Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی الجزایر دستور بازداشت «عبدالمالک سلال»، نخست‌وزیر سابق این کشور را به اتهام فساد صادر کرد.

تلویزیون دولتی الجزایر گزارش داد یک قاضی دادگاه دیوان عالی دستور داده است «عبدالمالک سلال»، نخست‌وزیر سابق الجزایر، که مظنون به فساد است، دستگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالمالک سلال»، که از سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) تا ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی)، ریاست دولت را بر عهده داشته است، از نزدیکان «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور پیشین الجزایر می‌باشد.

او چندین نوبت، ریاست کمپین تبلیغاتی رئیس جمهوری سابق الجزایر را، که در تاریخ ۲ آوریل استعفا داد، بر عهده داشته است.

کانال تلویزیون النهار گزارش داد دیوان عالی الجزایر همچنین دستور بازداشت موقت، «عماره بن یونس» وزیر تجارت سابق این کشور را به اتهام فساد صادر کرده است.

«عماره بن یونس» از آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) تا ژوئیه ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی)، سکاندار وزارت تجارت الجزایر بوده است.

تلویزیون دولتی الجزایر همچنین اعلام کرد دستور بازداشت «مراد اولمی» رئیس شرکت «سواک» که شریک تجاری شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان به شمار می‌آید، صادر شده است.

شرکت «سواک» و فولکس واگن آلمان، در سال ۲۰۱۶ میلادی، قراردادی به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار به امضا رساندند.

شرکت «سواک» که اکثریت سهام در این شراکت را دارا است، مونتاژ وسایل نقلیه تحت نام تجاری فولکس واگن با نام‌های «ست» و «اسکودا» را بر عهده داشته است.

روز چهارشنبه، دیوان عالی کشور الجزایر دستور بازداشت «احمد اویحیی»، یکی دیگر از نخست‌وزیر ان سابق این کشور را صادر کرد؛ اتهامات «احمد اویحیی»، سوء استفاده از بودجه عمومی، سوء استفاده از قدرت و دادن امتیازات ناعادلانه اعلام شده است.

یک قاضی دیوان عالی الجزایر همچنین گذرنامه «عبدالغنی زعاله» وزیر سابق امور عمومی و حمل و نقل را مصادره کرده و او را تحت کنترل قضایی قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فساد مالی آفریقا دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، " دی یو پی" (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.
رهبر پیشین حزب اتحادگرای " دی یو پی" در ایرلند شمالی و همسرش، فعلا با قید وثیقه آزادند.
رهبر پیشین حزب " دی یو پی"، امروز به همراه همسرش الینور دونالدسون (Eleanor Donaldson) در دادگاه حاضر شد که این خانم نیز به همان اتهام ها، تحت پیگرد پلیس قرار دارد. این چندمین نماینده مجلس انگلیس است که فسادش افشا شده است.
به نوشته دیلی میرور، جفری دونالدسون، در ماه مارس و در پی آشکار شدن اتهامات علیه وی، از رهبری حزبش کناره گرفت و این حزب، عضویت او را معلق کرد. جفری دونالدسون نماینده منتخب مردم در حوزه "لاگان ولی" (Lagan Valley) در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی است. این روزنامه نوشت جفری دونالدسون، حدود ۴۰ سال در سیاست سابقه دارد و از ژوئیه ۲۰۲۱، رهبر حزب " دی یو پی" شده بود.
حزب دی یو پی مدتی هم متحد حزب حاکم محافظه کار انگلیس شد تا این حزب بتواند اکثریت مجلس بو به طبع آن دولت را در اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • توماج صالحی به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت