Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@10:10:39 GMT

سی‌ان‌ان: انفجار نفتکش‌ها ناشی از مین بوده است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۱۰۲۶

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعا کرده است که انفجارهای صبح پنج‌شنبه که دو نفتکش را در دریای عمان هدف قرار داد، ناشی از مین‌های چسبنده بوده است.

بر اساس این ادعا، خدمه یک ناوشکن آمریکایی به‌نام «بین‌بریج» مین‌های چسبنده منفجر نشده را در پهلوی یکی از کشتی‌های آسیب‌دیده مشاهده کرده‌اند.

مین‌های چسبنده همان ادواتی هستند که ادعا شده بود حوادث فجیره نیز ناشی از آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح روز پنج‌شنبه دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند. خدمه این دو نفتکش آسیبی ندیده‌اند اما نفتکش‌ها متحمل آسیب شده‌اند.

واشنگتن و تل‌آویو ساعاتی پس از این حمله تلاش کردند ایران را مقصر حادثه جلوه دهند، این در حالی بود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از این حوادث ابراز نگرانی کرده و وزیر امور خارجه نیز در توئیتی، وقوع چنین انفجارهایی را بسیار مشکوک توصیف کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

اظهارات مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که برخی، این ایده را مطرح کرده‌اند که ممکن است یک طرف خارجی مانند رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش در منطقه این حمله را انجام داده باشد. «ابراهیم فریحات» استاد فلسطینی‌الاصل دانشگاه «جرج تاون» از جمله این کارشناسان است که می‌گوید رژیم صهیونیستی عامل این حمله بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انفجار نفتکش ها دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه انفجار یک خودرو در نتانیا - اسرائیل (فیلم)

  ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارتش اسرائیل: ایران پایگاه نواتیم را هدف قرار داده است (فیلم) پدافند اسرائیل چند روز می‌تواند مقابل موشک‌های ایران دوام بیاورد؟ پاسخ ژنرال اسرائیلی (فیلم) جزئیات جدید از حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سوناک: اقدام ایران بی‌سابقه بود/درباره جلوگیری از تشدید تنش‌ها با نتانیاهو صحبت می‌کنم
  • گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد
  • هشدار جدید ایران به آمریکا و اسرائیل
  • استمرار ادعا‌های غیر واقع کانون وکلا/ سرانه وکیل در ایران نصف استاندارد جهانی
  • لحظه انفجار یک خودرو در نتانیا - اسرائیل (فیلم)
  • رئیس اسرائیل : به کنسولگری ایران حمله نکرده بودیم
  • واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • اولین واکنش انگلیس به حملات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل
  • پهپادهای انتحاری ایران در راه رسیدن به اسرائیل
  • ادعای تایمز اسرائیل: یک نفتکش اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد