Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:42:58 GMT

امنیت غذایی در کشور در حال افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۲۸۹۸

امنیت غذایی در کشور در حال افزایش است

دکتر بهرام دارایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز اظهار داشت: طی دو برنامه چهار ساله تا سال ۱۴۰۰ تمهیدات برای افزایش نظارت ها و افزایش امنیت غذایی به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی می‌توانند مطمئن باشند که با نظارت‌ها و گواهی‌های سازمان غذا و دارو، می‌توانند صادرات خود را براحتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آزمایشگاه‌های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کار فنی روی محصولات غذایی مهم و پر مصرف انجام می شود گفت: بر این اساس به طور همزمان آلاینده‌هایی که در این محصولات غذایی بیشترین خطر را دارند و مواد افزودنی و تقلبات مترتب به این محصولات غذای مشخص شده و مورد پایش است.

دارایی همچنین با تشریح اقلام سبد غذایی مورد نظارت و پایش مستمر افزود: بر اساس سبد غذایی مورد توجه مردم کشور محصولات مهم برای پایش شامل غلات، حبوباتی مانند گندم، برنج و محصولاتی مانند لبنبات، پروتئین‌ها شامل گوشت سفید و گوشت قرمز، آب آشامیدنی و مواد غذایی مانند روغن، شیر است.

به گفته وی این گروه از محصولات بیشترین مصرف را در کشور داشته اند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت کنترل غذا و فرآورده های طبیعی، سنتی، دارو و مکمل های غذایی را یکی از مهمترین برنامه ها جهت ارتقای سلامت و تضمین کیفیت فرآورده های سلامت محور برشمرد که به وزارت بهداشت و سازمان و معاونت غذا و دارو سپرده شده و نیاز به دانش، مهارت، امکانات فنی دقیق و پیشرفته دارد.

وی همچنین در بازدید از آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نظارت و پایش مداوم در سطح عرضه، کنترل و آموزش و کارهای متنوعی که در این زمینه انجام می شود نیازبه تخصص دارد و این وظیفه را سنگین تر کرده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته خود، نیازهای موردنیاز در این زمینه را برطرف کرده است.

دکتر دارایی با اشاره به اینکه در گذشته پیرامون آزمایشگاه های میکروبیولوژی، فیزیک و شیمیایی مواد غذایی در این دانشگاه شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده ایم، گفت: در زمینه کنترل دارو، مکمل ها و فراورده های سنتی، ورزشی و گیاهی نیز، امکانات مورد نیاز در شیراز تهیه و تامین شده است و با گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت غذا و داروی این دانشگاه می تواند پوشش بسیار مناسبی برای دانشگاه های منطقه پنج کشور باشد.

۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو بهداشت و سلامت وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،

علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در مقابله و برخورد با دشمن هنر این است که بتوانی راهبرد دشمن را برهم بزنی و امروز با وجود قدرت‌های برتر جهانی این امر قابل تکرار نیست.

وی ادامه داد: بعضی موضوعات امنیت ملی از ابتدا مشخص است مانند موضوعاتی که در گرو سازمان‌های امنیتی و نظامی است و از ابتدا محرمانگی و طبقه بندی در آن لحاظ می‌شود و تعاریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخش دیگری از موضوعات امنیت ملی که در جامعه امروز رخ داده به صورت بالقوه می‌تواند امنیت ملی باشد و از ابتدا در ابن حوزه قرار نمی‌گیرد.

وی با ارائه مثالی گفت: موضوعاتی مثل امنیت غذایی، امنیت سایبری از این مقوله است که امروز در امنیت ملی مهم‌ترین حوزه امنیت غذایی و امنیت سایبری است.

 کریمی یاداور شد: یک موضوع سوم در حوزه امنیت ملی وجود دارد و آن مقوله‌ای مانند کنکور است که از ابتدا در حوزه امنیت ملی قرار ندارد و در ذهن و افکار عمومی نیز اینطور تلقی نمی‌شود، اما وقتی به کل فرایند دوباره نگاه می‌کنیم، می‌تواند در این حوزه قرار گیرد و خانواده‌ها بای اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت کنکور حفظ می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه رصد بر کنکور را برعهده دارد، شورای امنیت کشور (شاک) از نیرو‌های مختلف خود برای حفظ امنیت کنکور استفاده می‌کنند. همچنین در وزارت علوم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سال آزمون سراسری است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه به ۵ پروتکل (دستورالعمل) در برگزاری کنکور گفت: این پروتکل‌ها در فرایند یکساله اجرا می‌شوند و طبقه بندی در هر کدام از ان‌ها باید رعایت شود. پروتکل اول آزمون سازی است که ۲۴ محور برای آن تعریف شده و هر کدام شامل ده‌ها فعالیت است، پروتکل دون قرنطینه سوالات است که دقیق‌ترین فعالیت‌ها طی آن صورت می‌گیرد، پروتکل سوم چاپخانه تا مخزن نگهداری سوالات و پروتکل‌های چهارم و پنجم از مخزن‌های اصلی به فرعی و از فرعی به مخل سوالات است.

فامیل کریمی گلوگاه اصلی تقلب را فضای مجازی سر جلسه آزمون دانست و افزود: با کنترل فضای سایبری تقلب در این زمان به حداقل رسیده و ممکن است به صفر هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: سازوکار دقیق برگزاری کنکور با انحراف روبرو نمی‌شود ولی ممکن است ایراد‌های کوچکی رخ دهد و دشمن با اختلال در فضای روانی مردم اعتماد آنها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!