Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز، شرکت های آمریکایی نسبت به بالاگرفتن جنگ تعرفه های گمرکی ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند که تعرفه های گمرکی ابزار مناسبی برای تغییر رفتار چین در زمینه تجارت نیست.

نویسندگان این نامه اعلام کردند، این شرکت های آمریکایی هستند که سنگینی مالیات را به خاطر اعمال تعرفه ها بر دوش خواهند کشید و نه چین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان امضا کنندگان این نامه شرکت های بزرگی مانند « Walmart In» و «Target Corp» به چشم می خورد.

این نامه در حالی نوشته شده که احتمالاً رؤسای جمهوری آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ که قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیرماه) در شهر اوزاکای ژاپن برگزار شود باهم دیدار کنند.

ترامپ در مورد دیدار با «شی جی پینگ» در نشست جی ۲۰ گفت، اگر رئیس جمهوری چین حاضر به دیدار با وی نشود تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را فوراً عملی خواهد کرد.

پیش از این آمریکا اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی را از ۱۱ خرداد تا ۲۵ خرداد به تعویق انداخته بود.

برخلاف گفته های ترامپ بر تحت فشار بودن اقتصاد چین، رویترز به نقل از تحلیلگران گزارش داد، صادرات چین به رغم افزایش تعرفه های واشنگتن علیه پکن در ماه گذشته میلادی به طور غیر مننظره ای افزایش یافته است.

اطلاعات گمرکی نشان می دهد که با وجود انتظارها برای کاهش در صادرات ماه مه (اردیبهشت- خرداد) میزان صادرات چین در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: «در طول سال گذشته بیش از 505 میلیون و 300 هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «از این میزان بیش از 399 میلیون و 625 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.»

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین در طول سال گذشته، بیش از 105 میلیون 675 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 191 میلیون و 981 هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: «تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال 1402 به مثبت 313 میلیون و 319 هزار دلار رسید.»

وی خاطرنشان کرد: «سال 1402 میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب 96 و 158 درصد رشد داشته است.»

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.»

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: «اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896750

دیگر خبرها

  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • افزایش تعرفه خرید برق از نیروگاههای کوچک مقیاس
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ