Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در آستانه ورود به چهارمین دهه از عمر خود به یک نهاد پر قدرت، جریان‌ساز و تأثیرگذار تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در جلسه هم‌اندیشی این جشنواره که در اصفهان برگزار شد با بیان اینکه جشنواره‌های سینمایی ایران مانند جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودک و نوجوان در آستانه ورود به دهه چهارم عمر خود هستند، اظهار کرد: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با پیشینه‌اش اکنون یک نهاد پر قدرت، جریان‌ساز و تأثیرگذار است و سپری شدن بیش از سه دهه از عمر این جشنواره، باعث می‌شود که این رویداد از تحول گریزان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: رشد چنین جشنواره‌ای در این است که تحول را درک کند و ضمن وفاداری به اصول ثابتی که هر جشنواره در ذات خود دارد، به تحول بیندیشد.

تابش تاکید کرد: مهم‌ترین تحول، تحول در سبک زندگی و نوع نیازها و تفکرات مخاطبان اصلی این جشنواره یعنی کودکان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: حضور نسل جدید در عرصه فرهنگی و هنری کشور، به عنوان تولید کننده و مصرف‌کننده اصلی محصولات فرهنگی و هنری، لازمه اصلی این تحول است. کودک و نوجوان امروز، شبانه‌روز با اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های دنیای دیجیتال، زندگی و اغلب نیازهای خود را در فضای مجازی از این طریق تأمین می‌کنند. بنابراین ما سیاستگذاران حوزه فرهنگ و هنر باید به این نکته توجه کنیم که نمی‌توانیم با زبانی که با کودکان دهه ۶۰ سخن می‌گفتیم با کودکان امروز صحبت کنیم چرا که با نسل نوجو، باهوش و مطلعی روبه‌رو هستیم که به محتوای مناسب تصویری نیاز دارد.

وی افزود: در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با مخاطبانی روبه‌رو هستیم که باید با ابزار و زبان فضاهای تحت وب آنها را از برنامه‌ها و رویدادهای جشنواره مطلع کرد. جشنواره‌ها در قرن ۲۱ متحول شده‌اند و باید موضوعاتی اثرگذار در این جشنواره‌ها عنوان شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه امسال از بازاریابان سینمای کودک و نوجوان دعوت کرده‌ایم که در این جشنواره حضور داشته باشند، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره، کمتر به حضور بازاریابان توجه شده بود اما امسال نه تنها پخش‌کنندگان ایرانی بلکه بازاریابان دیگر کشورها و خریداران منطقه‌ای را دعوت خواهیم کرد تا در این جشنواره حضور داشته باشند.

تابش در پاسخ به یکی از هنرمندان معلول، رویکرد جشنواره برای افراد دارای معلولیت و توانخواهان را توضیح داد و تاکید کرد: یکی از رویکردهای این جشنواره حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی است. سال گذشته در این جشنواره سهمی به کودکان کار و کودکان با شرایط خاص، اختصاص داده شد و در جشنواره امسال هم چنین رویکردی را توسعه می‌دهیم.

دبیر جشنواره افزود: امسال با توجه به اینکه فیلم‌های جشنواره همزمان با اصفهان در سراسر کشور اکران می‌شوند علاوه بر اینکه سینماها می‌توانند مخاطبان خود را اعم از معلولان، کودکان کار و یا اقشار محروم انتخاب کنند ما نیز این فرصت را به مخاطبان جشنواره سی و دوم خواهیم داد که بعد از تماشای فیلم‌ها، در نظرسنجی شرکت کرده و نظرشان را درباره فیلم مورد علاقه خود بیان کنند. بی‌تردید این نظرات برای سیاست‌گذاران و فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان، ایده آفرین و راهگشا خواهد بود.

در پایان این جلسه از سوی علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و ایمان حجتی مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان، از زحمات مدیر اجرایی و قائم مقام وی در دوره گذشته جشنواره کودک و نوجوان تقدیر به عمل آمد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، مهدی سیم ریز دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، برنامه اجرای آثار چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را اعلام کرد.

به این ترتیب نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود.

نمایش «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و نمایش «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان روی صحنه می‌رود.

نمایش «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و نمایش «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به صحنه می رود.

نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهید آوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از تاریخ ۲۵ فروردین لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجراهای عمومی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6082356 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد