Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم دومین سالگرد شهادت شهید گمنام امام زمان(عج)، حسن عشوری در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان ماچیان شهرستان رودسر برگزار شد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودسر، دومین یادواره شهید حسن عشوری با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی و با حضور خیل عظیمی از مردم ولایتمدار و شهیدپور شهرستان رودسر در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان ماچیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم به مقام والای شهدا نزد پروردگار اشاره کرد و با بیان اینکه شهدا در آن دنیا عده زیادی را شفاعت می‌کنند ابراز داشت: شهدا شبیه مردگان نیستند بلکه طبق آیات قرآن کریم آن‌ها زنده‌ هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند.

خاموشی با بیان اینکه برتر از مقام شهادت کار نیک دیگری وجود ندارد عنوان کرد: شهدا همواره برای رسیدن به معشوق حب شهادت داشتند به طوری‌که حتی پس از شهادت نیز آرزوی بازگشت به دنیا دارند تا مجدداً در راه پروردگار خود وارد جبهه نبرد شده و به شهادت برسند.

مادر شهید عشوری: پسرم را تقدیم حضرت زهرا (ع) کردم+فیلمخواهر شهید عشوری: برادرم همواره می‌گفت خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت امانت دادم + فیلمپیکر مطهر مدافع امنیت "شهید عشوری" در رشت و رودسر تشییع می‌شودمراسم گرامیداشت مدافع امنیت "شهید عشوری" در رودسر برگزار شد+تصاویر

وی نگاه عمیق به باطن دنیا و دوری از خوشی‌های زودگذر آن توسط شهدا را از جمله ویژگی‌های برجسته آنان دانست و تصریح کرد: شهدا در مقابل فدا کردن جان خود به مقام ولی الهی نزد خدا نائل می‌شوند و مانند شهید عشوری و حججی هیچ خوف و حزنی از دشمنان ندارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پاسداری و حراست از اسلام و انقلاب توسط شهدا را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: ملت ایران باید با الگوگیری از راه شهدا و با تبعیت از ولی‌فقیه زمان خود، در راه حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تثبیت آن تلاش کنند.

خاموشی عزت و عظمت امروز انقلاب اسلامی را حاصل جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا خواند و تصریح کرد: به برکت خون پاک شهدا و عظمت ایران اسلامی این انقلاب به بسیاری از نقاط مختلف جهان صادرشده و موجبات بیداری اسلامی را در منطقه فراهم کرده است.

وی به تحریم‌های ظالمانه استکبار و فشارهای اقتصادی آنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط امروز باید با تمام توان و با تکیه‌ بر توان داخلی، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و با خارج شده از این اقتصاد تک ‌محصولی به خودکفایی اقتصادی برسیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضرورت تمدن‌سازی و صدور انقلاب اسلامی به جهان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: باید بتوانیم از شهدا درس بگیریم و با الگوسازی راه شهدا برای فرزندان این سرزمین زمینه‌های لازم برای حفظ و تثبیت امنیت انقلاب اسلامی را میسر سازیم.

خاموشی تحریم‌های همه‌جانبه دشمن علیه ملت ایران و تلاش آنان برای شکست اقتدار مردم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ملت ایران هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد و با عزت و سربلندی که از آن برخوردار است با روحیه مقاومت می‌تواند از پیچ تحریم‌ها به‌ سلامت عبور کند.

به گزارش تسنیم،‌ پیکر یک شهید گمنام نیز مهمان مردم رودسر در مراسم یادواره شهید عشوری بود.

مدافع امنیت شهید حسن عشوری اهل شهرستان رودسر، از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که در خردادماه 1396 در مبارزه با گروهک‌های تکفیری و تروریستی در چابهار استان سیستان و بلوچستان به‌ فیض شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید والامقام، پس از تشییع و بدرقه باشکوه مردم در گلزار شهدای امامزادگان روستای ماچیان رودسر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند، گفت: بزرگترین ژنرال ما (شهید حاج قاسم سلیمانی) وصیت می‌کند که روی سنگ مزارم بنویسید سرباز ولایت، این وصیت نشان می‌دهد که بزرگترین ژنرال ما به سربازی ولایت و انقلاب افتخار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایستادگی و استقامت در برابر نظام استکباری را به مردم مسلمان غزه یاد داد، گفت: قطعا دشمن در برابر اراده قوی مردم غزه و فلسطین کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز هر مسلمانی خودسازی، ایستادن و استقامت در مسیر حق است.

حجت الاسلام عرب پور تنبیه رژیم صهیونیستی را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم صهیونسیتی باید تنبیه شود، به دنبال فرمایشات رهبری این رژیم از ترس سفارت‌های خود را بست و نیروهایش به زیرزمین‌ها پناه بردند.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق در واقع ضرب شست اسلام ناب محمدی به دشمنان بود که باعث سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان شد.

وی بیان داشت:عملیات غرورآفرین وعده صادق برای مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار و در راس آن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بود.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی همت، شجاعت و شهامت را به نیمی از کره زمین تزریق کرد و معنای مقابله با نظام استکبار و سلطه را به مردم دنیا آموخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه عظمت و موجودیت سپاه پاسداران در جهان تازگی ندارد، اظهار کرد: از همان روز اول که سپاه پاسداران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پی‌ریزی و مهندسی شد، مبنای کارش را معنویت، جهاد و حرکت در مسیر بندگی خدا قرار داد.

وی سپاه را یک نیروی الهی دانست و گفت: امروز دوست و دشمن معترف هستند که سپاه پاسداران یک نیروی الهی است که در کنار مراجع عضام و روحانیون برای حفظ اسلام ایجاد شده و افتخار سپاه به پاسداری از اسلام در زیر خیمه ولایت در دوران غیبت آنهم به فرماندهی نایب امام زمان (عج) است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدی سلیمانی تجلیل و حجت الاسلام عسکری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه جیرفت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود