Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:00:02 GMT

نخست وزیر پیشین الجزایر به زندان رفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۲۴۳۷

نخست وزیر پیشین الجزایر به زندان رفت

تلویزیون دولتی الجزایر شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که «عبدالمالک السلال» نخست وزیر پیشین این کشور با حکم دیوان عالی به صورت موقت زندانی شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سلال یکی از چهره‌های نزدیک به رئیس جمهوری مستعفی الجزایر، پیش از این، سمت نخست وزیر و ریاست ستاد انتخاباتی بوتفلیقه را در پرونده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشتر به خاطر هدر دادن اموال عمومی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون رسمی الجزایر بدون پرداختن به جزئیات بیشتر، اعلام کرد که علاوه بر السلال، «عماره بن یونس» وزیر تجارت دولت بوتفلیقه نیز در برابر دیوان عالی این کشور حاضر شده است.

بن یونس و سلال از آوریل ۲۰۱۵ (فروردین / اردیبهشت) ۹۴ تا ژوئیه ۲۰۱۵ (تیر / مرداد ۹۵) در دولت الجزایر کرسی وزارت داشتند.

یونس همچنین یکی از رهبران حزب جنبش مردمی الجزایر و از احزاب حامی دولت بوتفلیقه بود.

به گزارش این تلویزیون، پلیس الجزایر «مراد عولمی» رئیس شرکت خصوصی «سوفاک»؛ شریک الجزایری شرکت خودروسازی «ولکس واگن» آلمان را نیز بازداشت کرده است.

این شرکت، در استان غلیزان در غرب الجزایر مشغول به کار بوده و قطعات خودرو مونتاژ می کرد.

سوفاک و ولکس واگن سال ۲۰۱۶ قراردادی به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار برای تأسیس یک شرکت مشترک مونتاژ خودرو تأسیس کردند که شرکت الجزایری بیشتر سهام آن را در اختیار داشته است.

تلویزیون الجزایر همچنین اعلام کرد: قضات دیوان عالی گذرنامه «عبدالغنی زعلان» وزیر حمل و نقل و مشاغل عمومی پیشین را مصادره و از وی خواسته‌اند که در ماه یکبار در دادگاه حاضر شود. منابع الجزایری روز چهارشنبه از دستگیری زعلان خبر داده بودند.

دیوان عالی الجزایر روز چهارشنبه «احمد اویحیی» دیگر نخست وزیر این کشور را به جرم دست داشتن در مسائل فساد و اتهام اعطای امتیازات غیر قانونی و هدر دادن اموال عمومی بازداشت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الجزایر رئیسی جمهور سابق زندان شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا استراماچونی دریای عمان مهدی رحمتی مصطفی دنیزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه ۸ و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی نمود و رأی غیرمسوولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تاکید داشت.

احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی همچنین از نقش رئیس جمهور کشورمان در نشست سران اوپک گازی و رایزنی‌های سیاسی قدردانی نمود و آن را نشان از وضعیت روابط ممتاز دو جانبه دانست.

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای الجزایر از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

طرفین در پایان مجدداً خواستار افزایش روابط در تمامی سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدند و بر لزوم پیگیری اجرایی‌شدن توافق‌ها تاکید نمودند.

کد خبر 6082818 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • لیبرمن: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی
  • واکنش دیدنی وزیر خارجه الجزایر به سخنان نماینده اسرائیل | ویدئو
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر