Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری کنکور کارشناسی ارشد یکی از بزرگترین اتفاقاتی بود که در هفته گذشته رسانه ای شد. درکنار برگزاری این آزمون که عصر امروز به پایان می رسد، دیگر وقایع مهم آموزش عالی را در این هفته مرور می‌کنیم.به گزارش بلاغ،برگزاری کنکور کارشناسی ارشد یکی از بزرگترین اتفاقاتی بود که در هفته گذشته رسانه ای شد. درکنار برگزاری این آزمون که عصر امروز به پایان می رسد، دیگر وقایع مهم آموزش عالی را در این هفته مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد/ از نحوه پاسخگویی به سوالات تا زمان اعلام نتایج

آزمون‌ ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ 1398 در روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود، تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در این آزمون و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت‌نام کردند.

* ساعت برگزاری آزمون

شروع فرآیند برگزاری برای آزمون صبح‌ها از ساعت 7:30 و بعدازظهر از ساعت 14:30 است و درب حوزه‌های امتحانی صبح‌­ها راس ساعت 7:00 و بعدازظهر راس ساعت 14:00 بسته می‌شود، لذا پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت می‌شود.

* نحوه پاسخگویی به سوالات

برای‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ تستی‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه، منحصراً از مداد سیاه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.

داوطلبان لازم است با توجه به رشته امتحانی و موادی که امتحان می‌دهند لوازم مورد نیاز از قبیل مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاکن، مداد تراش و سنجاق را به همراه داشته باشند و از آوردن‌ وسایل‌ اضافی‌ مانند ساک‌ دستی‌، کیف‌ دستی‌، پیجر، تلفن‌ همراه، انگشتر هوشمند، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند،‌ جزوه،‌ کتاب، ماشین حساب و نظایر آن و هم‌چنین وسایل‌ شخصی‌ به‌ جلسه‌ آزمون‌ خودداری کنند.

* جزئیات تخلفات آزمون

به‌ همراه ‌داشتن‌ هر کدام‌ از وسایل‌ مندرج‌ در این‌ بند به‌ عنوان‌ تقلب‌ و تخلف‌ تلقی‌ و با داوطلبان‌ ذیربط برابر آیین‌ نامه‌ تقلب‌ و تخلف‌ رفتار می‌شود.

با توجه به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نیست، از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت می‌شود و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار می‌شود.

* زمان اعلام نتایج

پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه تمام داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در دهه دوم تیر ماه سال 1398 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در اختیار داوطلبان قرار داده‌ می‌شود.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید براساس دستورالعمل‌هایی که متعاقباً اعلام می‌‌شود، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کدرشته امتحانی یا کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام کنند، اطلاعیه این سازمان در مورد نتایج اولیه آزمون، مشاهده کارنامه و نحوه انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز می‌‌شوند، در نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) منتشر و همچنین در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نیز قرار داده می‌شود.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ۲۴ فروردین، شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته­‌های امتحانی 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364منحصراً برای داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند ضرورت دارد.

به عبارت دیگر برای داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز نشوند یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل­‌های دوره­‌های غیرروزانه (شبانه\غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج ­کنند یا برای انتخاب رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند، آزمون عملی برگزار نمی‌شود.

ملاک پذیرش در رشته محل‌های دوره­‌های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمون‌های عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب­‌ها است.

طهرانچی: سال آ‌ینده تمام پروژه‌های دانشگاه آزاد در طرح پایش قرار می‌گیرند

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد  با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در این دانشگاه گفت: با شروع گام دوم انقلاب تحولات عظیمی صورت گرفته است و 4 محور آموزش، آمایش، پژوهش و مهارت‌های فناوری در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی گفت: دانشگاه آزاد این قابلیت را دارد که در راستای اشتغال زایی برای جوانان حرکت کند در حال حاضر مهارت های هر شهر و چالش‌های اقتصادی آنها احصاء شده است و بر همین اساس آموزش‌هایی برای تحول در نظر گرفته شده است و بر این اساس جوانان متناسب با چالش‌های اقتصادی خود تربیت می‌شوند.

طهرانچی با بیان اینکه بحث بومی سازی و تعالی آموزش در دستور کار ما قرار دارد، گفت: متأسفانه رشته علوم انسانی در جامعه مغفول واقع شده است و ما در حال برطرف کردن این مشکل حوزه علوم انسانی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: با توجه به طرح پایش دانشگاه آزاد تحصیلات تکمیلی هدفمند می‌شوند و در حال حاضر مقدمات این کار آغاز شده است در حال حاضر بیش از صدها نظام موضوع در حوزه‌های مختلف پژوهشی احصاء شده‌اند و از سال آینده تمام پایان نامه‌ها در سامانه پایش به ثبت می‌رسند.

وی درباره مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اظهار کرد: برای مهارت افزایی هرچه بیشتر در میان دانشجویان مدارس مهارتی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده‌اند که به صورت جدی کار خود را از تابستان امسال آغاز می‌کنند.

طهرانچی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان کارهای خوبی انجام داده‌اند، افزود: فضای کالبدی دانشگاه آزاد در سراسر کشور زیاد است و برای تحول در اشتغال منطقه و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بزرگترین صندوق پژوهشی کشور است که در آن به موضوعات فناورانه توجه می‌شود همچنین از بحث صندوق «فاند اند فاند» که با ستاد فرمان امام تشکیل شده است از بحث‌های فناورانه حمایت می‌کند.

وی درباره چگونگی عملکرد دانشگاه آزاد در جنگ اقتصادی گفت: ما در حوزه‌های مختلف غذایی و کشاورزی اکنون وارد عمل شده‌ایم و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی زمینی برای تولید بذرهای کشاورزی در نظر گرفته‌ شده است.

نشست زمین در پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیر/فرسودگی مهم ترین عامل بروز حادثه

سید فرهاد مسعودی سرپرست پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی درباره نشست زمین به عمق ۳ متر در ضلع جنوبی محوطه این پردیس گفت: متاسفانه دلیل اصلی این حادثه فرسودگی فضای فیزیکی این دانشکده است.

وی درخصوص این حادثه گفت: بعداز ظهر روز دوشنبه در پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، هنگام رسیدگی به باغچه ضلع جنوبی این پردیس، زمین نشست کرده و حفره ای به قطر  ۱/۵ متر و عمق ۳ متر در زمین ایجاد شد. 

وی افزود: حفره ایجاد شده دقیقا در مسیر رفت و آمد اساتید و دانشجویان قرار دارد و نشست اینچنینی زمین که وقوع آن یا حوادث مشابه آن (بواسطه ترکهای موجود بر روی زمین) باز هم محتمل است، می توانست و می تواند موجب یک حادثه غیر قابل جبران شود. 

سرپرست پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تاکید کرد: تصور خالی بودن زمین زیر پای دانشجویان و اساتید، آنهم به عمق ۳ متر در دانشگاهی در پایتخت، شاید برای آنهایی که دانشکده علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی را ندیده اند، عجیب باشد.

 مسعودی اظهار داشت: وضعیت فیزیکی پردیس علوم، سالهاست که به یکی از دغدغه ها و نگرانی های مسئولان این پردیس و دانشگاه تبدیل شده است. 

وی عنوان کرد: ساختمان فرسوده در کنار قناتی که در زیر این ساختمان قرار دارد، هر روز بر نگرانی های اعضا هیات علمی، کارمندان و دانشجویان این پردیس می افزاید. علی رغم مکاتبات فراوان در این زمینه و هشدارهای مختلف داده شده به مسئولان زیربط، هنوز فکر عاجلی برای این پردیس نشده است. 

سرپرست پردیس علوم دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی اظهار داشت: مطمئنا طرح تجمیع دانشگاه می تواند بهترین راه حل برای رفع این مشکل باشد. اگرچه طرح های گذشته تجمیع دانشگاه به دلایل مختلف یا مسکوت مانده یا به سرانجام نرسیده اما امیدواریم طرح حال حاضر تجمیع دانشگاه در خیابان پیروزی که در انتظار حمایت نهایی دولت است، به سرانجام برسد.

 مسعودی خاطرنشان کرد: پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی هر لحظه مستعد بروز یک فاجعه است. فاجعه ای غیر قابل جبران برای قشر دانشگاهی این جامعه و جوانان این مرز و بوم. به امید نهایی شدن تجمیع یکی از دانشگاههای سطح یک کشور و رسیدگی به وضعیت پردیس علوم برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه، چراکه پس از وقوع آن، پشیمانی سودی ندارد.

سالارآملی: پیگیر وضعیت دانشمند ایرانی هستیم/دولت آمریکا برخورد بدی دارد

سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره چگونگی پیگیری وضعیت دانشمند ایرانی بازدداشت شده از سوی دولت آمریکا گفت: وزارت علوم، وزارت امور خارجه و خانواده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی با هماهنگی یکدیگر در حال پیگیری مسئله هستند ولی باید آرام آرام پیش برویم.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا  در این زمینه برخورد بدی دارد،‌گفت: آمریکا با وجود اینکه مسائل حقوق بشری را مطرح می‌کند اما در مرحله عمل می‌‌بینیم انها شعاری پیش نیست و برای یک دانشمند سنگ‌اندازی می‌کنند، دانشمندی که جزو یک درصد برتر دانشمندان دنیاست را دستگیر کرده‌اند ومسائل سیاسی را با مسائل علمی در کنار هم مطرح می‌کنند.

سالارآملی گفت:‌مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را برای آزادی دانشمند ایرانی انجام می‌دهد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود