Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹ با حضور چهار تیم لهستان، روسیه، کانادا و ایران ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز جمعه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه به مدت سه روز آغاز می‌شود عصر امروز اولین بازی این دوره بین ایران و کانادا خواهد بود.

از ماه‌های قبل ارومیه مهد والیبال ایران، پایتخت والیبال آسیا و شهر عاشقان والیبال خود را برای میزبانی این رویداد مهم ورزشی که برای اولین بار در تاریخ ورزشی کشور رقم می‌خورد آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز جمعه زحمات شبانه روزی مسئولان، رسانه‌های استانی و کشور به ثمر نشسته و سالن زیبای شش هزار نفری ارومیه تنفس والیبال ایران را تنظیم می‌کند امروز همه چشم‌های در دنیا بیش از دو میلیارد علاقمند به ورزش والیبال را به سمت ارومیه نشانه رفته است تا با کسب امتیازات بالا توسط تیم ملی کشورمان غرور و غیرت ایرانی را به دنیا مخابره کند.

این رویداد ورزشی در ماه‌های اخیر به خصوص در روزهای اخیر حال و هوای متفاوتی به ارومیه بخشید است مردم این دیار که والیبال در رگ و خونشان ریشه دوانده ساعت‌ها پشت درهای سالن شش هزار نفری ارومیه آماده تماشای بازی نخست هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های دنیا هستند.

ارومیه حال و هوای والبیالی به خود گرفته است

حال و هوای شهر ماه هاست رنگ و بوی والیبال به خود گرفته نصب ده‌ها المان ورزشی والیبال، تندیس‌های پیشکسوتان والیبال، رنگ آمیزی و زیباسازی فضای شهر رنگ وبوی نشاط و شور ورزشی به شهر بخشیده است چرا که این شهر از یک سو برای نخستین بار تعدادی از این رقابت‌های مهم بین المللی را میزبانی می‌کند و از سوی دیگر مردم علاقه مند این شهر به رشته والیبال با حساسیت بالا درخشش بازیکنان ملی پوش ارومیه‌ای را دنبال می‌کنند.

موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در اواخر سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند.

طی سال‌های گذشته تنها تهران به لحاظ شرایط فنی و استانداردهای برگزاری مسابقات، استحقاق میزبانی رقابت‌های بین المللی از جمله در حوزه والیبال را داشت و در چنین شرایطی ارومیه نخستین شهر به جز پایتخت به شمار می‌رود که لیگ ملت‌های والیبال را میزبانی خواهد کرد.

میزبانی شایسته این شهر در رقابت‌های موسوم به «AVC CUP » طی سال ۱۳۸۹ خاطره خوبی در ذهن والیبال دوستان آسیایی، ایرانی و ارومیه‌ای برجا گذاشت که همین امر تجربه بسیار خوبی برای رقابت‌های بزرگ‌تری چون لیگ ملت‌های والیبال محسوب می‌شود.

پس از آن نیز رقابت‌های آسیایی دیگری به میزبانی ارومیه برگزار شد که این شهر والیبال خیز با روسفیدی از آن بیرون آمد و نام پایتخت والیبال آسیا برای این شهر تبلور یافت.

اختصاص ۷۰۰ صندلی از سالن شش هزار نفری بانوان شور و شوق شعفی چندان به این دوره از رقابت‌های بخشیده و نوید بخش رویداد ورزشی ماندگاری در این دیار است.

در اولین تیم ملی ایران به مصاف کانادا می‌رود همه چیز مهیا شده است نیروهای امنیتی، پزشکان، هواداران، رسانه‌ها و مسئولان تا ساعتی دیگر آماده نمایش قدرت و بازی زیبای تیم ملی ایران خواهند بود از ساعت‌ها قبل محدودیت‌های ترافیکی به سمت سالن بازی‌ها اعمال شده است.

با وجود اعمال محدودیت‌های ترافیکی بیشتر از هواداران مسیر سالن را در گرما با پای پیاده طی کرده اند بانوان نیز با شور وصف نشدنی در حال راهی شدن به سمت سالن شش هزار نفری ارومیه هستند.

همه باهم یکصدا به حمایت از والیبال و تیم ملی ایران می‌پردازیم

حسین حاجی زاده یکی از هواداران ورزش والیبال که نزدیک دو ساعت در صف هواداران برای ورد به سالن ورزشی غدیر منتظر ایستاده می‌گوید، والیبال دررگ و خون هر ارومیه‌ای جاریست سال‌ها منتظر برگزاری چنین رویدادی بودم و تماشای این رقابت‌ها برای اولین بار از نزدیک هیجان زاید الوصفی دارد.

علی یوسف زاده دیگر هوادار ارومیه‌ای نیز با بیان اینکه این میزبانی سالهای متمادی است حق ارومیه‌ای ها است گفت: الان نزدیک شش بازیکن برتر تیم ملی والیبال از این دیار است میزبانی این بازی‌ها بعد از سال‌ها حق ارومیه را که پایتخت والیبال آسیاست ثابت کرد.

مصطفی پیری دیگر هواداران ارومیه‌ای نیز که همراه بردارش در صف پشت سالن غدیر ایستاده می‌گوید، بخشی از موفقیت‌های تیم ملی والیبال مرهون حمایت‌های هواداران است و امروز نیز آماده ایم تمام حد از این تیم حمایت کنیم از مسئولان ورزش استان نیز که با میزبانی این بازی‌ها ارومیه را به عنوان شهر عاشقان والیبال به دنیا معرفی می‌کنند تشکر می‌کنیم.

وی با گلایه از سیستم فروش بلیط و برخی کاستی‌ها گفت: هیچکدام از این مشکلات مانع حضور مردم علاقمند ارومیه در سالن و حمایت از تیم ملی کشورمان نمی‌شود امروز بار دیگر دنیا و کشورهای حاضر در این مسابقات حمایت و هوادارای مردم ایران و ارومیه را از تیم ملی از نزدیک مشاهده خواهند کرد.

ارومیه مهد عاشقان والیبال آماده میزبانی شایسته مسابقات

استاندار به مناسبت میزبانی ارومیه از رقابتهای والیبال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ با صدور پیام این رویداد فاخر را فرصتی ارزنده برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی استان آذربایجان غربی دانست.

محمد مهدی شهریاری در بخشی از پیام خود آورده است، در دنیای امروز که ورزش به غیر از برد و باخت بستری برای نزدیکی هر چه بیشتر انسان هاست و ورزشکاران برای رسیدن به این هدف غایی به دور از رنگ و نژاد در میادین ورزشی تلاش دارند، ورزشکاران ایرانی نیز، همواره بر مدار صلح و دوستی که آمیخته با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی است برای سربلندی پرچم مقدس ایران از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

شهریاری در این پیام با تاکید بر اینکه میزبانی از رویدادی جهانی در سرزمینی که قلب وفادارانش به عشق والیبال تند می‌زند، بیانگر بزرگی مردمان استانی است که در پهنای سرزمین ایران عزیز، به غرور و ایستادگی شهره اند افزوده است، آوازه دلدادگی مردم ارومیه مهد عاشقان والیبال در جهان جاری است و بی شک این شور وصف ناپذیر متولیان امر را بر آن داشته تا با همتی سترگ برای میزبانی این رویداد فاخر که فرصتی ارزنده برای بروز و معرفی داشته‌های ورزشی و فرهنگی ملت ایران و بخصوص مردم آذربایجان غربی است، تلاش نمایند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از پیام خود آورده است، اکنون ارومیه تنفس والیبال ایران را تنظیم می‌کند. هواداران اینجا نیک می‌دانند والیبال چگونه می‌تواند نشاط و همبستگی اجتماعی را شکل دهد و والیبالیست‌های نخبه استان آذربایجان غربی که آوازه اخلاق و مهارت بالای فنی شان در جهان پیچیده سفرایی ارزنده برای معرفی فرهنگ و آداب و سنن ایران و آذربایجان غربی هستند، والیبال در این دیار که کودکانش همچو زبان مادری با آن نشو و نمو یافته، قد می‌کشند و در میادین جهانی بزرگی می‌کنند مایه غرور و مباهات است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: شهروندان ارومیه‌ای برای تماشای والیبال لیگ ملت‌ها باید کارت ملی به همراه داشته باشند زیرا در غیر این صورت از ورود آنها جلوگیری می‌شود.

پیمان رضایی در گفتگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از استقبال بالای مردم ارومیه از این دوره از مسابقات با بیان اینکه علاوه بر کارت ملی، برای ورود به ورزشگاه داشتن پرینت بلیت مسابقات نیز الزامی است اظهار داشت: افرادی که بلیت تهیه نکرده اند، در زمان برگزاری مسابقات به سالن مراجعه نکنند زیرا اجازه ورود به آنان داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فروش بلیت این رقابت‌ها فقط به صورت اینترنتی انجام شده است، افزود: بلیت بازی‌های ۲ روز نخست فروخته شده و بازی روز سوم نیز در روزهای آینده بلیت فروشی می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: برای برگزاری این رقابت‌ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود ولی بیش از این رقم برای مهیا کردن شهر هزینه شده است.

رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در ۵ نقطه ارومیه به نمایش درمی آید

شهردار ارومیه نیز طی اطلاعیه‌ای گفت: مسابقات هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در پنج نقطه شهر ارومیه برای علاقه مندان ورزش توپ و تور به نمایش عمومی در می‌آید.

محمد حضرت پور با بیان اینکه در راستای استفاده هرچه بهتر شهروندان ارومیه‌ای از میزبانی این رقابت‌ها و همچنین تماشای جمعی دیدارهای این لیگ، تلویزیون‌های بزرگ شهری در نقاط مختلف شهر تعبیه شده است ادامه داد: دهکده تفریحی و گردشگری چی چست، پارک استقلال، تخم مرغی، پارک گوللر باغی، پارک کوثر و چهار راه مخابرات پنج نقطه در نظر گرفته شده برای تماشای جمعی شهروندان ارومیه‌ای است.

ارومیه به عنوان پایتخت والیبال آسیا از جمعه تا یکشنبه پیش رو میزبان هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با حضور تیم‌های ایران، کانادا، لهستان و روسیه خواهد بود و برای برگزاری شایسته این رویداد و میهمان نوازی از ستاره‌های دنیای توپ و تور سنگ تمام گذاشته است.

ارومیه در ردیف ۲۰ شهر میزبان این فصل از لیگ ملت‌های والیبال قرار دارد و نامش در کنار شهرهای پرآوازه ای چون میلان ایتالیا، بریزبین استرالیا، لایپزیگ آلمان، توکیوی ژاپن، اتاوای کانادا و کن فرانسه ذکر می‌شود.

امسال والیبال ارومیه سهم مهمی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان دارد به طوری که هفت بازیکن ارومیه‌ای به نام‌های «سعید معروف، امیر فلاحت خواه، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت پور» در پست‌های مختلف در لیست ۲۸ نفری «ایگور گولاگویچ» قرار گرفتند.

کد خبر 4640378

منبع: مهر

کلیدواژه: والیبال شهرداری ارومیه لیگ جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان فردا مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجرسپاسی شیراز در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول به خاطر بسته ماندن در‌های ورزشگاه غدیر اهواز که با تصمیم باشگاه استقلال خوزستان بود، احتمال آنکه استقلال ملاثانی نتواند در روز دیدار با سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی میزبان باشد و این هم لغو شد را به وجود آورد.

نعیم حمیدی مدیرعامل استقلال ملاثانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص اینکه آخرین وضعیت تیمش برای میزبانی از سپاهان به کجا انجامید و این تیم در کدام ورزشگاه میزبان نماینده اصفهان است، اظهار کرد: همه استان خوزستان بسیج شده‌اند تا به ما ورزشگاه میزبانی دهند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. رئیس هیئت فوتبال استان چه می‌کند وقتی ما در استانی غنی هستیم و مشکل میزبانی تیم‌های استان حل نشده است. نباید تیمی مانع بازی تیم هم استانی خود شود.

حمیدی تصریح کرد: حراست اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان به من زنگ زد، استاندار جلسه‌ای گذاشته تا فردا تصمیمی امنیتی گرفته شود. با سازمان لیگ تماس گرفته‌اند و با سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات حرف زدند. گفته‌اند به ما تا فردا مهلت دهید تا ورزشگاه میزبانی از دیدار استقلال ملاثانی و سپاهان را اعلام کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • معرفی ورزشگاه میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان در جام حذفی
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • تکلیف میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان فردا مشخص می‌شود
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • از ارومیه تا تیم ملی: والیبال ایران و یک مربی جذاب