Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-30@02:04:44 GMT

نخستین جشنواره گل‌محمدی در گرگان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۵۱۹۳

نخستین جشنواره گل‌محمدی در گرگان برگزار می‌شود

شهردار گرگان گفت: مراسم سنتی گلاب‌گیری و آیین گل غلتان کودکان زیر یک سال برای نخستین بار به مناسبت روز گل و همزمان با جشنواره گل در گرگان برگزار می‌شود. ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا دادبود ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مراسم سنتی گلاب‌گیری و آیین گل غلتان کودکان زیر یک سال برای نخستین بار به مناسبت روز گل و همزمان با جشنواره گل در گرگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف احیای سنت‌های بومی و محلی و ترویج فرهنگ مصرف عرقیات، در پارک شهر گرگان برگزار خواهد شد.

شهردار گرگان تاکید کرد: جشنواره شامل اجرای مراسم سنتی گلاب گیری، برگزاری آیین گل غلتان نوزادان و کودکان زیر یک سال در اولین بهار زندگی، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف حاصل از گلاب و عرقیات سنتی و عرضه مرغوب‌ترین گل‌های محمدی از ارتفاعات قالهر کاشان است.

600 تن گل محمدی در استان سمنان برداشت می‌شود600 تن گل محمدی در استان سمنان برداشت می‌شودآغاز فصل پر‌طراوت برداشت گل محمدی ‌در آذربایجان غربی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان هم درباره جزئیات این جشنواره به برگزاری برنامه‌های آموزشی تکثیر و نگهداری از گونه‌های مختلف گل رز و محمدی در حاشیه این جشنواره اشاره کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره شنبه 25 خرداد از ساعت 19 برگزار می‌شود.

یحیی ستوده‌نیا تاکید کرد: علاقمندان برای  بازدید از این جشنواره می‌توانند  از 25 تا 27 خرداد از ساعت 10 تا 22 به نشانی خیابان پاسداران پارک شهر (جنب کلبه گل) مراجعه کنند.

گل محمدی در ایران قدمتی 200 ساله دارد و گلاب ایران به دلیل مرغوب بودن از ارزش ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که خانه خدا را هر ساله با گلاب ایرانی شستشو می‌دهند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان

مراسم استقبال از پیکر نخستین شهید گلستانی مدافع وطن در سال ۱۴۰۳، ظهر امروز در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان با حضور مقامات نظامی، مسئولان استانی و خانواده شهید برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مراسم استقبال از پیکر نخستین شهید گلستانی مدافع وطن در سال 1403، ظهر امروز در با حضور مقامات نظامی، مسئولان استانی و خانواده شهید در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

سیدمحمدمهدی نجاتی‌نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

سردار تقی مهری، فرستاده ویژه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، رکن اصلی هر فعالیتی را وجود امنیت دانست و گفت: این شهید عزیز و دیگر شهدای عرصه نظم و امنیت با اهدای خون خود امنیت ایران اسلامی را تامین کردند.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید نجاتی‌نیا امروز چهارشنبه هشتم فروردین ساعت 20 در مسجد اعظم روستای النگ برگزار می‌شود.

پیکر شهید فردا پنجشنبه نهم فروردین در گرگان ساعت 8 صبح در میدان صبحگاه ستاد انتظامی استان گلستان و 9 صبح از ورودی روستای النگ تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) النگ تدفین خواهد شد.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • شبهای قدر فرصتی برای رویش دوباره و پاک شدن + فیلم
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم دسته‌روی شهادت امام علی (ع) در گرگان
  • مراسم شب‌های قدر در 22 امامزاده شاخص گلستان برگزار می شود
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار می شود
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • زمان مراسم تشییع شهید «نجاتی نیا» در گرگان اعلام شد