب کرمان از ظرفیت های خوب معدنی برخوردار بوده و تولیدات این منطقه، مورد نیاز کشور است و اگر این تولیدات نباشد، مشابه آنها را باید با صرف منابع ارزی از خارج کشور وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اشتغال، خودکفایی، توسعه مناطق و قطع وابستگی ارزی از برکات تولید محصولات معدنی است.

وی بیان کرد: امروز در جنوب کرمان دیدم که معدنکاران ما از انگیزه خوبی برخوردار بوده و نسبت به بحث رونق تولید و قطع وابستگی جدی هستند.

رحمانی تصریح کرد: خوشبختانه شرایط جدید اقتصادی روی فعالیت معدنکاران تاثیری نداشته و اتفاقاً آنها عزم خود را برای تولید بیشتر جزم کرده اند و ما هم از این رویکرد حمایت می کنیم تا بتوانند فعالیت های خود را توسعه دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر همچنین از پایانه صادراتی جیرفت بازدید و کارخانه مس امید سبزواران جیرفت را افتتاح می‌کند.

رحمانی پس از جمع بندی برنامه‌های خود در جنوب کرمان، به شرق استان و شهرستان بم سفر خواهد کرد و روز جمعه نیز در سفر به شهرستان زرند، به بازدید از مراکز صنعتی و معدنی این شهرستان می‌پردازد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

۷۴۵۰/‏۷۴۲۹‬ / ‏‬۵۰۵۴

.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنوب کرمان صنعت و معدن اقتصادی دولت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان