Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:45:05 GMT

طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی در اهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۲۱۲۴

طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی در اهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی شامگاه دیروز پنج شنبه با سرمایه‌گذاری حامد صفرزاده در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با هزینه ۷۵۰ میلیون تومانی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور فرماندار، نماینده مردم اهر و هریس و جمعی از مدیران ادارات در روستای گرده سنگ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه ۳۸۸۰ تن گوشت قرمز در شهرستان اهر تولید می‌شود

محمد اسدی در آئین افتتاح طرح پرواربندی گوساله صد رأسی در روستای گرده سنگ با اشاره به اینکه طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی روستای گرده‌سنگ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴ نفر را دارد اظهار کرد: شاید در زمینی این طرح دامداری، کشاورزی صورت می‌گرفت تولید و اشتغال آن‌چنانی نداشت اما دام‌پروری در زمین مذکور توانسته تولید و اشتغال بیشتری را فراهم آورد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش‌های دام‌پروری، صنایع کشاورزی و کشت محصولات گلخانه‌ای زمینه اشتغال و تولید را افزایش دهد از این‌رو بخش کشاورزی و دامداری بهترین و مناسبت‌ترین زمینه برای اشتغال جوانان بیکار است به عنوان مثال اگر زمین دو هکتاری را برای این طرح‌ها اختصاص دهیم علاوه بر کاهش مصرف آب، بلکه می‌تواند در افزایش تولید محصولات و اشتغال مؤثر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر بابیان اینکه در شهرستان اهر ۷۷۰۰ واحد دامی داریم، گفت: با احتساب زمان کوچ عشایر به دامنه کوه بزکش مجموع دام‌های شهرستان اهر به بیش از ۱.۵ میلیون رأس افزایش می‌یابد که با فروش تولیدات لبنی و پشم دام‌ها شاهد تأثیرات آن در اقتصاد شهرستان نیز هستیم.

اسدی از تولید سالانه ۳۸۸۰ تن گوشت قرمز در شهرستان اهر خبر داد و گفت: علاوه بر گوشت قرمز، ۲۴ واحد مرغداری گوشتی فعال با جوجه‌ریزی بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه سالانه ۴۵۰۰ تن گوشت سفید در شهرستان اهر تولید می‌شود و ۵ واحد مرغداری تخمی روزانه ۱۱۰ هزار تخم‌مرغ تولید می‌کنند.

وی با ذکر این‌که سالانه ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن شیر خام در شهرستان اهر تولید می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر ۵۳ واحد دامداری دام سنگین، ۵ واحد دامداری بره‌پروری و ۱۸۵۰ واحد دامداری کوچک روستایی دارای پروانه در شهرستان اهر داریم.

مدیر جهاد کشاورزی اهر بر ضرورت تلقیح مصنوعی دام‌های سنگین با هدف افزایش تولید لبنیات و گوشت قرمز در شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۵۲۰۸ دام سنگین بومی با تلقیح مصنوعی به دام‌هایی تبدیل شده‌اند که شیر و گوشت بیشتری نسبت به دام‌های بومی می‌توانند تولید کنند از این‌رو توانسته‌ایم با تلقیح مصنوعی بر معیشت دامداران تأثیرگذار شویم.

کد خبر 4640165

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر دامپروری جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746278

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی