Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ورئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود، با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت فرهنگ دینی و مذهبی بالایی برخوردار است اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای عرضه هنر دینی و اشاعه و ترویج فرهنگ دینی فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شاهرود از حمایت فرمانداری این شهرستان از کانون‌های مساجد افزود: سعی خواهیم کرد در تخصیص بودجه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه‌ای به کانون‌های مساجد داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در زمینه حمایت تجهیزاتی کانون‌های مساجد با اولویت مناطق مناطق محروم اقدام لازم صورت خواهد گرفت گفت: با توجه به تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان مساجد کشور در زمینه حوزه اجتماعی اجرای طرح‌های مختلف با محوریت نهاد‌های فرهنگی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.
محمدی به ظرفیت‌های مختلف شهرستان شاهرود درزمینه‌های علمی و حضور علمای مطرح، بومگردی و گردشگری اشاره داشت و افزود: در منطقه بسطام ظرفیت خوبی در حوزه مساجد و تاریخ و فرهنگ دینی داریم که از لحاظ توریستی هم مورد توجه است.
وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد و نهاد‌های فرهنگی می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند بیان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان سرانه مساجد شهرستان نیز بالاست و این نشان از توجه ویژه مردم شاهرود به حوزه دین است
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست به فلسفه شکل گیری ستاد عالی کانون‌های مساجد اشاره کرد و اظهار کرد: فعالیت‌های کانون مساجد در قالب برنامه‌های فرهنگی وهنری اجرا می‌شود.
حجت الاسلام سید علی موسوی با تاکید بر اینکه جذب جوانان ون وجوانان به مسجد از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است گفت: عرصه فرهنگ، حوزه هنر، فضای مجازی وفضای بین الملل محور‌های فعالیت کانون مساجد تعریف شده است.
وی خواستار حمایت بیشتر فرمانداری شاهرود از کانون‌های مساجد این شهرستان شدوافزود: فرمانداری شاهرود با پیشنهاد اداره فرهنگ وارشاد این شهرستان می‌تواند در حوزه تجهیزاتی و عمرانی به کانون‌های مساجد کمک واز آن‌ها حمایت کند.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان کمک کردن به کانون‌ها را موجب دلگرمی بیشتر برای فعالیت‌ها واجرای برنامه‌ها عنوان کردوافزود: رویکرد تولی گری در دبیرخانه استان سمنان و واگذاری برنامه‌های اجرایی به کانون‌های توانمند و کادرسازی تقویت نیرو‌های مستعد در کانون‌ها و آموزش‌های لازم برای تربیت نیرو‌های متخصص و متعهد از برنامه‌های پیش بینی شده است.
موسوی فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه اجتماعی بویژه در طرح سفیران اجتماعی را یادآور و ادامه داد: این طرح از مهمترین طرح‌های در دست اقدام کانون‌های مساجد بوده که در شهرستان میامی ستان سمنان انجام خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود نیز دراین نشست با بیان اینکه این اداره با مشارکت کانون‌های مساجد در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت خوبی را در روستا‌ها دارند گفت: مخاطبان اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند.
رضا مهدیان با اشاره به برنامه‌ها وفعالیت‌های مختلف کانون مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به دلیل حضور جوانان محیط مناسبی برای اجرای برنامه‌های نو و خلاقانه است.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون استاندار و فرماندار شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی الزامات تحقق شعار سال و تبیین نقشه مهندسی استان اردبیل، اظهار کرد: ایجاد شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در سطح محلات با محوریت مساجد می‌تواند جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی و فعالیت‌های گسترده اقدامات فرهنگی را به مردم نشان دهد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد این شبکه رسانه‌ای با حضور بیش از ۱۵۰ نفر محقق شد، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در سال جاری نیز این دوره آموزشی با حضور اساتید کشوری برگزار شود، همچنین شهدای مدافع حرم استان اردبیل در یادواره شهدای منتسب به کانون‌های مساجد به صورت کشوری معرفی خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: برگزاری برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت از دیگر دغدغه‌های کانون‌های مساجد است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیازمند تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستیم.

آمون افزود: هم اکنون بیش از ۱۳۷ پایگاه قرآنی در سطح مساجد استان اردبیل به همت کانون‌ها فعال است که رقابت‌های قرآنی به صورت محلی، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای بازتاب برنامه‌های معنوی این پایگاه‌ها در سال جاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای اقتصادی و کارآفرینی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند پیوست اقتصادی هستند تا بتواند جلوه‌های بهتری از تکنولوژی و امکانات را برای نوجوانان و جوانان در بستر مساجد فراهم کند.

کد خبر 6081013

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه