Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:36:39 GMT

تعیین تکلیف افزایش حقوق کارمندان به «شنبه» افتاد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۷۷۹

تعیین تکلیف افزایش حقوق کارمندان به «شنبه» افتاد

پس از انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به نحوه پرداخت افزایش حقوق ها و برگزاری حقوق‌ها نشست سه جانبه ای میان دیوان محاسبات، سازمان امور اداری و استخدامی و نمایندگان در این باره قرار است شنبه جلسه نهایی کمیته مشترک مجلس و دولت در این زمینه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه پرداخت افزایش حقوق ها باعث شد تا 29 اردیبهشت جلسه ویژه هیئت‌رئیسه مجلس با محوریت اجرای مصوبه مجلس درباره افزایش 400 هزار تومانی به‌علاوه افزایش 10 درصدی برای کارمندان دولت برگزار شود که در آن پس از ارزیابی و استماع نظر اعضا هیئت رئیسه بر اجرای مصوبه مجلس مبنی بر افزایش 400 هزار تومانی بعلاوه 10 درصد تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مقرر شد که اگر دیوان محاسبات و دولت درباره اجرای این مصوبه نقطه نظری دارند در اسرع وقت آن را در جلسه‌ای با حضور دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، جمشید انصاری معاون و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه مطرح کنند

 

 به دنبال آن برای بررسی اختلاف افزایش حقوق‌ها نشست سه جانبه ای میان دیوان محاسبات، سازمان امور اداری و استخدامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد و با بررسی های صورت گرفته در این نشست تخلفات صورت گرفته درباره افزایش حقوق کارمندان دولت محرز شد.

 

حالا قرار است برای شفاف شدن نحوه پرداخت افزایش حقوق ها شنبه 25 خرداد جلسه نهایی کمیته مشترک مجلس و دولت برگزار شود. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این باره به تسنیم گفته است: «براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این جلسه با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس دیوان محاسبات، کارشناسان مرکز پژوهش‌های پارلمان و همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس برگزار می‌شود

 

«حمیدرضا حاجی بابایی» همچنین از ارسال نامه رئیس دیوان محاسبات به دولت خبر داد و در این باره گفت: «رئیس دیوان محاسات در این نامه اعلام کرده تا مشخص شدن موضوع، دولت صدور احکام برای حقوق و دست مزد سال 98 را متوقف کند تا این مسئله تعیین تکیف شود.»

 

این در حالی است که برخی از نمایندگان طی نامه‌ای به «روحانی» خواستار اجرای صحیح مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان شدند. متن نامه نمایندگان به شرح ذیل است:

 

آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

همان طور که استحضار دارید، مجلس شورای اسلامی در تبصره (12) قانون بودجه 1398 دولت را مکلف نموده که کلیه کارکنان لشکری و کشوری شاغل و بازنشسته به میزان 4 میلیون ریال و تا 10 درصد حقوق آنها افزایش یابد که نظر قانون‌گذار این بوده که هر چه حقوق بیشتر باشد درصد افزایش پایین‌تر اعمال شود.

 

متاسفانه در رابطه با این مصوبه منویات مجلس که عدالت در پرداخت حقوق‌ها بوده کاملا وارونه اجرا گردیده است، به شکلی که کمترین حقوق 2 و نیم درصد و حقوق 20 میلیونی 16 درصد در نظر گرفته شده است است.

 

خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اعتراضات عمومی این عزیزان اقدام مقتضی در رابطه با اجرای دقیق قانون اعمال گردد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل مجلس وهابیت خبرگزاری شبستان بیرجند مسجد شبستان بیرجند دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس روزنامه افزایش حقوق کارمندان افزایش حقوق مجلس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین گزارش‌های تخصصی، فنی و تحلیلی دیوان محاسبات کشور پیش از مهلت مقرر تدوین و در اختیار مسؤولان و تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت.

این مجلدها شامل «گزارش تحلیل عملکرد منابع و مصارف عمومی»، «گزارش تحلیلی تخصیص اعتبارات مصارف عمومی دولت»، «گزارش سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای تکالیف قانونی» و «گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها» است.

کد خبر 6080673 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟