Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@00:32:59 GMT

حسینی: «حافظی» قلب تعلیم و تربیت بود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۹۴۵۲

سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اندیشه، توان، فکر و ایمان مرحوم حافظی در نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری خواهد بود، گفت:«حافظی» قلب تعلیم و تربیت بود.به گزارش بلاغ،سیدجواد حسینی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش در مراسم تشییع پیکر محمدرضا حافظی بزرگ‌مرد مدرسه‌ساز ایران ضمن عرض تسلیت به دست‌اندرکاران، دانش‌آموزان، خیرین، اولیا، صاحبنظران و همه علاقه‌مندان توسعه عرصه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امروز یکی از انسان‌های خیر در امر مدرسه‌سازی را از دست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش، افزود: بنده 20 سالی بود که مرحوم حافظی را می‌شناختم و هر روز خصلتی جدید و نیکو از او می‌آموختم؛ اولین روز کاری بنده در پست سرپرستی در مراسم حیات مرحوم حافظی برای پاسداشت زحمات وی بود ولی متأسفانه امروز در مراسم ترحیم وی حضور داریم. 

حسینی اضافه کرد: مرحوم حافظی تنها کنار تعلیم و تربیت نبود بلکه قلب آن بود؛ هدف وی به بیان دهخدا و تعبیر مرحوم، شوقستان‌سازی بود.

وی اظهار کرد: مرحوم حافظی اندیشه، توان، فکر و ایمانش در نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری خواهد بود. بنده یک روز در افتتاح یک مدرسه کنار مرحوم بودم و علت ساخت مدارس خیریه را از وی جویا شدم که گفت دلیل اینکه این همه مدرسه ساختم این بود که بنده در مدرسه‌ای درس خواندم که خیرساز بود و تحصیل در آن مدرسه مرا به این راه وا داشت. 

حسینی بیان کرد: امیدواریم راه به اعتقاد و اعتیاد مرحوم حافظی در عرصه تعلیم و تربیت همچنان ادامه یابد و همه ما نیز برای عالی‌تر شدن درجاتش دست به دعا برمی‌داریم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم «مهدی گلوانی» در خوی با حضور فرماندار ویژه خوی، امام جمعه و جمعی از روسای ادارات به بهره برداری رسید.

 فرماندار ویژه شهرستان خوی در آیین افتتاح مدرسه خیری ۶ کلاسه مرحوم مهدی گلوانی با استناد به آیات قرآن گفت: مدرسه سازی همانند جهاد در جبهه‌های نبرد بوده و صدقه جاری محسوب می‌شود.

کریم علی نژاد با اشاره به اینکه، مدرسه‌سازی توشه برداشتن برای آخرت و یک تجارت معنوی ماندگار است گفت: باید قدردان همراهی مجمع خیرین و خیرین مدرسه ساز باشیم که در کنار دولت برای رفع کمبود فضا‌های آموزشی حضوری پرشور دارند.

رئیس آموزش و پرورش خوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این مدرسه خیر ساز شش کلاسه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط «حاج حسین گلوانی» تأمین اعتبار شده است.

مرتضی محمد پور افزود: حسین گلوانی خیر خویی، در اقدامی نیک و الگو محور این مدرسه را با نظارت نوسازی مدارس استان به نام و یاد پسر مرحوم شان "مهدی گلوانی" احداث کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد