Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه : دکتر  نوربخش حاتمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با گرامیداشت این هفته از تلاش‌های همه کشاورزان و بهره برداران این بخش در استان قدردانی کرد و افزود: گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به واسطه سالروز تأسیس جهاد سازندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امروز با نگاهی به عمران و آبادانی روستاها می‌توان آثار خدمات جهاد سازندگی و جهادگران را در گذشته به عینه مشاهده کرد.
وی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های موجود سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ تولیدات بخش کشاورزی استان در گام اول انقلاب به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است که این در حالی است که تولیدات استان پیش از انقلاب کمتر از یک میلیون تن بوده است.
حاتمی ادامه داد؛ روز به روز شاهد ارتقا جایگاه کشاورزی استان در سطح کشور هستیم و در این راستا در گام دوم انقلاب و در سال رونق تولید و تحریم‌های ظالمانه سعی خواهیم داشت، با تعریف و اجرای یک برنامه ۳ ساله حجم تولیدات استان را افزایش دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اقلیم مناسب استان و حجم بارندگی‌های چند سال اخیر گفت؛ در سال زراعی جدید بیش از سه برابر سال زراعی قبل بارندگی داشتیم و به لطف همین بارش‌ها برداشت‌ها و افزایش تولید چشم گیری را شاهد هستیم و امسال شاهد برداشت بیش از ۸۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان خواهیم بود.
حاتمی افق تولید استان در برنامه سه ساله طراحی شده را رساندن تولید استان به ۶ میلیون تن دانست و افزود؛ توسعه کشت زعفران، دانه‌های روغنی و کشت گلخانه‌ای از جمله اهدافی است که به جد پیگیری خواهد شد.
وی در پایان از بهره برداران عرصه کشاورزی خواست محصولات خود را به مراکز تعریف شده تحویل نمایند و مانع از جارسوزی مزارع شوند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی