Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  الن و ویلیام کرافت برای موفقیت در نقشه خود از هیچ سفیدپوستی کمک نگرفتند و درواقع دو نفری و با هوش خود یک نقشه عجیب و جالب طراحی کردند. نقشه آن‌ها باعث شد بعد‌ها خود و دو فرزندشان برای همیشه از برده بودن خلاص شوند.

اما شاید بهتر باشد ماجرا را از آغاز تعریف کنیم الن کرافت یک برده دورگه سیاه و سفید پوست بود که شباهت زیادی به سفید پوست‌ها داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا او حاصل یک ازدوج رسمی نبود و برده دار سفیدپوستی که از مادرش به عنوان برده و خدمتکار در خانه اش استفاده می‌کرد مادر الن را باردار کرده بود و سپس همسر این مرد یا مادرناتنی الن برای حذف شواهد این رسوایی الن ۱۱ ساله را به خانه‌ای دیگر برای بردگی فرستاد. به هر حال با توجه به این که الن ظاهری شبیه به سفیدپوست‌ها داشت کمتر مورد ظلم بود، اما هرگز در جامعه سفیدپوست‌ها جایگاهی نداشت و مدام تحقیر می‌شد و البته برده بود.

بیشتر بخوانید: حقایقی تکان‌دهنده از برده‌داری مدرن در اروپا/ از فریب زنان برای استثمار جنسی تا تهدید به اقدامات تلافی‌جویانه + تصاویر

ویلیام کرافت یک برده کاملا سیاهپوست بود که در سن ۱۶ سالگی با الن آشنا شد و خیلی زود عاشق یکدیگر شدند و در نهایت در سن ۲۰ سالگی نیز ازدواج کردند. اما این دو همیشه از شرایط بردگی خود نارحت بودند. در نتیجه در کریسمس سال ۱۸۴۸ تصمیم گرفتند نقشه‌ای کشیده و برای همیشه از برده داری فرار کنند.

الن برنامه ریزی کرد تا از ظاهر خود با برخی تغییرات استفاده کند. او لباس‌های مردانه پوشید و مو‌های خود را کوتاه کرد تا نشان دهد یک مرد برده دار است که با برده خود یعنی همان ویلیام قصد سفر دارد. در آن دوران یک زن سفید پوست به تنهایی سفر نمی‌کرد، بنابراین آن‌ها محبور شدند از این ترفند برای پنهان کردن هدف خود استفاده کنند، برای فاش نشدن تن صدای زنانه نیز، الن خود را به مریضی زد و صحبت نمی‌کرد. با توجه به این که سواد هم نداشت دست خود را در شالی پیچید تا نشان دهد به علت بیماری قادر به نوشتن نیست.

در طول فرار آن‌ها از کوپه‌های درجه یک استفاده و در بهترین هتل‌ها نیز اقامت کردند. برای خرید لباس‌های مبدل، این زوج ماه‌ها صرفه جویی کرده بودند و در نهایت موفق شدند فرار کنند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

داستان فرار شجاعانه الن و ویلیام کرافت / از لباس مبدل تا آزادی در دهه ۱۸۴۰ میلادی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها جالبترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • ادعای عجیب: یورگن کلینزمن، گزینه تراکتور!
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • خانه خوبان ؛ محمد نوری
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • ایران نقشه کامل سیستم دفاع موشکی اسرائیل را دارد؟ + فیلم | اظهارات جالب توجه شارمین نارونی خبرنگار عرب
  • محافظت‌کار: تیم‌های قوی‌تر از ذوب‌آهن را برده‌ایم