Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا پنجشنبه شب گفت ایالات متحده در حال رایزنی با متحدان خود است تا بتواند به راهکاری برای حراست از جریان انتقال نفت دست یابد.

این مقام آمریکایی گفته است که واشنگتن و متحدانش در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستند.

­این در حالی است که صبح پنجشنبه شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها نشان می‌دهد دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام در این انفجار‌ها هدف حمله قرار گرفتند. گفته می‌شود بنادر پاکستان و عمان از این دو نفتکش پیام درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت اقتصاد جهان آمریکا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  

در تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر آتلانتای ایالت جورجیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

به گزارش‌ مشرق، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد