Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@17:39:47 GMT

یاران امام زمان(عج) چه نشانه ای دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۴۸۷۹

یاران امام زمان(عج) چه نشانه ای دارند؟

به گزارش جهان نيوز، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

قالَ اَبُو عَبْدِاللّه ِ علیه السلام:

مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَلْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که مایل است جزء یاران حضرت مهدى (عج) قرار گیرد باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نیکو توأم گردد.

[بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۴۰.] کپی متن خبر برچسب ها: حدیث امام صادق امام زمان (عج)

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: حدیث امام صادق امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد

«نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) به نویسندگی لعیا اعتمادی نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان شد.

به گزارش آستان‌نیوز،  «نقاشی قشنگ» یکی از جلدهای مجموعه 12جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است.

نویسنده کتاب لعیا اعتمادی داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا(ع) مبنی بر اینکه  "تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می دارد." نوشته  که در کتاب عیون اخبارالرضا ذکر شده است.

ماجرای این قصه در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی  می‌شود. 

 در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: "نقاشی‌اش خیلی قشنگ بود! گلهای قرمز و صورتی برگ‌هایشان را بالا آورده بودند. پروانه‌ها هم مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخیدند و خوشحالی می‌کردند. وقتی نقاشی مائده را دیدم، این فکر به ذهنم آمد و به او گفتم: «خوش به حال گلهایت! حتما از اینکه پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سرشان می چرخند، خیلی خوشحال هستند!» مائده با تعجب نگاهم کرد و پرسید »:پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخند؟» آن وقت مرا نگاه کرد و خندید. بعد از آن روز دیگر حرف نزد."

کتاب «نقاشی قشنگ» در ۲۴صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت 40 هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز