Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور جمال عرف معاون سیاسی، امنیتی وزیر کشور، حمید ملأ نوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری، زاهدی استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از فعالان استان قزوین روز پنجشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قائد امینی از روحانیون مبارز به نمایندگی از روحانیون گفت: اندیشه‌های امام باید درجامعه ساری و جاری باشد و همه تلاش کنیم تا این افکار ارزشمند احیا شود.

اندیشه های امام را در جامعه احیا کنیم

وی بیان کرد: حفظ ارزشهای انقلاب رسالتی همگانی است و همه باید در این عرصه احساس مسئولیت کرده و انجام وظیفه کنیم.

امینی بیان کرد: در تطبیق قانون احزاب اقدامات خوبی شده که امیدواریم دستاوردهای مطلوبی داشته باشد اما از معاون سیاسی وزیر کشور انتظار داریم برای تسریع در صدور مجوز احزاب در استان‌ها دستور لازم صادر کند.

مطالبات دانشجویی پاسخ داده شود

سید ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی هم گفت: دانشگاه مبنای تحولات است لذا باید نگاه ویژه ای به مطالبات آن داشته باشیم.

وی گفت: هر توسعه و حرکتی در کشور باید با محور دانش بنیان باشد زیرا امروزه دیگر فقط با اتکا به تجربه نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد و مسیر توسعه را پیمود.

نائینی تصریح کرد: حضور یک هزار عضو هیئت علمی و ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی، چندین تشکل سیاسی و علمی در استان بیانگر توان بالای علمی این خزطه است که از آن می‌توان برای توسعه استان استفاده کرد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی یادآورشد: خوشبختانه ارتباط صنعت و دانشگاه و جامعه بهتر شده و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تقویت شده و علم به سمت تولید می‌رود اما باید تلاش کنیم این علم به ثروت تبدیل شود.

وی افزود: باید پرسید دانشگاه تا چه زمانی می‌خواهد فقط مدرک بدهد در حالی که در عصر کنونی ما نیازمند دانشگاه‌هایی هستیم که کارآفرین تربیت کنند که برای رسیدن به این هدف باید هزینه کرد و مسئولان نیز توجه ویژه به دانشگاه‌ها داشته باشند.

نائینی گفت: جوانان ما خلاق هستند و لازم است به آنها بها دهیم، در دانشگاه از یک طرف شادابی و حقوق شهروندی گفته می‌شود اما در عمل هیچ حق شهروندی برای دانشجو قائل نیستیم و حرفش را نمی‌شنویم لذا بهتر است خودمان را جای دانشجو و جوان قرار دهیم و آنها را درک کنیم.

وی از دخالت‌های بی مورد در دانشگاه گلایه کرد و گفت: انتظار داریم اجازه دهند کارمان را انجام دهیم.

مشکل زمین خواری جدی گرفته شود

سید صادق سیاهپوش فعال سیاسی و دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان هم گفت: انتخاب معاون سیاسی در قزوین یک آرامش خوبی در استان ایجاد کرده که جای تفدیر دارد.

وی بیان کرد: جامعه اسلامی مهندسان استان با ۷۰ عضو فعال است و بیش از ۱۰ هزار مهندس در نطام مهندسی ساختمان و هشت هزار نفر در نظام مهندسی کشاورزی عضویت دارند که از ظرفیت های خوب این استان است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

سیاهپوش گفت: در کشور بیش از ۲۴۰ حزب مجوز دریافت کرده اند اما برخی فقط در زمان انتخابات فعالیت می‌کنند و با ساماندهی این وضعیت می‌توان به نقش رسانه‌ها بیشتر اهمیت داد.

وی اظهارداشت: در استان قزوین با مشکلاتی چون زمین خواری، مهاجرت، بیکاری مواجهیم که اگر برای آن تدبیر نشود باید پیامدهای آن را در اینده متحمل شویم.

سیاهپوش تغییر کابری اراضی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها را از دیگر مشکلات استان دانست.

رسانه های متعهد موجب اعتماد سازی و جلوگیری از فساد می شوند

محمدرضا جباری سرپرست خبرگزاری مهر استان قزوین هم به عنوان یکی از فعالان رسانه با بیان برخی دغدغه‌های خبرنگاران اظهارداشت: اگر مسئولان به جایگاه واقعی رسانه‌ها باور داشتند شاید بسیاری از مشکلات مانند بیمه، معیشت، سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری، تأمین امنیت شغلی و سایر عرصه‌های رسانه‌ای خیلی زودتر حل می‌شد.

وی بیان کرد: رسانه‌های مستقل، متعهد و حرفه‌ای می‌توانند به عنوان چشم و گوش و زبان مردم ضمن بیان مشکلات شهروندان به حل آنها کمک کنند اما باید ظرفیت مسئولان بالا برود تا با هر انتقادی روزنامه، هفنته نامه و یا رسانه های تعطیل نشده و خبرنگاران دچار آسیب نشوند.

این فعال رسانه تصریح کرد: بی توجهی به رسانه‌ها از نوع حمایت مادی و معنوی نمایان است و در شرایطی که رسانه‌ها اثرگذارترین ابزار و فعالان آن از سخت کوش ترین افراد در عرصه فرهنگ هستند اما از اعتبارات فرهنگی بی بهره اند و با یک فشار اقتصادی باید در تأمین کاغذ و هزینه‌ها خود دنبال راههای غیر حرفه‌ای بروند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس نسبت به ارائه طرحی برای اختصاص ردیفی از اعتبارات فرهنگی هر استان به رسانه‌های فعال زمینه حمایت توأم با تکریم این افراد را مهیا کنند و از محل نیم درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی که در حال حاضر فقط به رسانه ملی داده می‌شود اجازه داده شود رسانه‌های دیگر نیز برخوردار شوند تا عدالت رسانه‌ای محقق شود.

جباری اظهارداشت: اعتماد عمومی به دلیل رانت خواری، فساد اقتصادی و بی توجهی به شایسته سالاری در برخی مسئولیت‌ها خدشه دار شده و بازسازی آن به کمک رسانه‌ها نیاز دارد و اگر دولت نیز به اهمیت و نقش رسانه باور داشت شاید می‌شد از بسیاری از مفاسد اقتصادی به واسطه هشدار رسانه‌ها جلوگیری و از بیت المال صیانت کرد.

وی افزود: رسانه‌های منصف، حرفه‌ای، متعهد و کاربلد می‌توانند در صورت حمایت واقعی به عنوان چشم و گوش و زبان مردم در بیان مشکلات و تسریع در حل آن از سوی مسئولان نقش آفرین بوده، یار و یاور مدیران سالم و کارآمد و زنگ خطری برای افراد نالایق باشند و به پویایی، سلامت و نشاط و توسعه کشور کمک کنند.

جباری در ادامه به طنز پیشنهادی داد و گفت: اگر پس از محاکمه مفسدان اقتصادی و رانت خواران به هر استان یک سهمیه داده شود تا بیت المال به غارت رفته هر مفسد به یک استان اختصاص داده شود می‌توان شاهد تسریع در توسعه اقتصادی استان‌ها شد.

نقش بانوان در مدیریت‌ها پر رنگ شود

زهرا یوسفی عضو شورای شهر قزوین نیز در این نشست گفت: بانوان در دفاع مقدس، پشتیبانی از رزمندگان و بعد از جنگ در سازندگی مشارکت خوبی داشتند و امروز با حضور در تشکل‌ها، شوراها و مسئولیت‌ها در حال نقش آفرینی هستند.

وی بیان کرد: هر چند رویکرد دولت حمایت از بانوان بوده اما در آموزش و اشتغال و مدیریت هنوز شاهد تبعیض هستیم که این نقیصه باید برطرف شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حضور ۱۶ درصدی حضور بانوان در مدیریت‌ها در استان قزوین حرکت ارزشمندی است که امیدواریم تا تحقق ۳۰ درصدی حمایت لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بانوان همچنان با مشکلاتی چون خشونت خانوادگی، بیکاری، اعتیاد، مواجهند که نیازمکند حمایت بیشتری هستند.

یوسفی تصریح کرد: در استان قزوین اتفاقات خوبی در اعتماد به بانوان رخ داده و ۷ مدیر زن داریم که کارنامه موفقی دارند و درخواست می‌کنیم در انتصاب معاونت چهارم که جدیداً در استانداری‌ها ایجاد شده نیز از بانوان استفاده شود.

وی اظهارداشت: امیدواریم تابوی انتصاب فرماندار زن در استان شکسته شود و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توجه به شایسته سالاری زمینه کاهش هزینه‌های کارهای سیاسی را فراهم کنیم.

مهدیه قافله باشی از فعالان سیاسی و عضو شورای شهر قزوین هم اظهارداشت: مردم با مشارکت در انتخابات افرادی را برگزیدند و امروز انتظار دارند به مطالبات آنها پاسخ داده شود.

وی بیان کرد: نیازهای مردم را شوراها بهتر می‌شنوند و بهتر می‌شناسند اما همچنان جایگاه این نهاد تصمیم گیر با چالش روبروست.

قافله باشی گفت: شاید ضعف قانونی داریم اما به نظر می‌رسد توقع مردم با اختیارات شوراها هماهنگ نیست و مسئولان نیز این نهاد را تضعیف کرده اند به طوری که امروز شوراها به شورای شهرداری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: لایحه مالیات ارزش افزوده به مجلس رفته و نگران دولتی شدن شهرداری‌ها و تمرکز گرایی هستیم و به نظر می‌رسد شهرداری‌ها از انجام رسالت خود باز خواهند ماند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: انتخابات از شور حضور جوانان منفک نیست اما دولت پیر است و از جوانان استفاده نکرده و این ضعف دیده می‌شود و بهتر است به جای مدیران پروازی از جوانان توانمند و با انگیزه در مدیریت‌ها استفاده شود.

وی از ضعیف بودن تیم رسانه‌ای دولت هم انتقاد کرد.

احزاب را جدی بگیریم

کریمی از دیگر فعالان سیاسی استان هم اظهار داشت: در مسیر توسعه در مسائل سیاسی لابد و ناگزیریم به احزاب توجه کنیم و در شرایط کنونی به احزاب مستقل از دولت و احزاب منتقد دولت نیازمندیم.

وی گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد خانه احزاب یک تابلو بیشتر نیست و برای معرفی افراد شایسته باید به احزاب توجه شود.

کریمی یادآورشد: باید احزاب حمایت و تقویت شده و فضایی مناسب برای بیان ایده‌ها و طرح‌ها و نقطه نظر افراد مهیا شود تا مشکلات را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: با وجود ۲۰۰ هزار شهید وقوع این همه اختلاس در کشسور خجالت آور است شاید اگر احزاب در کشور واقعاً فعال بودنداین همه مفسد اقتصادی نداشتیم.

کریمی تصریح کرد: اگر احزاب در جامعه تقویت شوند فساد کم می‌شود، وقتی دل‌ها نزدیک باشد مشکلات کاهش می‌یابد لذا باید فضایی فراهم شود تا دولت مورد انتقاد قرار گیرد زیرا دولتی پایا و ماناست که نقد شود.

وی بیان کرد: هماهنگی و اختلاط صنعت و دانشگاه از طرح‌هایی بود که نیمه تمام ماند زیرا قرار بود در کنار هر مجتمع صنعتی یک دانشگاه داشته باشیم تا این طرح به سرانجام برسد اما از نخبگان استفاده نشد و عنوان بهره گیری از نخبگان فقط یک ابزار سیاسی بود.

دولت به بخش خصوصی اعتماد کند

آهنگریان فعال اقتصادی استان هم گفت: استان قزوین با یک درصد مساحت کشور، ۱.۶ جمعیت کشور، بیش از ۴.۳ درصد سرمایه گذاری کشور را در خود جای داده و ۵ درصد محصولات کشاورزی و ۸.۲ درصد الیاف مورد نیاز کشور را تولید و تأمین می‌کند.

وی افزود: علیرغم بالا رفتن نیاز صنعتگران به سرمایه در گردش به نظر می‌رسد همراهی بانک‌ها با تأخیر صورت می‌گیرد و در واردات مراحل ثبت سفارش زمان زیادی لازم دارد و تخصیص ارز بسیار طولانی است و تعدد بخشنامه‌ها موجب شده فعالان اقتصادی با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنند.

آهنگریان یادآورشد: از دولت انتظار داریم به بخش خصوصی اعتماد کند و در اجرا و واگذاری طرح‌ها اختیار بیشتری به استان‌ها بدهد.

این فعال اقتصادی، اثر بخش کردن شورای گفتگو، تخصیص منابع بیشتر به استان‌ها، اختصاص سهمیه بیشتری از صندوق توسعه ملی به تولید را در رونق تولید مؤثر دانست.

دانشکده هنر در قزوین راه اندازی شود

مهرزاد مستشاری نماینده هنرمندان استان گفت: قزوین با داشتن مکتب‌های متعدد و هنرمندان شاخص به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور شناخته شده و با برگزاری دو سالانه خوشنویسی نسبت به شناسایی هنرمندان مستعد اقدام شده است.

وی بیان کرد: هشت انجمن هنری در استان فعال است و با وجود استانداری فرهنگی، اعضای شورایی حامی امور فرهنگی و استقرار مدیری از جنس فرهنگ و هنر در اداره ارشاد انتظار داشتیم دورانی طلایی در این عرصه داشته باشیم که این امر محقق نشد.

مستشاری تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم کارگروه هنر در استانداری شکل بگیرد و در معرفی هنر قزوین جدی تر عمل کنیم و با ایجاد کریدورهای هنری، موزه هنرهای معاصر و دانشکده هنر در استان قزوین گامی در مسیر اعتلای فرهنگ برداریم.

جوانان را باور کنید و به آنها مسئولیت دهید

مهران قاسمی به نمایندگی از جوانان استان هم اظهارداشت: خوشبختانه آرامش و عقلانیت خوبی در استان دیده می‌شود اما مهمترین مشکلات ناشی از این است که هیچکس در جای خود نیست.

وی اضافه کرد: بدون مدیران مقتدر نمی‌توان. جامعه را اداره کرد لذا وزارت کشور باید در برخی امور تجدید نظر کند زیرا راه نجات کشور این است که جوانان را فازبندی و سیاسی نکنیم و نگذاریم با یک اشتباه جوانان منزوی شوند.

قاسمی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری اعلام شده مسیر راه را مشخص کرده و محور توسعه جوانان اعلام شده و اکگر به همین بیانیه توجه کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر را برای حضور جوانان در مدیریت هموار کنید و بدانید اگر از جوانان عبور کنید آسیب می‌بینید.

کد خبر 4640070

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب استانداری قزوین رسانه های گروهی احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟