Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ داریوش نسبی طهرانی، در کارگاه آموزش و آشنایی فیزیوتراپیست ها با دستگاه رباتیک دست که در حاشیه کنگره فیزیوتراپی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: توانبخشی موضوع بسیار مهمی در حوادث تروما، سکته‌های مغزی، ام اس و آسیب‌هایی است که سیستم اعصاب را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص مغز و اعصاب، با عنوان این مطلب که امروزه توانبخشی از مسیر سنتی خارج شده است، ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توان بیماران و افراد ضایعه نخاعی را با حرکت‌های ورزشی، توانمند ساخت.

نسبی طهرانی، بر ضرورت استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته در مسیر باز توانی بیماران ضایعه نخاعی و…، تاکید کرد و افزود: این تجهیزات پیشرفته، مسیر درمان را بهبود می بخشد.

رضا بهروزی فیزیوتراپیست، با عنوان این مطلب که توانبخشی و فیزیوتراپی بیماران ام اس، ضایعه نخاعی، سکته مغزی و پارکینسون نیازمند استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته است، گفت: در فاز توانبخشی، شاهد استفاده از تجهیزات رباتیک در دنیا هستیم که ما توانسته ایم در این کنگره، استفاده از رباتیک دست را برای فیزیوتراپیست ها آموزش دهیم.

وی با اشاره به وجود ۲۶ دستگاه از این تجهیزات رباتیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بیش از ۱۰ دستگاه در ترکیه، ادامه داد: استفاده از این تجهیزات پیشرفته، فرایند درمان را بهبود می بخشد و تسریع می‌کند.

حمیدرضا امامی جو مدیر شرکت وارد کننده تجهیزات رباتیک پزشکی، مشکل اصلی در تأمین نیاز کشور به این قبیل تجهیزات پیشرفته را، انتقال ارز عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها باعث شده انتقال ارز با دشواری صورت بگیرد و در نتیجه هزینه‌های خرید و تأمین این قبیل تجهیزات بالا برود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ترکیه حاشیه خلیج فارس مغز هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با قدردانی از همراهی دستگاه‌های دولتی و خصوصی و نیروهای نظامی برای پشتیبانی تجهیزات در بارندگی روزهای اخیر و جلوگیری از خسارت ناشی از سیل گفت: اصلاح سیل‌بندها، ایجاد دیوار بتنی برای هدایت روان‌آب‌ها و در اختیار گذاشتن تجهیزات کمک بسیاری به جلوگیری از خسارت سیل کرد.

فداکار، افزود: ۵۰۰ دستگاه لودر و بیل مکانیکی و کمرشکن از سوی دستگاه‌ها، ارتش، بسیج، شهرداری‌ها و غیره در اختیار قرار گرفت که ۳۰۰ دستگاه در جنوب استان مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در جریان این بارندگی‌ها چهار نفر مفقودی داشتیم که به یاری خدا و دستگاه‌های امدادی زنده پیدا شدند افزود: در این بارندگی‌ها شاهد حجم بالایی از آب در رودخانه‌ها بودیم که لایروبی‌های انجام شده از قبل باعث شده بود تا آب از مسیر خود خارج نشود.

استاندار کرمان همچنین از رسانه‌ها که در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم کمک بسیاری کردند و موجب همکاری مردم در پیشگیری از سیل شدند تشکر کرد.

کد خبر 6081951

دیگر خبرها

  • آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود