Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:22:25 GMT

۹۰۸ نجاتگر هلال احمر در سواحل خزر مستقر می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۴۶۲۷

۹۰۸ نجاتگر هلال احمر در سواحل خزر مستقر می شوند

مرتضی سلیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب، افزود: این نیروهای متخصص در اجرای «طرح ساحلی امداد و نجات» در سه استان گلستان، گیلان و مازندران در سواحل دریایی خزر مستقر شده‌اند.

وی توضیح داد: نیروهای متخصص امدادی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به افراد مضطر و گرفتار در حوادث احتمالی دریای خزر به علت آشنا نبودن مسافران تابستانی با وضعیت ساحل، ویژگی‌های موج، وجود جریان‌های شکافنده مرگبار و بستر خزر با ایجاد ۲۹ پایگاه و پست امدادی و شناسایی ۶۴۳ منطقه ممنوعه (خطر آفرین) شنا در سواحل خزر در این مناطق مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح ساحلی امداد و نجات ۹۴ روزه در سه استان گلستان، گیلان و مازندران نیروهای امدادرسان هلال احمر از توان عملیاتی ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۵۵ دستگاه موتورلانس، ۶ فروند قایق و ۶ فروند جت اسکی استفاده خواهند کرد.
سلیمی اضافه کرد: این نیروهای امدادرسان که آموزش‌های تخصصی امداد و نجات را در مراکز آموزشی معتبر داخلی طی کرده‌اند، در صورت ایجاد وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده برای مسافران تابستانی در سواحل نزدیک دریایی استان‌های شمالی خدمات امداد و نجات دریایی را ارائه خواهند کرد.

طرح ملی امداد و نجات تابستانه امسال از روز جمعه ۳۱ خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت که در این طرح امدادگران و نجاتگران هلال احمر در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و به استناد ماده ۳ قانون اساسنامه هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، کمک‌های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام آسیب دیدگان و مسافران تابستانی می‌پردازند.

طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

در اجرا و برگزاری این طرح ملی امداد و نجات، تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‌ها (در حوادث و سوانح) از جمله پلیس راهور ناجا، اورژانس ۱۱۵، راهداری و امداد خودرو از دستگاه‌های همکار هلال احمر خواهند بود.

اعزام تیم‌های عملیاتی به منظور برآورد اولیه نیازهای امداد و نجات، آواربرداری، رهاسازی محبوسین، ارائه کمک‌های اولیه سرپایی و انتقال آسیب دیدگان و مصدومان به نقاط امن و نزدیکترین مراکز درمانی در زمین لرزه‌های دارای خسارت و اسکان و تغذیه اضطراری، سیلاب‌های شهری، روستایی و محورهای اصلی و فرعی (شامل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی برون شهری)، حادثه دیدگان حوادث کوهستان در مناطق شهری و برون شهری از خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات تابستانه است.

همچنین نجات حادثه دیدگان حوادث ساحلی در سوحل دریاها و دریاچه‌های کشور (به استثنا دریاچه‌های پشت سدها) در مناطق شهری و برون شهری و اعزام نیرو و تیم‌های عملیاتی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به سایر حوادث و سوانح طبیعی و انسان ساخت شهری و برون شهری با اعلام رسمی یا درخواست کتبی از سازمان مدیریت بحران از دیگر خدمات این طرح است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت