Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال دانشجویی گفت: ما در مبارزه با فساد رشد کردیم و البته که فساد کمتر شده و اصلاً قابل مقایسه نیست با فساد قبل از انقلاب و حتی در مبارزه با فساد نیز در همین چند سال اخیر رشد کردیم.

به گزارش ایسنا، علی اسکندری عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: جمهوریت به عنوان یکی از آرمان‌های اصلی نظام مقدس اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوریت شامل دو بخش حق مردم و نقش مردم در حکومت است و متأسفانه در حال حاضر نقش مردم در جمهوریت به صرف حضور در راهپیمایی و شرکت در انتخابات تقلیل یافته است. البته ما منکر اهمیت حضور در راهپیمایی و شرکت در انتخابات نیستیم ولی دایره جمهوریت را گسترده‌تر از این می‌بینیم و معتقدیم مشکلات کشور حل نخواهد شد مگر با در نظر گرفتن جمهوریت با تمام و ابعاد و گستردگی آن.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ابزار در گفتمان مقاومت که رهبری فرمودند؛ نقش دادن به مردم است، همان طور که مقاومت در عرصه‌های خارجی تلاش دشمنان را بی اثر کرد باعث می‌شود مفسدین داخلی هم قدم از قدم برندارند. عده‌ای پس از انقلاب به دنبال این بودند که تمامی مسئولیت‌ها را از دوش مردم بردارند و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها را به اقل ممکن برسانند و گفتند خب دیگر انقلاب کردید، حکومت را به ما تحویل دهید و به خانه‌های‌تان بروید تا مردم دیگر خود را در مقابل نظام مسئول نبینند.

این عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: این تفکر همیشه به دنبال آن است که مردم را با چیزهای بی اهمیت سرگرم کند و با سرگرم کردن مردم به سلبریتی های ساختگی و برنامه‌های سرگرمی حتی بعضاً تقلیدی از ماهواره، برای مردم، زایمان فلان بازیگر یا اشتباه داوری فلان مسابقه فوتبال را مهم‌تر از مسائل اصلی کشور نشان می‌دهد.

اسکندری تشریح کرد: آن عده به دنبال این بودند که حواس ما و شما را با دعواهای سیاسی پرت کنند یک بار دعوای چپ و راست راه انداختند و دهه بعدی دعوای اصولگرا، اصلاح طلب و بعدترش دعوای وحدت جمنایی و لیست‌های تَکراری. می‌خواستند بازی‌های سیاسی را به‌جای جمهوریت جا بزنند و فرهنگ انقلاب را نادیده بگیرند و قطعاً در نگاه اصیل فرهنگ بر سیاست تقدم دارد اما فرهنگ یعنی چه؟ یعنی همین جمهوریت، یعنی تقدم اراده مردم و آدم‌ها بر ساختارها و کارگزاران.

وی ادامه داد: جمهوریت یعنی حکومت همه باهم. در صورت احیای این جمهوریت هیچ آدم و جریان سیاسی‌ای نمی‌تواند جلوی حرکت مردم را بگیرد.

اسکندری با اشاره به آیه مبارکه «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»، خاطرنشان کرد: این آیه قرآنی که تشکل ما هم آن سرمشق خود قرار داده می‌فرماید که پیغمبران آمدند که به همراه مردم عدالت و قسط را برپا دارند و جامعه عادل تشکیل دهند که این خود حکایت از نقش مردم دارد. قسط یعنی چه؟ قسط یعنی تلاش برای احقاق حق دیگران و این متفاوت است با این که هرکسی به دنبال حق خود باشد. این که هر کسی به دنبال حق خود باشد که کار خاصی نیست. هنر انبیا آن بود که مردم را برمی‌انگیختند که تمام تلاششان را برای احقاق حقوق دیگران و احیای جامعه توحیدی بگذارند و این همان جمهوریت است که در بخش‌های مختلف باید پیاده شود.

این فعال دانشجویی گفت: در جامعه اسلامی همه مردم به فکر همدیگرند، همه مردم دنبال هدایت هم هستند و همه مردم خود را در مقابل حکومت مسئول می‌بینند و نمی‌گذارند که کوچک‌ترین انحرافی صورت بگیرد. عده‌ای خیال می‌کنند که بله فساد کل کشور را گرفته و دیگر نمی‌شود کاری کرد در صورتی که قطعاً این فکر اشتباه است و ذره‌ای تطابق با واقعیت ندارد و بیشتر القا و بازی رسانه‌ای است و القای کسانی است که می‌خواهند از این وضعیت نفع خودشان را ببرند. البته که ما در مبارزه با فساد رشد کردیم و البته که فساد کمتر شده و اصلاً قابل مقایسه نیست با فساد قبل از انقلاب و حتی در مبارزه با فساد نیز در همین چند سال اخیر رشد کردیم. اما آیا به وضعیت مطلوب رسیدیم؟ قطعاً جواب خیر است.

وی ابراز عقیده کرد: ما مشخصاً نسبت به وضعیت آرمانی بسیار عقب هستیم. مثلاً هر بار که شما اخبار را می‌بینید باید منتظر باشید که داماد فلانی و پسر آن یکی دیگر پرونده‌ای از فساد دارد که یا ثابت شده و یا در حال رسیدگی است. خب عده‌ای می‌گویند هیچ کس هیچی نگوید و همه سکوت کنیم که یک وقتی کسی نا امید نشود.

این عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی یادآور شد: به نظر ما تعریف این کسانی که اینگونه حرف می‌زنند از امید و ناامیدی بسیار سطحی است و امید را آن می‌دانند که کسی بویی از فساد نبرد حال آنکه این کار فقط موجب آرامش خاطر فاسدین است. اما امید واقعی آن است که مردم ببینند فساد را و ببینند اهتمام نظام بر مبارزه با فساد را نه اینکه عده‌ای خود را به خواب خرگوشی زنند به خیال آنکه نگذاریم با رو شدن مفاسد مردم ناامید شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای این امر اما از صداوسیمایی که همه دغدغه اش اثبات یا رد خطای داوری در فلان مسابقه فوتبال است توقعی نمی‌رود اما قطعاً از ستاد نماز جمعه توقع است که چهار نفر از اساتید موفق رشته‌های مختلف را بیاورد تا مردم را با پیشرفت‌های نظام آشنا کنند.

اسکندری همچنین گفت: اما در باب امید گفتیم که یک بخش از این امید و پیشرفت در مورد مسائل کمّّی است مثل پیشرفت‌های موشکی و کشاورزی و نانو و بسیاری موارد دیگر. اما آن بخش مهمتر و اصلی تر آن است که توانسته این جوانان را فعال کند این مردم را فعال کند. پیشرفت اصلی آن کارمند گمرکی است که می‌تواند جلوی یک نماینده بایستد و فلان فسادی است که با پیگیری چهارتا دانشجو جلویش گرفته می‌شود.

وی با طرح این سوال که راه حل برای مبارزه با این مفاسد پی در پی اقتصادی چیست؟، گفت: راه حل ما این است که تا موقعی که به مردم نقش واقعی ندهیم در راه مبارزه با فساد هیچ پیشرفت ملموسی نخواهیم کرد و تا موقعی که مردم بازیگر اصلی نباشند همه فعالیت‌ها محکوم به شکست هستند.

اسکندری افزود: دقیقاً مشکل اصل این است که مردم هیچ جایی ندارند. شما ببینید یک مورد در لواسان اتفاق افتاد که چند جوان حزب اللهی واقعی رفتند و پیگیر صحبت رهبری مبنی بر فساد در آن جا شدند و ابعاد فساد مشخص شد و حتی باب اصلاح قانون هم باز شد اما سوال این است که آیا فقط لواسانات است قطعاً خیر! در جای جای این کشور عده‌ای سود جو در حال کوه‌خواری و رود خواری و جنگل خواری هستند چگونه می‌توان جلوی این حجم از فساد را گرفت؟

فعال دانشجویی اظهار کرد: به نظرم ما نیاز داریم به یک سازمان مردمی مبارزه با فساد که هم بازوی پژوهشی دارد و هم حقوقی و مالی و رسانه‌ای، تنها راه مبارزه با فساد احیای جدی امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی است.

وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: شما که در صحبت‌هایتان، مردم بسیار اهمیت دارند باید در عمل هم همینطور باشد برای مثال در آئین نامه نظارت بر اموال مسئولان که جدیداً رئیس محترم قوه قضائیه ابلاغ کرده باز مردم در آن نادیده گرفته شده است، البته مشکل از قانونی است که مجمع تشخیص تصویب کرده ولی توقع می‌رود رئیس محترم قوه قضائیه پیگیری کند و بند مردمی بودن را به آن اضافه کند. مگر مردم نامحرم اند؟ چرا مردم نباید بدانند مسئولانشان چقدر مال و اموال دارند و این اموال را از کجا آورده اند؟ اصلاً اگر مردم را نادیده بگیرید که باز این آئین نامه هم به سرنوشت همان ستادها و کمیسیون‌های فعلی دچار می‌شود.

این عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: الان هشدار می‌دهیم این که رهبری انقلاب گفتند مذاکره نمی‌کنیم کافی نیست و من و شما و تمامی امت انقلابی باید صدای رهبرمان را با ادله محکم و قاطع به تک تک افراد جامعه برسانیم. هر مسجد و هر پایگاه بسیج بشود یک پایگاه مبارزه با فساد یک پایگاه تبیین چرایی عدم مذاکره با آمریکا و عدم خوشبینی به اروپا. همه قوا و مسئولان باید راه را برای ورود مردم به عرصه‌های مختلف باز کنند و این هم باید مطالبه عمومی شود از همه قوا.

در مراسم نماز جمعه این هفته، گفته شد از سعید عابد راننده امر به معروف و نهی از منکر کننده اسنپ دعوت شده بود تا سخنرانی کند اما او نپذیرفت و ستاد نماز جمعه طی بیانیه‌ای از وی تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنبش عدالتخواه دانشجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد

سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرائم سازمان یافته و شبکه‌ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقا امنیت و آرامش در دو بخش جرائم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرائم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آن‌ها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه‌ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشور‌های ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آن‌ها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌کردند گرفتار شده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می‌ کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکو‌های تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی و ساکنِ کشور‌های همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باند‌های فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌ کردند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی