Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به نقل از رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۴۵.۴۹ دلار رسید. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد رشد قیمت داشته است و در مسیر ثبت چهارمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۳۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ دلار رسید.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است روز‌های ۱۸ و ۱۹ ژوئن دیدار کنند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تنش‌های تجاری فزاینده رشد اقتصادی آمریکا را آهسته کرده و باعث افت شدید اشتغالزایی این کشور در ماه گذشته شد و موجب شد بازار‌ها احتمال دهند نرخ‌های بهره تا پایان سال ۲۰۱۹ حداقل دو دور کاهش پیدا می‌کند. طلا از کاهش نرخ‌های بهره آمریکا سود خواهد برد، زیرا نرخ‌های بهره کمتر جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا هفته گذشته بزرگترین رشد هفتگی در سال ۲۰۱۹ را رقم زد و تا مرز ۱۳۴۸.۰۸ دلار پیشروی کرد که بالاترین قیمت در ۱۴ ماه اخیر بود، با این حال توافق میان آمریکا و مکزیک برای اجتناب از جنگ تجاری باعث شد روند رشد قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری آهسته شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۴.۹۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و ۸۱۳.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۴۴۹.۱۹ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد بین الملل قیمت طلا و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی دقایقی پیش با ثبت ۲ هزار و ۲۱۲ دلار و ۸۰ سنت، ضمن رسیدن به رکورد تاریخی جدید، سومین رکوردشکنی خود در یک ماه اخیر را به ثبت رساند.

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا در بازارها جهانی امروز پنجشنبه ۹ فروردین بار دیگر وارد کانال ۲۲۰۰ دلاری شد و به رکورد تاریخی جدیدی رسید. حوالی ساعت ۱۵ امروز به وقت تهران، بهای هر اونس طلا به ۲ هزار و ۲۱۲ دلار و ۸۰ سنت رسید که بالاترین رکورد تاریخی فلز زرد به شمار می رود.

رکوردشکنی قبلی طلا، درست یک هفته پیش رخ داد جایی که این فلز گران بها برای اولین بار کانال ۲۲۰۰ دلاری را فتح کرد و به ۲ هزار و ۲۰۷ دلار به ازای هر اونس رسید. روند صعودی بهای طلا در بازارهای جهانی از حدود ۶ ماه پیش آغاز شد؛ جایی که این فلز پس از کاهش قیمت و رسیدن به حدود ۱۸۲۰ دلار به ازای هر اونس، روند صعودی را آغاز کرد و طی دو ماه به بیش از ۲ هزار و ۲۰ دلار رسید. پس از آن به مدت حدود ۳ ماه بهای طلا در بازارهای جهانی در حوالی همین رقم در نوسان بود. درست یک ماه پیش رشد جهشی بهای طلای جهانی آغاز شد تا جایی که بهای هر اونس طلا از حدود ۲ هزار و ۴۰ دلار در روز پجنشبه ۱۰ اسفند به رکورد تاریخی امروز خود رسید. افزایش حدود ۱۷۰ دلاری بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی، رشد حدود ۸.۵ درصدی را طی تنها یک ماه نشان می‌دهد.

انتشار داده های ضعیف از اقتصاد آمریکا و تضعیف شاخص جهانی دلار در اثر این اطلاعات، یکی از مهمترین عوامل جهش بهای طلا در بازارهای جهانی بوده است.

رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.

دیگر خبرها

  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا به مرز حساس قیمتی رسید
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا دوباره کانال عوض کرد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا یک کانال سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳