Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات مزایده فروش اموال مازاد و غیرتولیدی سایپا، گفتگوی وزیر اقتصاد با واردکنندگان کالا، افزایش قیمت قیمت شیر خام و محصولات لبنی، بانک مرکزی مسلط بر بازار ارز برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (بیست و چهارم خرداد ماه) به شرح زیر است:

بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است

«عبدالناصر همتی» درخصوص تأثیر سفر «آبه شینزو»، نخست وزیرکشور ژاپن بر نوسانات بازار ارز گفت: متأسفانه در بازار ارز همیشه افرادی به دنبال بهره برداری از ابزار‌های سیاسی برای برهم زدن ثبات بازار و ایجاد نوسان هستند، دراینجا باید یادآور شوم هیچ یک از بنیان‌های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده است و بانک مرکزی بر بازار مسلط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که از نظر مبانی اقتصادی مشکلی در تثبیت بازار اقتصادی نداریم.

 

رییس کل بانک مرکزی که به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است درخصوص هدف از سفر خود به این استان عنوان کرد: هدف از سفر به استان آذربایجان شرقی لبیک گفتن به فعالان و مسئولان اقتصادی این استان بوده است تا این گونه از نزدیک مسائل اقتصادی مرتبط با صادرات، پولی و بانکی و ارزی را بررسی و ارزیابی کنیم.

 

رییس شورای پول واعتبار ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی از نظر تولید و صادرات جزو استان‌های کلیدی و مهم کشور است، لذا از آنجایی که امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» نام گذاری شده است، درصددیم نیاز‌های تولیدکنندگان را مدنظر قرار داده و آن‌ها را تأمین کنیم.

 

۴۲۹ هزار و ۳۸۱ هزار تومان قیمت هر گرم طلا/دلار ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان

هر گرم طلای 18 عیار (24 خرداد) 429 هزار و 381 هزار تومان و هر انس طلا در بازار جهانی 1339 دلار ارزشگذاری شده است. در روز جاری سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 750 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 580 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 490 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 680 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 30 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

 

بنابراین گزارش امروز (24 خرداد) در بازار آزاد دلار با قیمت 13 هزار و 630 تومان، یورو با قیمت 15 هزار و 450 تومان، پوند انگلیس با قیمت 17 هزار و 400 تومان، درهم امارات با قیمت 3 هزار و 655 تومان، لیر ترکیه با قیمت 2 هزار و 350 تومان ارزشگذاری شده است.

 

این در حالی است که (23 خرداد) هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۱۴ هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۳۴ دلار معامله می‌شد. در این روز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 510 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 403 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 422 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 622 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون تومان مبادله می شد.

 

قیمت شیر خام و محصولات لبنی افزایش یافت

دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار افزایش قیمت شیر خام تحویل درب دامداری از لیتری ۲ هزار تومان به ۲ هزار و ۳۹۰ تومان و در پی آن افزایش قیمت محصولات لبنی را ابلاغ کرد.

 

براساس این تصمیم بطری شیر یک لیتری با چربی ۱ و نیم درصد؛ ۴ هزار و ۹۰۰ تومان، با چربی دو درصد؛ ۵ هزار تومان و با چربی ۳ و ۲ دهم درصد؛ ۵ هزار ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

 

همچنین شیر استریل یک لیتری تتراپک با چربی ۱ و نیم درصد؛ ۷ هزار تومان و با چربی سه درصد؛ ۷ هزار و ۴۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد. ضمن اینکه قیمت شیر نایلونی با چربی یک و نیم درصد؛ ۳ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

 

بر این اساس از این پس ماست ۹۰۰ گرمی با ۱ و نیم درصد چربی؛ ۵ هزار و ۳۰۰ تومان و با چربی ۳ درصد؛ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه خواهد شد و قیمت ماست ۲ هزار و ۵۰۰ گرمی دبه‌ای با چربی ۱ و نیم درصد و ۳ درصد به ترتیب ۱۴ هزار تومان و ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

 

سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد تومانی برای خرید فیدر تخلیه و بارگیری

«سعید رسولی» اظهار کرد:  راه آهن و خطوط ریلی کشور اساساً به همه مردم ایران تعلق دارد و حمل و نقل ریلی در ایجاد آرامش و تسهیل جابجایی مردم در شبکه نقش مهمی را ایفا می کند.
 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سیستم های تخلیه و بارگیری برای تسهیل جابه‌جایی بار در مسیرهای مختلف ریلی کشور بیان کرد: برای آماده سازی فیدر بناب ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طبق برنامه ریزی این فیدر در مدت ۲ ماه آماده عملیات تخلیه و بارگیری شده است و به طور متوسط روزانه ۳۰ واگن باری می‌تواند در این فیدر تخلیه و یا بارگیری شود.

 

وی تصریح کرد: پیش از این بیشتر بارهای این منطقه با استفاده از حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شد، اما با راه اندازی این فیدر و حمل بار با واگن های باری، از این پس شاهد صرفه جویی های بیشتری در مصرف سوخت در این منطقه خواهیم شد و کاهش تردد ناوگان جاده‌ای، کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی محیط زیست، مهمترین دستاوردهای بهره‌برداری از این فیدر در شهرستان بناب است.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه پس از افتتاح فیدر تخلیه و بارگیری بناب، از کارخانه توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) در نزدیکی شهرستان ابهر بازدید کرد.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این کارخانه برای تولید انواع ناوگان حمل و نقل ریلی ایجاد شده و تمام تلاش ما در این بخش رونق فعالیت های تمام شرکت های داخلی برای تولید ناوگان ریلی با برند ملی است.

 

گفتگوی وزیر اقتصاد با واردکنندگان کالا

وزیر اقتصاد در بازدید میدانی از اسکله های بندر امام خمینی، با واردکنندگان کالا درباره مسایل آنها گفتگو کرد. در این بازدید استاندار خوزستان ، معاونان وزیر، معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مدیران استانی این وزارتخانه و مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان دکتر دژپسند را همراهی کردند.

 

بازدید از مجتمع اقتصادی بندر امام، کارخانه روغن کشی خام نوید خلیج فارس (بزرگترین کارخانه کشور)، اسکله های مختلف بندر، گمرک بندرامام، سیلوهای نگهداری غلات و دیگر بخش های این بندر از جمله برنامه های بازدیدی وزیر اقتصاد در سفر به خوزستان بود.

 

دژپسند در حاشیه بازدید از گمرک بندر امام با واردکنندگان کالا گفتگو و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

 

وی همچنین در حاشیه بازدید از اسکله سرسره، یکی از ۴۰ اسکله بندرامام خمینی (ره)، از کشتی روشاک بازدید و با افسر، مهندس و ملوانان این کشتی گفتگو کرد.

 

دیدار رئیس کل بانک مرکزی با مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی

جلسه مجمع نمایندگان مجلس استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس و برخی از فعالان اقتصادی برگزار شد.

 

در این دیدار که شب گذشته (۲۳ خرداد) در تبریز انجام شد استاندار آذربایجان شرقی، پورمحمدی با اشاره به توانمندی استان گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مجموعه های صنعتی و اقتصادی در حوزه های مختلف استان برقرار است و در همین زمینه خواستار توجه هرچه بیشتر بانک مرکزی در این زمینه شد.

 

رئیس کل بانک مرکزی نیز با تاکید بر اینکه در دو ماه و نیم ابتدایی سال جاری حدود ۹/۵ میلیارد دلار برای واردات ارز تأمین شد، خاطرنشان کرد: علی رغم تحریم ها و تلاش های آمریکا و مشکلاتی که وجود دارد سال گذشته نیز ٤٠ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین کردیم. وی افزود صادرکننده های غیرنفتی امسال همراهی خوبی دارند.

 

همتی با بیان اینکه باید باورمان شود در کشور، سخت ترین نوع تحریم ها اعمال شده است افزود: ضروری است رفتارمان باید منطبق با تحریم ها شود.

 

جزئیات مزایده فروش اموال مازاد و غیرتولیدی سایپا

«مهدی محمدرضایی» با اشاره به اینکه  طرح فروش اموال مازاد و غیرتولیدی گروه سایپا ادامه دارد و شرکت لنت پارسیان پیشرو و پنج فقره ملک متعلق به این مجموعه در فهرست فروش قرار گرفته است، گفت: ۱۰۰ درصد سهام شرکت لنت پارسیان پیشرو به‌صورت یک‌جا و با شرایط پرداخت نقدی و یا نقد و اقساط توسط گروه خودروسازی سایپا به‌فروش می‌رسد.


به گفته معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا، شرکت مذکور با سرمایه ثبت شده ۲۸۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون و ۵۴۷ هزار ریال به ۲۸۶ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۴۷ سهم هزار ریالی تقسیم شده و کل سهام قابل واگذاری آن ۷۶۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۶۸ ریال است که اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به شرکت در مزایده فروش آن دارند، باید معادل پنج درصد از ثمن معامله را به‌عنوان سپرده شرکت در مزایده پرداخت کنند.


وی ادامه داد: سهام شرکت لنت پارسیان پیشرو به پیشنهاد دهنده‌ای که بالاترین قیمت را ارائه کند، واگذار خواهد شد.


معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا گفت: متقاضیان باید پاکت‌های مخصوص شرکت در مزایده را تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۵ خرداد ماه جاری به نشانی کیلومتر ۱۵ بزرگراه شهید لشگری، شرکت سایپا، مدیریت امور سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی تحویل و رسید دریافت کنند./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل استان بوشهر تشییع شیراز بیرجند دهه کرامت حسن روحانی محقق اخبار اقتصادی اقتصادی اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

به گزارش قدس خراسان، احمد وحیدی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور  اظهار کرد: همه گام های رشد و ارتقا را جمهوری اسلامی طی کرده و در قله ها به‌سر می‌برد اما کاستی و کمی هنوز در حوزه اقتصاد وجود دارد. مقام معظم رهبری فرموده‌اند یکی از مسائل ما استحکام اقتصادی است و اقتصاد باید درخور آرمان های کشور باشد. یک کشور با آرمان‌ها، رسالت و انتظارات جهانی باید اقتصاد کافی و چشم نواز داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی قدرت کاملا تصویب شده و مقتدری دارد، افزود: به خصوص بعد از عملیات وعده صادق نوع نگاه کشورها، ملت‌ها و نوع اشتیاق آنها به جمهوری اسلامی  متفاوت شده‌است. همیشه در هر مرحله‌ای قدرت و اقتدار را تجربه کرده ‌ایم و تحسین جهانیان و ملت های آزاده و غیر وابسته و وابسته برانگیخته و ما امروز هم در همان مسیر اقتدار هستیم.

وی گفت: ما در حوزه های سیاسی دفاعی،امنیتی، علمی و فرهنگی بسیار در موقعیت‌های خوبی به‌سر می بریم. ما پیام انقلاب اسلامی و رسالت انقلاب اسلامی را داریم. آینده روشن انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادیم.کدام کشور می‌تواند مانند ایران ظرفیت سیاسی، استقلال سیاسی و مانورهای سیاسی داشته باشد و همه از منظر خدا خواهی و سعادت بشری است. در حوزه امنیت و دفاعی و علمی در نرخ رشد در جهان اول هستیم.

وحیدی تاکید کرد: در اقتصاد ظرفیت‌ها فراوان است. ما از نظر تولید ناخالص و قدرت خرید با توجه به آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است در رتبه  ١٩ قرار داریم. جهاد امروز ما مهم است و باید ظرفیت های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم و کشور را در حوزه اقتصادی بر قله‌های افتخار بنشانیم. البته دشمن در مقابل سنگ اندازی می‌کند و نمونه آن تحریم‌ها است و موارد غیر تحریم هم وجود دارد اما اینها نباید از تلاش‌های ما بکاهد.

وزیر کشور ادامه داد: لذا جهاد مهم شکل گرفته است و هر کس مسئولیت هایی دارد و شما عزیزان جایگاه بسیار مهمی در این جهاد دارید و باید گام‌هایی در حرکت‌های بزرگ اقتصادی بردارید. مناطق آزاد و ویژه پرچم داران و بخش مهم، نقطه تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. از گذشته نسبت به این مناطق نظر بدبینانه ایجاد شده است و برگشت این نکته و نشان دادن ظرفیت بالای این مناطق بار سنگینی است که بر دوش شما عزیزان افتاده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: الحمدلله برخی مناطق رشد خوبی داشتند و این نشان دهنده این است که حرکت‌های خوب آغاز شده و این حرکت های خوب باید مستمر، هدفمند با برنامه و با اصرار و پیگیری دنبال شود. دشمن قصد دارد از حوزه مناطق آزاد و ویژه به کشور آسیب برساند، تا کشور نتواند رشد کند لذا باید هدفمند و با برنامه جلو برویم. مناطق ویژه باید موضوع محور و هدفمند حرکت کنند و مناطق آزاد به صورت عمومی کار کنند.

وزیر کشور با تاکید ورود بخش خصوصی به مناطق ویژه ، ادامه داد: ما مناطق ویژه زیادی داریم که هنوز راه اندازی نشدند و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند. ما باید به صورت هدفمند ظرفیت‌های مناطق ویژه را بسنجیم و عمل کنیم. سرمایه گذاران ایرانی زیادی داریم که سرمایه های خود را  در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کردند.برای مناطق آزاد و ویژه جذب سرمایه مهم است.

وی با بیان این موضوع که باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: در این مناطق باید شهرک های اربعینی ایجاد کنیم و باید گفت که لیستی از فعالیت‌های متعدد وجود دارد که می‌توان در این مناطق اجرا کرد. همچنین برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.رسیدگی به مردم بومی نیز باید در اولویت قرار گیرد. امنیت و محورهای حقوقی که مطرح شد نیز باید رسیدگی شود. همچنین این موضوع که منطقه‌ای نصف آزاد است و نصف دیگر آزاد نیست نیز باید بررسی شود زیرا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده که باید حل شود. زیرا آثار آن مردم را اذیت خواهد کرد.

در پایان این همایش از برخی مناطق آزاد و ویژه که شامل مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان، سهلان، گرمسار و مناطق آزاد ارس، اروند بودند، تقدیر شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود