Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین اختتامیه کنگره علمی هنری میرعلی تبریزی گفت: با اتکا به توانمندی‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ وهنراستان، مکتب‌های هنری تبریز احیا خواهند شد.


وی بابیان اینکه اگر ما در گذشته صاحب مکتب بوده‌ایم، افزود:امروزاگر بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به زوایای مختلف تاریخ و فرهنگ و هنر خود تکیه کرده و یاد و نام بزرگان و مفاخر و مشاهیر این سرزمین را که در طول تاریخ افتخار‌های بسیاری را برای ما رقم زده‌اند، گرامی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نصیری دبیر علمی وهنری کنگره میرعلی تبریزی، نیزاز ارسال ۱۶۵ اثر دربخش هنری با ترکیب‌ها و قالب‌های مختلف چلیپا، کتابت، سیاه مشق به دبیرخانه خبرداد وگفت:حدود ۱۱۵ اثر انتخاب وبه بخش نمایشگاه راه یافتند و٢٦ اثر خط نستعلیق از اساتید صاحب نام کشور به صورت مهمان در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

وی افزود: در بخش علمی طی داوری اولیه ٣٦ مقاله انتخاب شدند که در نهایت بنا به رای هیئت داوران ٦ مقاله برگزیده در قالب دو کتاب مجموعه مقالات علمی و مجموعه آثار خوشنویسی به چاپ خواهد رسید.

وی هدف ازبرگزاری این کنگره را ارج نهادن به اساتید هنر ومشاهیرآذربایجان بیان کرد وگفت: تاریخ و فرهنگ و هنر غنی آذربایجان میراث ارزشمندی برای این ملت است ومابایدپاسداشت این میراث طلایی باشیم.

شهین باهر شهردارتبریز همچنین دراین کنگره از نامگذاری خیابانی به نام میرعلی تبریز درشهراولین‌ها خبرداد وگفت:شهرداری تبریز اماده همکاری باهنرمندان فاخراین دیارکهن آذربایجان است درتلاش هستیم درشهرداری بستر وفضای مناسبی رابرای هنرمندان فراهم کنیم.

وی افزود:ما درحوزه هنر وصنایع دستی وغیره اول هستیم وماافتخارمیکنیم دراین استان هنرمندان فاخر وصاحب سبک داریم وافتخارات بیشماری برای شهرمان کسب کردند.
انتهای پیام/

 

اختتامیه کنگره میرعلی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرمندان ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) که از روز یکشنبه در همدان آغاز شده، شب گذشته با معرفی نفرات برتر در رده سنی جوانان پسر ادامه یافت.

این مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان با حضور بیش از چهار هزار و ۲۸۰ ورزشکار از (یکشنبه - ۲۷ فروردین) آغاز شد و تا جمعه ۳۱ فروردین ادامه دارد. همچنین مسابقات بانوان نیز از شنبه یکم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۶ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مدال‌آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی جوانان پسر به شرح زیر است:

وزن ۵۵- کیلوگرم
۱- امیررضا کاکی از استان لرستان
۲- امیرمحمد سبزواری از استان کرمانشاه
۳- محمد طا‌ها زارعی از استان همدان
۳- آرشام ابراهیمی از استان کرمان

وزن ۶۱- کیلوگرم
۱- ابوالفضل همدم‌جو از استان کرمان
۲- سبحان فراهانی از استان مرکزی
۳- امیرمحمد کلاهدوز از استان یزد
۳- حسین فلاحی از استان فارس

وزن ۶۸- کیلوگرم
۱- محمدمهدی عبدالرحیمی از استان تهران
۲- محمدامین اسلامی از استان مازندران
۳- محمد رجبی از استان البرز
۳- آرش رازانی از استان لرستان

وزن ۷۶- کیلوگرم
۱- وهاب شاه‌میر از استان البرز
۲- مهدی حسین‌زاده از استان مازندران
۳- محمد قاسمی از استان فارس
۳- محمدحسین فراهانی از استان مرکزی

وزن ۷۶+ کیلوگرم
۱- امین امینی از استان تهران
۲- یوسف نیک‌روش از استان خراسان رضوی
۳- علیرضا عربی از استان تهران
۳- محمدمتین سانی‌خانی از استان قروین

نفرات منتخب کادر فنی در هر وزن طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت با معرفی نفرات برتر
  • معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات اسکیت سرعت در بخش پسران
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد