Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان حجت‌الاسلام محمد جواد منتظری،دادستان کل کشور عصر روز گذشته 23 خرداد در مراسم معارفه دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه احقاق حق مردم یکی از مهمترین رسالت‌های یک دادستان است، گفت: دفاع از حقوق عمومی دیگر وظیفه اصلی یک دادستان را می‌سازد که در جامعه بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها و در زمینه حقوق عمومی متاسفانه شاهد هستیم که برخی تجاوزها صورت گرفته است اذعان کرد:  مجلس وظیفه دارد تا قانون حقوق عمومی را به‌سرعت تصویب و زمینه را برای برخورد با متجاوزان حقوق عمومی فراهم کند، که در این راستا اگر ما به وظایف خود عمل می‌کردیم، بی‌شک بسیاری از وقایع و حوادث پیش آمده در ماجرای سیل اخیر در برخی استان‌های کشور را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور ادامه داد: مسئله حجاب و عفاف امروز دستاویزی برای رسیدن به مطامع و خواسته‌های دشمن شده و آنها با انواع اقدامات تلاش دارند تا با بهره مندی از این مسئله، فرهنگ غربی را در کشور رواج دهند که بر این اساس دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در مقابله با بد حجابی کوتاه نیامده و تمام تلاش خود را در مبارزه با بی‌بند و باری در جامعه ارائه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با تضعیف بحث حجاب و عفاف قصد گرفتار کردن جوانان و زنان را دارد افزود: قطعاً نیروی انتظامی و مردم اجازه نخواهند داد که عده قلیلی فرهنگ حجاب و عفاف را زیر سئول برده و تضعیف کند.

منتظری متذکر شد: حمایت از تولید یکی از محورهای مورد تأکید دستگاه قضایی است و لذا معتقدیم که چرخ کارخانه نباید بخوابد هرچند باید به‌گونه‌ای عمل کرد که منافع بانک وام‌دهنده و واحدهای تولیدی وام‌گیرنده نیز رعایت شود و درنتیجه موضوع اقتصادی و رسالت دادستانی دراین‌بین موضوعی پیچیده و دشوار است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن منتظری دادستان کل کشور حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌های قضایی و انتظامی در بحث حجاب جواب نمی‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمد صفری عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در با ایلنا، در خصوص اقدامات و اتفاقات اخیر در زمینه حجاب و آغاز اجرای طرح نور با عنوان مقابله با بدحجابی، گفت: یکی از موضوعاتی که ما طی کمتر از دو سال اخیر با آن مواجه هستیم و به عنوان یکی از چالش‌های اجتماعی و سیاسی در کشور دارد با آن برخورد می‌شود مساله حجاب و عفاف در جامعه است. متاسفانه برخورد‌های نسنجیده باعث شده که هزینه‌های بسیار زیادی برای کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: موضوع حجاب جدای از اینکه یک مساله عقیدتی است، یک موضوع فرهنگی هم محسوب می‌شود، ما با توجه به اینکه مسلمان هستیم و به لحاظ اعتقادی به حجاب باور داریم باید به قول و فعل و تقریر پیامبر اکرم نگاه کنیم که پیامبر عظیم الشأن و قرآن به عنوان یک مساله فرهنگی به آن نگاه کردند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود: متاسفانه در کشور ما علیرغم همه فشار‌های فرهنگی یا شبیخون‌های فرهنگی که از داخل و خارج کشور نسبت به مسائل این چنینی دارد انجام می‌شود، ما هنوز نتوانستیم یک کار فرهنگی فاخر در موضوع حجاب داشته باشیم که بتوانیم از قِبل آن مساله حجاب را در کشور خود نهادینه کنیم.

صفری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز کشور ما هم به لحاظ چالش‌های اقتصادی و هم چالش‌های سیاسی که در منطقه داریم در شرایط خاصی قرار گرفته است؛ در نتیجه می‌طلبد که مساله حجاب را به گونه‌ای مدیریت کنیم که منتج به نتیجه‌ای شود که از کنار آن بتوانیم در کشور یک کار فرهنگی انجام دهیم، امروز نگاه رهبری معظم انقلاب و نگاه حضرت امام (ره) به موضوع حجاب می‌تواند یک الگو برای ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: با رفتار‌های چالشی یا سلیقه‌ای برخورد کردن یا اعمال فشار آنچنانی در موضوع حجاب هیج نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوار‌ها در ادامه عنوان کرد: وقتی که لایحه حجاب و عفاف وارد مجلس شد، مشاهده کردیم که صرفا نگاهشان جرم انگاری بود. آیا ما برای موضوع حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و فضا‌های دیگر توانستیم یک الگو و مدل را تعریف کنیم و به دستگاه‌های مختلف بدهیم؟ این کار را نکردیم و امروز هم انتظار داریم علیرغم همه فشار‌هایی که سر مساله حجاب وجود دارد بتوانیم با فشار‌های قضایی و انتظامی این کار را پیش ببریم که هیچوقت جواب نخواهد داد بلکه عکس موضوع هم متاسفانه نتیجه می‌گیریم. کما اینکه در سال ۱۴۰۱ هزینه‌های بسیار زیادی را در این رابطه پرداخت کردیم، لذا انتظار داریم مسئولان مربوطه دراین رابطه تدبیر کنند.

صفری ابراز داشت: گزارشاتی هم به مجلس شورای اسلامی می‌رسد و انتظار داریم که مسئولان مربوطه به ویژه وزیر محترم کشور نسبت به این مساله حتما از طریق مشورت با کارشناسان اجتماعی و فرهنگی مشاوره‌های بیشتری داشته باشد تا ان‌شاءالله بتوانیم شاهد بازخورد بهتری نسبت به موضوع باشیم.

دیگر خبرها

  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • رئیس قوه قضاییه: در بحث حجاب از فراجا خواسته شد به میدان بیاید
  • برای موضوع حجاب از فراجا خواسته شد به میدان بیاید | پلیس نباید فکر کند که در طرح حجاب و عفاف تنها مانده است
  • فراجا در موضوع حجاب صبر و حوصله به خرج دهد
  • تاکید بر مشارکت مردمی در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نهادهای فرهنگی در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند
  • فشار‌های قضایی و انتظامی در بحث حجاب جواب نمی‌دهد