Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@01:51:37 GMT

توطئه جدید اماراتی‌ها علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۶۱۱

توطئه جدید اماراتی‌ها علیه ایران

یک کارشناس عربستانی گفت که سازمان اطلاعات امارات با هدف برافروختن جنگ علیه ایران، نفتکش‌ها را در بندر الفجیره هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، «حزام الحزام» استاد دانشگاه و کارشناس عربستانی مقیم لندن، ساعاتی پس از حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان گفت، امارات عربی متحده با حمله به نفتکش‌ها علیه ایران توطئه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحزام امروز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: امارات همچنان امنیت منطقه را پس از هدف قرار گرفتن نفتکش‌ها در دریای عمان به بازی گرفته و آن را به خطر انداخته است و به همین دلیل پیش از حادثه اعلام حالت فوق‌العاده کرده بود. دلیل این کار این است که رضایت آمریکا برای حمله نظامی به ایران و حمایت عمان و پاکستان را جلب کند.

بیشتر بخوانید: عکس/ آتش نفتکش"کوکوکا کوریجس"مهار شد فیلم هوایی از نفتکش‌های آتش گرفته در دریای عمان واکنش ظریف به انفجار نفتکش‌های ژاپنی

این معارض خاندان سعودی در ادامه تأکید کرد: ایران هر چه قدر در معرض تحریم‌های اقتصادی قرار گیرد؛ آن قدر ساده‌لوح نیست که  روند کشتیرانی را به این شیوه تهدید و تعطیل کند.

او در خصوص حادثه نفتکش‌ها در بندر الفجیره نیز گفت که این حادثه را سازمان اطلاعات امارات به سرکردگی «محمد دحلان» مشاور «محمد بن زاید» با هدف برافروختن جنگ علیه ایران ترتیب داده بود.

حزام الحزام افزود: در ماه رمضان به شما گفته بودم که ابوظبی با حمایت ریاض آتش جنگ را در خلیج [فارس] بر افروخته است. گمان می‌کنند که [جنگ] بازی کودکان است... ایران می‌تواند امارات را با یک ریتوئیت ساقط کند.

این استاد دانشگاه در خصوص هدف قرار دادن فرودگاه سعودی «أبها» توسط نیروهای یمنی نیز گفت، این یک پاسخ فراگیر بود و دیگر کسی انتظار پاسخ قوی‌تر از حکومت سعودی به این حمله را ندارد، چرا که عربستان سعودی تمام توان خود را پیش از نشان داده و اکنون منتظر گشایش بین‌المللی است.

صبح امروز «منابع محلی عمان» اعلام کردند که دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

المیادین ظهر امروز پنجشنبه گزارش کرد که «منابع کاملا مطلع» به این شبکه تأکید کردند که «کشتی فرانت اولتر متعلق به نروژ، پس از حادثه کاملا غرق شد»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری امارات ایران دریای عمان نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه

جنبش حماس تلاش رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای پایان دادن به کار آژانس آنروا در غزه را در چارچوب تکمیل توطئه آوارگی و گرسنگی علیه مردم فلسطین و یک نکبت جدید ضد آنها دانسته و اعلام کرد که دشمن تاکنون اردوگاه‌های ۷۰ درصد آوارگان را نابود کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از افشای تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن برای پایان دادن به فعالیت‌های آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه، اداره امور آوارگان در جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر که به جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه ادامه می‌دهد، با حمایت طرف‌های خبیث بین‌المللی در تلاش برای جایگزینی آنروا با دیگر هیئت‌ها و عناوین بین‌المللی است. این تلاشی آرام و ساکت برای کنار گذاشتن آنروا و شاهدی آشکار بر روند نکبت جاری و ادامه دار علیه ملت فلسطین است.

در ادامه این بیانیه که امروز پنجشنبه صادر شد آمده است که یک سری توطئه‌های وسیع بین‌المللی برای حذف مسئله آوارگان فلسطینی در حال انجام است و از سوی دیگر هدف قرار دادن آنروا در چارچوب کمپین بزرگ دشمن برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین به ویژه در شمال نوار غزه است. در حال حاضر اردوگاه‌های جبالیا و الشاطی بیش از همه قربانی این کمپین کثیف دشمن شده‌اند و در نتیجه این قحطی و گرسنگی به شدت آسیب می‌بینند و رژیم اشغالگر آنها را به طور کامل نابود کرده است.

بر اساس این بیانیه، مقامات رژیم اشغالگر نزدیک به 7 اردوگاه آوارگان فلسطینی که شامل 70 درصد ساکنان غزه هستند را ویران کرده‌اند و 90 درصد آنها از فقر شدید رنج می‌برند و 95 درصد این آوارگان هم در سایه جنگ و ویرانی طی این چند ماه حتی یک دلار هم درآمد نداشته‌اند. این اردوگاه‌ها شاهد بزرگترین جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین از سال 1948 هستند که در چارچوب ادامه سریال شوم نکبت علیه ملت فلسطین است.

کارزار دروغین صهیونیست ها علیه «آنروا» در فضای مجازیرژیم اسرائیل «آنروا» را مجبور به شهادت دروغ علیه حماس کرده استافشای شکنجه‌های غیرانسانی اسرائیل علیه کارمندان آنروا

این بیانیه حماس بعد از آن صادر شد که دیروز فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که یک تلاش بدخواهانه برای پایان دادن به عملیات این آژانس در غزه وجود دارد.

لازارینی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها پیامدهای جدی برای صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت، گفت که اسرائیل به دنبال پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است و بارها درخواست برای ارسال کمک به شمال نوار غزه را رد کرده است.

چندی پیش، مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل، گفت: آژانس آنروا (UNRWA) بخش مهمی از روند ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تلاش‌ها برای بیرون راندن آن از منطقه باید متوقف شود.

او اضافه کرد: "دسترسی، تجربه و اعتبار" آژانس آنروا منحصربه‌فرد است، چیزی که هیچ سازمان دیگری ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • سیل امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • بارندگی شدید در امارات همزمان با جان باختن ۱۸ نفر در سیل عمان