Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: در گام دوم انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌هایی را شروع کرده است. امروز یکی از رسالت‌های دانشگاه حوزه فناوری است و پیشروتر از سایر دانشگاه‌ها معاونت فناوری را ایجاد کرده است و از این طریق اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانشگاه رسالت خود را در بحث‌های آموزش و پژوهش به خوبی انجام داده است و امروز شاهد این هستیم که واحدهای متعددی در حوزه آموزشی و مراکز تحقیقاتی و مراکز پژوهشی متعددی در سطح دانشگاه ایجاد شده است.

افشاری افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که اقتصاد دانش‌بنیان را در سطح جامعه حاکم کند. اقتصادی که حاصل از فناوری و نوآوری است. همان طور که با ایجاد یکسری واحدهای آموزشی برای دانشجویان و جوانان در سطح دانشگاه اقدام کرده است بنابراین در تلاش است که با ایجاد یکسری مراکز نوآوری تحت عنوان سراهای نوآوری به صورت مستقل عمل کند همچنین در سطح برخی از استان‌ها براساس استعدادشان اکوسیستم فناوری و نوآوری را به صورت شبکه‌ای ایجاد کند تا افراد توانمند بتواند با وارد این اکوسیستم فناوری و نوآوری در سراهای نوآوری شوند.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد، ادامه داد: با توجه به این‌که بحث اشتغال یکی از چالش‌های اساسی در جامعه است ما سعی می‌کنیم به صورت هدفمند براساس نیازهای جامعه کارآفرینی و نوآوری را در بین افراد توانمند گسترش دهیم. همچنین امروز با اولویت پژوهش مسئله‌محور و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دنبال فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم امیدواریم بتوانیم دستاوردهای خوبی را به دست آوریم.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد دانشگاه در دهه‌های گذشته ایجاد و احداث واحدها و جذب بیشتر دانشجو بود، به‌طوری‌که زمانی بسیاری آرزوی تحصیل در دانشگاه را داشتند اکنون با وجود دانشگاه آزاد اسلامی تحصیلات دانشگاهی دیگر آرزو نیست.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد، تاکید کرد: یکسری زیرساخت‌های شبکه نوآوری را در مراکز رشد و نوآوری ایجاد خواهیم کردیم. در حال حاضر بیش از 132 مرکز رشد و شتابدهنده متعدد در سطح دانشگاه داریم. همچنین کارآفرین‌هایی که حاصل فعالیت تحقیقات استاتید و حاصل کارهای فارغ التحصیلان است. ما به دنبال این هستیم این زیرساخت‌ها را به صورت موثرتری برای توسعه اقتصاد نوآوری و فناوری و دانش بنیان در سطح جامعه فراهم کنیم. شاید دانشگاه به صورت جسته و گریخته کارهایی را انجام داده ولی این‌که یک جریانی ساری در کل کشور ایجاد کند در این راستا معاونت فناوری در سال های آینده با برنامه کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت خواهد داشت تا دستاوردهای خوبی را برای جامعه به ارمغان آورد.

افشاری تاکید کرد: اکنون با نهادینه کردن تحقیقات و انجام تحقیقات در راستای چالش‌ها به‌صورت هدفمندتر ارتباط با صنعت را دنبال می‌کنیم.

همچنین به صورت ویژه ما برنامه توانمندسازی در حوزه نوآوری فناوری و کارآفرینی را دنبال می کنیم.خواهیم تا بتوانیم با هدفگیری مناسب یک درصد جامعه تحصیل‌کرده دانشگاهی را به سمت کارآفرینی هدایت کنیم.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال شناسایی افراد کارآفرین و توانمند در دانشگاه‌ها و سطح جامعه هستیم تا آنها را به سمت سراهای نوآوری هدایت کنیم. براساس برنامه جدید قرار است که صندوق پژوهش فناوری را در سطح دانشگاه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

169 / 156 کارآفرینی اشتغال دانش بنیان اشتغال اقتصاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کارآفرینی اشتغال دانش بنیان اشتغال اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی بین  نیازمندان روستای سلطان آباد بخش رخ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول مرکز نیکو کاری و توانمند سازی جواد الائمه (ع)  روستای سلطان آباد گفت: در راستای کمک‌های مومنانه تعداد ۵۰  بسته معیشتی  توسط یکی  از  خیران، و با همکاری  مرکز نیکو کاری یاد شده تهیه  و  بین نیازمندان  روستا  توزیع شد.

بهروزی افزود: این اقلام  معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال جدید   شامل:  برنج، روغن، ماکارونی، خرما، قند، حبوبات و مرغ در میان خانوار‌های نیازمند توزیع شد.

وی گفت: همچنین تعدادی مرغ نیز توسط پایگاه بسیج محل تهیه و به همت مرکز نیکو کاری و توانمند سازی جواد الائمه (ع) روستای سلطان آباد میان خانواده‌های نیازمند تقسیم شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین  نیازمندان روستای سلطان آباد بخش رخ
  • ۲ محصول دارویی تا پایان امسال تجاری‌سازی می‌شود